Ritske's 77'er 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bcreative
    924 Gek
    • May 2008
    • 1232

    #16
    Re: Ritske's 77'er 924

    Goed bezig! En straks weer lekker 2 jaar APK, da's mooi!
    Zou trouwens voor dat targadak even checken hoe erg de rubberrand van het dakje zelf vergaan is. Je hebt kans dat het loszit of gewoon niet meer mooi rond het dakje aansluit en daarom water doorlaat. Wat je kunt doen is het (voorzichtig) lostrekken en helemaal rondom verwijderen, vervolgens de rand van het dakje volledig ontdoen van lijmresten en vuil.
    Dan de rubberrand vanbinnen ook zoveel mogelijk ontdoen van lijmresten en schoonmaken. De rand van het dakje vetvrij maken en de rubberrand met goede lijm er weer netjes omheen zetten. Voordat 't droog is nog even goed eromheen aandrukken, zodat ie optimaal aansluit. Let op de je niet teveel lijm gebruikt en door uitlopen lijm het dakje aan je auto vastlijmt... .
    Hopelijk is je lekkage nu verholpen. Succes! :grin:

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      #17
      Re: Ritske's 77'er 924

      Handjevol vaseline langs de rubbers helpt soms ook.
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • Ritske
        924 Fan
        • Dec 2008
        • 411

        #18
        Re: Ritske's 77'er 924

        Gistere nog druk met de bedrading bezig geweest, alle beunbedrading is er uit en bijna alles werkt weer
        alleen de :
        Achteruitverwarming
        mistlamp
        elektrische spiegels
        olietemperatuurmeter
        werken nog niet, voor de mistlamp,olietemperatuurmeter en de elektrische spiegels liggen er geen kabelbomen in :evil:
        Verder de gordel erin gezet en de waterlekkage aan de voorkant opgelost(afwatering parafanbak verstopt ) en draaden vanaf de accu die zonder rubbers door een doorvoergat waren gehaald :shock: . Ook lekte er water langs de kabelboom van het alarm, hiervoor hadden ze een gat in het doorvoerrubber van de originele kabelboom gemaakt :evil: , dit heb ik goed schoongemaakt, dichtgekit en vervolgens mooi glad gestreken, valt niet meer op :grin: .
        Door deze drukte ben ik helaas niet meer aan mijn dynamo toegekomen afgelopen zaterdag, dit blijft nog wel hoog op het prioriteiten lijstje staan.
        Hoef alleen morgen nog te werken en dan ben ik de rest van de week vrij, dan ga ik met de lekkage van mijn dak bezig(hemeltje etc. eruit). Dit zal nog wel een mooie klus worden, een stukje van de opstaande rand van mijn dak is roestig en is een stukje korter geworden :cry: en het lijkt alsof er een stukplaatwerk van de watergoot loszit(hangt vast in de kit, kan hem zo een stukje naar beneden drukken)
        Vandaag de auto en de motorruimte gewassen, is nog een stuk lichter geworden van kleur en de motorruimte ziet er weer netjes uit.
        Afgelopen vrijdag nog een nieuwe radio bestelt: klik Zit ik gelijk weer met een groot luxe probleem, waar plaats je een hardeschijf uit het zicht en toch makkenlijk te bereiken
        En als laatste, vanaf morgen weer apk tot 6 januarie 2011
        Porsche 924 1977
        Passat coupe 1975

        Comment

        • Ritske
          924 Fan
          • Dec 2008
          • 411

          #19
          Re: Ritske's 77'er 924

          en de update voor vandaag:


          morgen beginnen om de schade bij onder/naast het opendak te bekijken, iemand nog tips hoe ik het hemeltje
          er een beetje heel uit kan krijgen :
          Porsche 924 1977
          Passat coupe 1975

          Comment

          • Kevin- Martini
            924 Fan
            • May 2008
            • 139

            #20
            Re: Ritske's 77'er 924

            Hemeltje is moeilijk heel te demonteren. Op de B stijlen zit het geplakt, als je dat heel los kunt krijgen is het verder een eitje. De rest van de hemel zit namelijk met ijzeren pennen tussen het dak geklemd.

            Slechte omschrijving, toch hoop ik dat je er iets aan hebt,
            Succes,
            Kevin

            Comment

            • Meneer aard
              924 Gek
              • Sep 2007
              • 1129

              #21
              Re: Ritske's 77'er 924

              Betere is er niet..Het is door ouderdom ook nog bros.

              Wat is de schade? Dan zou ik liever als het een deuk is, gebruik maken van een slaghamer die je dmv speciale epoxylijm vastlijmt aan het metaal en zo de deuk eruit klopt. Hoef je minder moeite te doen en is veiliger.

