porsche 924: Ropor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ropor
    924 Fan
    • Jun 2007
    • 162

    #46
    Ik zal ze er wel eens uithalen om ze na te kijken.
    924, 1984

    Comment

    • Meneer aard
      924 Gek
      • Sep 2007
      • 1129

      #47
      Hang ze in een potje (4 stuks), auto op contact en gewoon aan de luchtweger trekken. Kijk naar de straal (moet mooie nevel zijn) en mogen niet na druppen of lekken.

      Dingen zijn niet zo heel duur om te vervangen, ik heb ze ook vervangen en maakte een wereld van verschil

      Comment

      • hammer_rites
        924 Gek
        • Jul 2007
        • 999

        #48
        Ik heb eventueel een setje voor je, als onderdeel van mijn motorrevisie professioneel schoongemaakt. Heb ze later ook gecontroleerd op de manier die meneer aard hierboven beschrijft, en alles is in orde.

        Comment

        • captainfrasca
          Administrator
          • May 2007
          • 3531

          #49
          En? lukt het allemaal nog een beetje?
          Porsche isn't just a car, but a way of life!
          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
          Lees hier de regels van 924forum.nl

          Comment

          • Ropor
            924 Fan
            • Jun 2007
            • 162

            #50
            Ik heb afgelopen weken niets gedaan. Ik heb momenteel niet echt de tijd om even een avondje of middag te gaan sleutelen.
            Woensdagavond misschien weer.
            924, 1984

            Comment

            • Ropor
              924 Fan
              • Jun 2007
              • 162

              #51
              Het heeft een tijdje geduurd maar deze week heb ik weer aan mijn auto gesleuteld.

              Vandaag hoefde ik niet te voetballen dus heb ik de hele middag aan mijn 924 kunnen besteden. De problemen waren: een niet startende auto, benzine in het blok en een lekke ruitenwiservloeistofreservoir.

              Ik ben als eerst de compressie gaan meten in de cilinders. Deze waren allemaal dik in orde! Ik was dus blij dat er geen problemen waren met de zuigerveren. Afgelopen weken heb ik regelmatig wat onderdelen schoongemaakt en deze vanmiddag allemaal gemonteerd. Ik heb de injectoren gedemonteerd, met heel veel moeite heb ik deze eruit gekregen, waarna ik ze heb schoongemaakt en gecheckt. Hierna maar voorlopig even teruggeplaats om de auto proberen te starten.

              Na alles weer gemonteerd te hebben ben ik eens gaan proberen of ze weer wilde starten. In No time draaide de motor weer als een half zonnetje, de benzine zat namelijk nog in het blok! Maar ik was al blij dat ie het weer deed.

              Hierna even wat motorolie gehaald en een nieuw luchtfilter. Helaas was ik vergeten een nieuw oliefilter te halen dus moet ik die maandag maar even halen.

              Ik ben toen naar m'n buurman gereden en heb de 924 op een brug gezet zodat ik makkelijk de olie kan verversen en de ruitenwisservloeistofreservoir kan vervangen. De olie eruit halen was een drama en werd een olieballet!! Er zat namelijk twee keer zoveel olie/benzine in het blok dan gebruikelijk en met de benzine erbij was het een dun vloeistof mengsel. Na het uitdraaien van de aftapschoef spoot alles eruit en iedereen en alles zat onder de olie/benzine. Achteraf wel gelachen!!
              Het reservoir was er gemakkelijk uit. Hier kan ik nu een andere voor plaatsen.

              Maandag of dinsdag vul ik het blok weer met olie en een nieuw lucht,- en oliefilter en daarna eens kijken of ie nog steeds wil starten en wat minder rookt dan vanmiddag!

              wordt vervolgd.......


              Foto's staan onder de link onderaan mijn berichten
              924, 1984

              Comment

              • captainfrasca
                Administrator
                • May 2007
                • 3531

                #52
                Inderdaad er ff tussenuit geweest :wink:

                Ik duim voor je!!
                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                Lees hier de regels van 924forum.nl

                Comment

                • Ropor
                  924 Fan
                  • Jun 2007
                  • 162

                  #53
                  Gisteravond even bezig geweest met de porsche.
                  De filters vervangen en blok gevuld met olie. Daarna even gereden. Zo op het eerste gezicht/gehoor is alles weer helemaal oke!
                  Volgende week ben ik dus op zandvoort met de 924!

                  De volgende actiepunten staan nu op het lijstje:
                  - auto wassen/poetsen!
                  - dynamo en accu controleren.
                  - verlichting maken in middenconsole.
                  - gereedschapssetje maken voor in de auto.
                  - ruitenwisservloeistofreservoir vervangen.

                  Niet heel spannend allemaal. Hierna zien we wel weer verder.
                  924, 1984

                  Comment

                  • q01z
                    924 Freak
                    • Jul 2007
                    • 3217

                    #54
                    wel leuk lijstje voor in de vakantie!
                    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      #55
                      Als je dat maar niet buiten hoeft te doen, bij deze temperaturen...
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • q01z
                        924 Freak
                        • Jul 2007
                        • 3217

                        #56
                        Originally posted by Tom80
                        Als je dat maar niet buiten hoeft te doen, bij deze temperaturen...
                        mietje..
                        af en toe een warm kopje chocolademelk (met tik..) en je blijft vanzelf warm!

                        maaruhm ik zit er idd ook niet echt op te wachten oll:
                        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          #57
                          Ruiten krabben is al teveel buiten... en geloof me, dit komt van iemand die wel eens midden in de nacht bij -10 C een achterruit heeft vervangen en toen die erin zat met zijn vingers was vastgevroren aan het glas. Of bij temperaturen rond het vriespunt de resten van een koppakking van het blok heeft geschraapt zodat om middernacht de kop er weer op kon en de auto de volgende morgen weer kon rijden. Op een gegeven moment heb je het gewoon gehad...
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • q01z
                            924 Freak
                            • Jul 2007
                            • 3217

                            #58
                            ik begrijp je volledig Tom
                            daarom zit ik nu ook binnen en niet mijn AX voor te bereiden op zn nieuwe aandrijfassen..
                            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                            Comment

                            • Ropor
                              924 Fan
                              • Jun 2007
                              • 162

                              #59
                              Re: porsche 924: Ropor

                              Het heeft even geduurd maar afgelopen weekend ben ik zomaar weer eens bezig geweest met mn 924.
                              Ik heb eerst bij pimp my porsche wat onderdelen gehaald.

                              Ik heb nu de ruitenwisser vloeistofreservoir vervangen,
                              Ook heb ik een nieuwe thermostaat in mn radiateur gezet, het extra knopje kan er weer uit!
                              De strip op het bijrijdersportier zit weer vast, dat ziet er toch wel 10x netter uit.
                              Ik ben nu een beetje bezig met wat interieur dingetjes.

                              Ook moet ik nog steeds de dynamo controleren. Hij laad in ieder geval goed, maar als ik mn auto uitzet gaat nog steeds het acculampje branden.

                              Er is dus nog genoeg te doen!
                              924, 1984

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                #60
                                Re: porsche 924: Ropor

                                Dat brandende acculampje met contact uit wijst op een overleden spanningsregelaar...
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...
                                X