porsche 924: Ropor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ropor
    924 Fan
    • Jun 2007
    • 162

    #31
    IK kan tot mijn grote vreugde vertellen dat mijn auto weer thuis in de garage staat :-D . Het was toch wel een opluchting toen ik mijn auto weer ongeschonden zag staan.

    Het kan nog een tijdje gaan duren voordat hij weer rijdt omdat ik weinig tijd heb om een avondje lekker te gaan sleutelen.

    Ik heb bij aankomst gelijk geprobeerd om hem te starten, dit lukte bijna. De toekomst zal uitwijzen wat het probleem is. Ik zal jullie op de hoogte houden.
    924, 1984

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      #32
      Gelukkig!

      Ik ben benieuwd wat de oorzaak is. De eerste diagnose (krijgt-ie een vonk? Krijgt-ie brandstof?) is in ieder geval niet moeilijk te stellen...

      Succes ermee!
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • captainfrasca
        Administrator
        • May 2007
        • 3574

        #33
        Als je er niet uit komt kan ik altijd ff komen kijken, als je wilt.
        Zowiezo op zondagen, want op zaterdagen moet ik werken.....
        Porsche isn't just a car, but a way of life!
        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
        Lees hier de regels van 924forum.nl

        Comment

        • Ropor
          924 Fan
          • Jun 2007
          • 162

          #34
          Hij krijgt in ieder geval een vonk en brandstof. Dat kreeg hij al toen ie het niet meer deed.

          Bedankt voor het aanbod. Als hulp echt nodig zal zijn zal ik een seintje geven. Voorlopig ga ik eerst zelf proberen hem te repareren.
          Volgende week is het herfstvakantie voor mij. Ik kan dan vast wel wat uurtjes vinden!!


          -Ook leuk:
          Een tijdje geleden ben ik samen met 2 vrienden begonnen met het bouwen van een kart. Eigenlijk is het niet echt een kart, maar meer een self-build voertuig.
          We zijn elke week een paar uurtjes aan het klussen. Het zal nog lang duren voordat hij af zal zijn! Het motorblok is een 500cc 2-pitter van een honda cx motorfiets. Er komt een cardanoverbrenging op voor de aandrijving van de achterwielen. Als wielen hebben we een mooi maatje gevonden van een aanhanger. Binnenkort zullen we de achteras en de achterwielophanging gaan maken.
          Als er benoemenswaardige vorderingen zijn of foto's zal ik ze posten.
          924, 1984

          Comment

          • Ropor
            924 Fan
            • Jun 2007
            • 162

            #35
            Ik heb vanavond geprobeerd de 924 aan te slepen. De motor ging gewoon draaien, wel met veel gas geven erbij!! Daarbij hoorde ik een sissend geluid uit de motorkap komen.
            Na de auto weer in de garage geparkeerd te hebben zag ik dat hij drupte.
            Na een korte diagnose blijkt er (vuile)benzine uit het luchtfilter te komen.
            Nu kan ik dus daar in de buurt verder gaan kijken wat er loos is.
            924, 1984

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              #36
              Da's in ieder geval een mogelijke oorzaak. Zit er iets verstopt waardoor de druk zo hoog oploopt dat de brandstof er op een rare plaats uitloopt misschien?
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Ropor
                924 Fan
                • Jun 2007
                • 162

                #37
                vervelend, vervelend

                Gisteravond ben ik weer eens bezig geweest met m'n auto. Ik ben gaan zoeken hoe het komt dat er benzine in m'n luchtfilter zit. Al vrij snel kwam ik erachter dat er benzine in het blok zit.
                Het oliepeil was veel te hoog, na controle blijkt dat er een mengsel van olie en benzine in het blok zit. Best jammer

                Waarschijnlijk is dit mengsel, door het hoge peil, door de ontluchtingsslang van het carter in het luchtfilter terecht gekomen.

