Bruine 924 van Bert

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BC911
    924 Fan
    • Sep 2008
    • 486

    #61
    Re: Bruine 924 van Bert

    OK bedankt. Dus eerst even een nieuwe bestellen en dan kunnen we eraan beginnen ...

    Comment

    • LWB
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 3388

      #62
      Re: Bruine 924 van Bert

      wees voorzichtig met het verwijderen van de bekleding!
      probeer direct naast de kunststof pluggen de deurkaart los te wippen.
      je kunt een vrij platte schroevendraaier gebruiken of een strip met een gleuf erin waar de pluggen tussen passen...

      even een fotoke waar de pluggen enigsinds op zichtbaar zijn...

      groet,
      Laurens
      924 2.0 mj1984


      Lees hier de regels van 924forum.nl

      Comment

      • BC911
        924 Fan
        • Sep 2008
        • 486

        #63
        Re: Bruine 924 van Bert

        OK bedankt. Dit zal me zeker helpen :thumb:. Zijn er wel heel wat ... Denk dat ik maar ook even rondkijk waar ik reserve van die dingen vind, want afbreken zal er waarschijnlijk wel minstens 1 ;-)

        Comment

        • Duncan
          924 Fan
          • Jun 2008
          • 572

          #64
          Re: Bruine 924 van Bert

          Er is speciaal gereedschap voor het loshalen van die pluggen. Er is een soort schroeverdraaier/wip-ding die om de plug heen gaat en waarmee je de plug loswipt en nog luxer is een tang om ze los te drukken. Ik zou kijken of je dat niet kunt aanschaffen of lenen.

          Comment

          • LWB
            924 Freak
            • Dec 2007
            • 3388

            #65
            Re: Bruine 924 van Bert

            had ik ook in gedachten maar weet de benaming niet zo;-)
            mischien tipje om ook even de rubbers tussen hendel en plaatwerk te vervangen,heb je dat ook weer 100% voor de eerstkomende jaren...kost geen drol en het moet nu toch los....
            groet,
            Laurens
            924 2.0 mj1984


            Lees hier de regels van 924forum.nl

            Comment

            • BC911
              924 Fan
              • Sep 2008
              • 486

              #66
              Re: Bruine 924 van Bert

              Bedankt voor de tips mannen. Iemand een foto van zo'n "speciale" tang? Even kijken of ik dan zo'n ding kan vinden in de winkel. Altijd een goed excuus om wat extra gereedschap aan te schaffen ;-)

              Ondertussen ook weer de melding gekregen dat hij naar de jaarlijkse keuring mag. Heb gisteren dus maar al even m'n ruitewissersproeiertjes nagekeken. Kreeg daar altijd een opmerking over. Boosdoener was het filtertje in de tank, zat helemaal vol prut. Als ik nog tijd heb deze week zal ik alle darmpjes meteen eens even doorblazen en reinigen. (niet dat ik het ooit gebruik, maar ja ...)

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                #67
                Re: Bruine 924 van Bert

                kijk eens op de site van Midlock, ben niet thuis, kan je dus helaas de link niet plaatsen. Als je het niet vindt plop ik hem vanavond wel hier. midlock.nl en dan carrosseriegereedschap of zoiets ...
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • BC911
                  924 Fan
                  • Sep 2008
                  • 486

                  #68
                  Re: Bruine 924 van Bert

                  Bedankt Frenske. Je bedoelt dit waarschijnlijk http://www.midlock.nl/Adobe_catalogu...ingtangen.html? Nu nog de juiste kiezen, en het komt helemaal goed ;-).

                  Comment

                  • Frenske
                    In Memoriam | Erelid
                    • Feb 2009
                    • 3309

                    #69
                    Re: Bruine 924 van Bert

                    zou eigenlijk bij elke Brezan oid te koop moeten zijn. Ik heb de tweede van boven, de eerste is een luxe uitvoering. Voordeel van de duurdere is dat je de lak minder beschadigd omdat je niet hoeft te wrikken om de clip los te krijgen.
                    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                    Comment

                    • Duncan
                      924 Fan
                      • Jun 2008
                      • 572

                      #70
                      Re: Bruine 924 van Bert

                      Ik heb ook 1000 en 1001. Nu zag ik gister toevallig een gereedschapsfolder en daar stond een '1001' ding in van Pb, een schroevendraaiermerk, en dat was een stuk minder lomp ding dan die van Midlock.

