Yep, ziet er goed uit.
porsche 924: Ropor
Collapse
X
-
-
Hij doet 't inderdaad weer. Mooie glimmende auto!
Deze achterspoiler had ik nog nooit gezien...Comment
-
-
-
Shit, troubles
Afgelopen weekend ben ik een weekendje met m'n vrienden en aanhang naar de ardennen geweest. Dat is een prachtig ritje met de porsche, en het rondrijden daar zag ik ook wel zitten.
De heenreis op de files rond antwerpen na alles helemaal top!!
De volgende dag (zaterdag) ging de auto niet meer starten. De rest van het weekend ook niet. Ik heb wat gereedschap geleend bij een plaatselijke hobbyist. In Spa heb ik wat bougies waarvan we op gegeven moment vermoedde dat het probleem was. Hierna nog steeds niets.
Het lijkt erop dat er veel te veel benzine in de cilinders komt. Hij verzuipt continu. Er kwamen hele plonzen benzine van mn bougies af.
Iemand een idee?? Hij krijgt te veel benzine maar wat is de oorzaak?
Ik ben geen lid vd wegenwacht en ze vertelden mij de belgische wegenwacht te bellen. Dit zag ik niet echt zitten.
Ik heb besloten om de auto daar te laten staan. Dit was goed mogelijk en volgend de huisbeheerster veilig. Volgende week ga ik terug met een autotrailer en ga hem zo naar huis halen.
Op dit na wel een heel geslaagd weekend gehad!
Oja, volgende week ben ik niet op porschemotion in Assen924, 1984Comment
-
Hmmm.....
Dat kunnen een aantal mogelijkheden zijn....
Heb je wel een vonk met de bougies? (is het wel benzine wat erop zit?)
Misschien op een of andere manier je timing belt versprongen? )kun je controleren dmv de merktekentjes)
Kijk eens onder je verdelerkap of er daar geen rare dingen aan de hand zijn...
Misschien heeft één van de medeforummers nog de gouden tip?Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
Lees hier de regels van 924forum.nl
Comment
-
Kan die benzine op de bougies niet gewoon van het starten zonder ontbranding zijn? Als je dat langgenoeg volhoudt komt er natuurlijk steeds meer benzine in je cilinders... Maw. check inderdaad of je wel een vonk hebt, en of de timing nog goed staat, zowel nokkenas als ontsteking (merkteken nokkenas aan de ACHTERKANT van het tandwiel), zoals captainfrasca zei.
Als het wel teveel aan benzine is, lekkende koude startinjector? Hoewel ik dan niet verwacht dat je hem niet meer gestart krijgt, tenzij het hele inlaatspruitstuk is volgelopen...
Alle 4 de bougies zaten onder de benzine?Comment
-
Geen vonk, wel brandstof? Dan verzuip je 'm best... bobine wellicht stuk.Comment
-
In het begin had ik een matige vonk, na het vervangen van de bougies was de vonk een stuk beter. De verdelerkap moet in ieder geval vervangen worden. Deze is in redelijke staat maar niet het pobleem, denk ik.
Alle 4 de bougies waren drijfnat van de benzine. Tevens een plasje benzine onder de auto.
Tijdens het starten komt er een vreselijke benzinelucht onder de kap vandaan. Dit heb ik nog nooit geroken.
Volgende week kan ik gaan kijken of de timing goed is.924, 1984Comment
-
vreemd, waar lag dat plasje onder de auto?Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
Lees hier de regels van 924forum.nl
Comment
-
Lekkage bij de WUR, waardoor de control pressure wegvalt, waardoor de injectoren teveel benzine krijgen?Comment
-
Het systeem hoort dicht en onder druk te werken. Overtollige benzine gaat via de retour leiding (ook vanaf de wur) richting de tank.
Begin eerst maar eens het systeem lek vrij te maken door de koperen ringen te vervangen. Daarna verder kijken. De injectoren werken op druk namelijk voordat die open gaan (meen bij 3.3 bar).Comment
-
Originally posted by Meneer aardHet systeem hoort dicht en onder druk te werken.Comment
-
Vraagje:
Wat hadden jullie gedaan als je in belgie zou staan, (bij Spa) in een particulier vakantiehuisje midden in het heuvelachtige landschap, en je auto zou niet meer starten?
Ik ben geen wegenwacht lid. Ik heb zover het mogelijk was geprobeerd om de auto te repareren. Maarja zondag zijn alle garages dicht en maandag moest ik toch echt naar huis toe.
Ik wist dat het sowieso veel geld ging kosten. Of wegenwacht laten komen, ik heb gebeld en deze vond ik niet echt behulpzaam. Of de auto laten staan en later weer ophalen.924, 1984Comment
-
Tja, het is gewoon een :evil: situatie, hoe je het ook wend of keert!!
Ik heb dan het geluk dat ik Europa service heb bij de Wegenwacht.... (zeker het overwegen waard, als je zeker weet dat je weleens naar het buitenland gaat)
In jou geval had ik hem ook even laten staan om hem later weer op te halen, op wat voor manier dan ook..
Wat je zou kunnen doen is lid worden van de Wegenwacht, of één van de andere, richting België rijden, en de wegenwacht bellen.
Ik denk dat dat opzich de goedkoopste optie is, en wellicht krijgt de Wegenwacht je auto wel weer aan de praat, of hij wordt opgesleept naar een garage (zover ik weet) naar jouw keuze.
De Wegenwacht Europa service met Woonplaats service met vervangde auto in binnen en buitenland kost je per jaar: ca. 114,50 Per jaar.
Dus zeker het overwegen waard.
https://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/pu ... mepage.jsfPorsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
Lees hier de regels van 924forum.nl
Comment
Comment