              Of zelf wat maken in een systeem en dat met een paar puntlasjes vast zetten.

              Comment

              • Ritske
                924 Fan
                • Dec 2008
                • 411

                #22
                Re: Ritske's 77'er 924

                Hoogstwaarschijnlijk roestschade aan de optaande rand van mijn dak(dat stuk waar het targadak inligt, een deel van deze rand kan ik zo een stukje naar beneden drukken zonder dat de rest meebeweegt(zit alleen nog vast in de kitrandjes). Hemeltje zal er dus wel uit moeten, maar met een hoop geduld kom ik denk ik een heel eind
                Porsche 924 1977
                Passat coupe 1975

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #23
                  Re: Ritske's 77'er 924

                  Gefeliciteerd met je APK! Da's de eerste horde...
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Ritske
                    924 Fan
                    • Dec 2008
                    • 411

                    #24
                    Re: Ritske's 77'er 924

                    Vanochtend het hemeltje eruit getrokken. Enigzins ben ik blij dat ik dat gedaan heb, ik ben me echt zo'n beetje
                    doodgeschrokken met wat ik zag:


                    het buitenaanzicht. ziet opzich netjes uit(helemaal als het rubber over het randje heen zit)

                    Het binnenaanzicht :cry:








                    Moet nog maar ff gaan kijken hoe ik dit ga oplossen, iig voor tijdenlijk eerst het dakje erin kitten zodat die iig even lekvrij is.
                    Denk dat het er straks op uitdraait dat een sloper 924 dakloos word, dit herstellen is geen beginnen meer aan, op de foto's lijkt het minder
                    erg dan in het echt :shock:
                    Porsche 924 1977
                    Passat coupe 1975

                    Comment

                    • LWB
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 3388

                      #25
                      Re: Ritske's 77'er 924

                      ops: dat zijn niet de foto's die wel willen zien!
                      wil je de auto langer houden dan zal het grondig aangepaskt moeten worden! (stralen?)
                      succes i.i.g!
                      groet,
                      Laurens
                      924 2.0 mj1984


                      Lees hier de regels van 924forum.nl

                      Comment

                      • Ritske
                        924 Fan
                        • Dec 2008
                        • 411

                        #26
                        Re: Ritske's 77'er 924

                        Geloof mij, daar valt niets meer aan te stralen. Als je het aanraakt brokkelt het al uitelkaar helaas.
                        Denk zelf dat de makkenlijkste/beste oplossing is om het dak eraf te halen en het dak van een donor erop te zetten,
                        ik weet het het is een hele operatie maar wel de beste als ik deze van de sloop wil houden :cry:
                        Porsche 924 1977
                        Passat coupe 1975

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          #27
                          Re: Ritske's 77'er 924

                          Holy crap! Da's het mindere nieuws...
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • Meneer aard
                            924 Gek
                            • Sep 2007
                            • 1129

                            #28
                            Re: Ritske's 77'er 924

                            Volgens mijn heeft er al iemand al eens lopen beunen aan die auto..Zullen geheid meer plekken van zijn ergens anders in het koetswerk. Wel balen. Enigste optie is idd ander dak erop mja..of je daar op zit te wachten.

                            Comment

                            • Ritske
                              924 Fan
                              • Dec 2008
                              • 411

                              #29
                              Re: Ritske's 77'er 924

                              Originally posted by Meneer aard
                              Volgens mijn heeft er al iemand al eens lopen beunen aan die auto..Zullen geheid meer plekken van zijn ergens anders in het koetswerk. Wel balen. Enigste optie is idd ander dak erop mja..of je daar op zit te wachten.
                              Ik zit er niet op te wachten maar het gaat wel gebeuren denk ik, maar dan gaat de rest van de koets ook kaal en dan kijken water overblijft
                              Porsche 924 1977
                              Passat coupe 1975

                              Comment

                              • pocketmech
                                924 Fan
                                • Nov 2008
                                • 369

                                #30
                                Re: Ritske's 77'er 924

                                Hij rijdt lekker, waarom laat je het targadak niet vervallen en las je d'r een deel van een dakpaneel in? Scheelt een hoop met lekkages, kan je makkelijk spuiten, hoef je ook niet meteen alles los te trekken, kan je makkelijker een hemeltje voor maken/vinden. Oftewel 1 project (corrado) is genoeg toch??

                                N.B. Goeie reportage over je corrado :!:
                                924S: Eenvoud, overtuiging, actie!

                                Comment

                                Working...