                      Comment

                      • BC911
                        924 Fan
                        • Sep 2008
                        • 486

                        #71
                        Re: Bruine 924 van Bert

                        Vanmorgend even snel naar de keuring geweest. Nu ja snel, toch 1,5u onderweg geweest. Was even een gok, want had nog geen tijd gehad om hem op onderhoud te doen, maar zonder opmerkingen gekeurd.

                        Is daar toch ook soms een beetje geluk hebben volgens mij. Bij het eerste punt hebben ze alleen even dat meetspul (CO) in de uitlaat gestoken terwijl hij stationair stond te draaien. De cijfertjes bleven allemaal op rood staan, wat mij niet goed leek .... maar mocht direct doorrijden naar de controle voor de lichten. Alle andere wagens werden eens flink op het gas geduwd, waarom ik nu niet? Ook bij de laatste test wist mevrouw blijkbaar niet goed waar ze de wagen achteraan moest opkrikken, en zei ze snel dat het goed was ! We kunnen er dus weer een jaartje tegen. Zag ook dat ik eigenlijk maar een 3000 kilometer gereden heb afgelopen jaar ....

                        Ondertussen wachten we op nieuwe deurklink, en ja dat is een prijzig dingentje!!! Hopelijk eind volgende week binnen, zodat ik het kan monteren. Het is altijd zo stom om langs de passagierskant in te stappen :doh:.

                        Verder gisteren al alle leidingentjes en filtertje van het ruitenwissersysteem schoongemaakt. Spuit weer als nieuw! Zat overal vol met bruine prut en viezigheid. Hebben ze het ook vandaag nog niet eens getest, terwijl ik er anders een opmerking voor krijg .... ???

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          #72
                          Re: Bruine 924 van Bert

                          de rooie cijfertjes zijn te verklaren doordat nieuwe autos veel strengere eisen hebben omdat deze allemaal een katalysator hebben. nieuwe autos hebben vaak niet meer dan 0,03 en moet op stationair en op toeren gemeten worden(tussen 2500 en 3000 rpm), de 924 mag maximaal 1,5% hebben bij stationair toerental.
                          athans dat is met nederlands apk, maar belgie zal niet veel afwijken
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • dopre
                            924 Gek
                            • Jan 2009
                            • 928

                            #73
                            Re: Bruine 924 van Bert

                            proficiat met het nieuwe diploma van uw 924

                            gr dopre

                            Comment

                            • BC911
                              924 Fan
                              • Sep 2008
                              • 486

                              #74
                              Re: Bruine 924 van Bert

                              Originally posted by Fantaman
                              de rooie cijfertjes zijn te verklaren doordat nieuwe autos veel strengere eisen hebben omdat deze allemaal een katalysator hebben. nieuwe autos hebben vaak niet meer dan 0,03 en moet op stationair en op toeren gemeten worden(tussen 2500 en 3000 rpm), de 924 mag maximaal 1,5% hebben bij stationair toerental.
                              athans dat is met nederlands apk, maar belgie zal niet veel afwijken
                              Moet eerlijk zijn dat ik er niets vanaf weet, en probeer daar ook niet teveel te vragen. Één verkeerd woord kan daar soms genoeg zijn. Vorig jaar was het echter toch iets anders, toen is er zeker iemand in de wagen geweest. Nu enkel bij de remtest. Maar goed, groen kaartje en happy ;-)

                              Comment

                              • pitjepeter
                                924 Fan
                                • Oct 2009
                                • 402

                                #75
                                Re: Bruine 924 van Bert

                                Jaaaman, Bert,
                                Ne mens mag ook al nekeer beresjans hebben zeker op zo'n :censored:keuring...

                                Grtz.

                                Peter
                                Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers

                                Comment

                                Working...