                De volgende vraag is dus nu: hoe komt deze benzine in m'n blok?? Zijn de zuigerveren kapot?

                (Vanavond zal ik een paar foto's plaatsen)
                924, 1984

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #38
                  Lekkende injectors? Druk die ergens te hoog oploopt waardoor de injectors blijven spugen?
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Ropor
                    924 Fan
                    • Jun 2007
                    • 162

                    #39
                    Hierzo kan je wat fotos vinden van mijn bevindingen.
                    924, 1984

                    Comment

                    • q01z
                      924 Freak
                      • Jul 2007
                      • 3217

                      #40
                      poeh! ondanks dat ik het leuk vind om foto's te kijken van sleutelen, vind ik dit toch niet leuk om te zien Ropor!
                      ziet er niet echt heel erg lekker uit

                      benzine menging in je olie is niet echt bijster goed voor je blok (aangezien benzine ontvet..) ik heb dr nog es op zitten denken hoe dat kan, maar ik kom eigenlij kniet verder als iets mis met je kleppen of zuigerveren, waardoor je benzine in je onderblok kan komen.. of iets van een gat in je zuiger (ik maak je vast niet vrolijker)
                      aan je oliepijl te zien is het namelijk flink wat benzine!

                      heb je al geprobeerd compressie te meten? (benzine uiteraard afsluiten en dan gewoon bij koude motor.., kan je iig zien of alle cilinders gelijk zijn)
                      Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                      Comment

                      • captainfrasca
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3574

                        #41
                        Ropor,

                        Als je hulp nodig hebt dan moet je maar ff pm'en!! :wink:


                        Ik zou zowiezo de kop demonteren om te kijken of je daar wat rare dingen tegenkomt of inlichtingen winnen bij een garage, ik vind het vrij bizar de foto's. Het lijkt op hetzelde als toen mijn motor in de soep liep, ook volop olie en benzine in het luchtfilterhuis etc....
                        Porsche isn't just a car, but a way of life!
                        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                        Lees hier de regels van 924forum.nl

                        Comment

                        • Meneer aard
                          924 Gek
                          • Sep 2007
                          • 1129

                          #42
                          Olie aftappen, verse olie erin, spoelen, oude olie eruit, nieuwe olie erin + threatment.

                          Volgens mij zijn je injectoren super incontinent. Trek ze eens eruit en test ze eens. Of vervang ze gewoon kosten 50 euro ex btw.

                          Laat eens je compressie testen of zelf doen, kijken hoever je komt. Dit is niet goed. geen wonder dat ie het eruit perst.

                          Comment

                          • q01z
                            924 Freak
                            • Jul 2007
                            • 3217

                            #43


                            nu snap ik iets beter waarom de lekkage van de injectoren bij deze motor dit ook kan veroorzaken, alhoewel het ERG veel is hoor!

                            maar goed hij lekt dus als hij lekt direct op de kleppen, die uiteraard af en toe de behoefte hebben aan open gaan en dan waarshcijnlijk echt een mega sloot naar binnen werken..
                            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                            Comment

                            • Ropor
                              924 Fan
                              • Jun 2007
                              • 162

                              #44
                              Lekkende verstuivers: als ik het goed begrijp komt er dan benzine in de cilinders terecht, deze benzine lekt dan langs de zuigers en zuigerveren in het carter.
                              De hoeveelheid benzine in het blok is dan wel erg groot.

                              Het zou wel alle problemen verklaren!

                              Wat zijn oorzaken van verstuivers die het begeven??
                              924, 1984

                              Comment

                              • Meneer aard
                                924 Gek
                                • Sep 2007
                                • 1129

                                #45
                                Ouderdom, er zitten veertjes in die gewoon slijten. Ik heb mijn oude injectoren nog liggen maar die zijn ook al niet veel soeps meer.. Misschien om het e.e.a. uit te sluiten?

                                Comment

                                Working...