Project 924 meneer aard

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hammer_rites
    924 Gek
    • Jul 2007
    • 999

    #31
    Re: Project 924 meneer aard

    Originally posted by Meneer aard
    welke maloot legt er nu 15 ruggen voor zon ding neer.
    Ja, umm...ik heb de mijne dan wel niet voor dat bedrag gekocht, maar... je gaat toch wel die richting op als je er echt iets van wilt maken, haha! ;-)

    Comment

    • Meneer aard
      924 Gek
      • Sep 2007
      • 1129

      #32
      Re: Project 924 meneer aard

      Schop

      Even kleine update omtrend het project wat nog steeds niet geëndigd is en wat ook nooit ten einde komt. Bij het reguliere onderhoud is dit jaar bij gekomen dat de remleidingen en remslangen zijn vervangen, benzine leidingen en benzine slangen. Deze waren gewoon rot..en nodig aan vervanging toe.

      De voorste remslangen heb ik laten zitten want die zagen er nog vrij recent uit, kennelijk hebben ze toch wel iets toendertijd aan die wagen laten onderhouden ook in 2005 merkte ik op dat de handrem kabels vrij recent waren vervangen.
      Tevens zijn de oude standaard schokdempers eronder uit gegaan achter en voorzien van in hardheid instelbare schokdempers onder gekomen..Maakt een wereld van verschil, kan nog een tandje harder

      De onderkant van de wagen is weer compleet gecoat met 3m coating ipv dat motip troep (laat veel te snel los). Dit kost wel iets meer maar man oh man wat een geweldig spul.
      Zal binnenkort wat foto's maken.

      Morgen heb ik een dagje vrij en ga ik ff wat dingen veranderen:
      -Porsche logo er op zetten
      -Achterlicht units los nemen en 1 unit vervangen + dicht kitten
      -Isolatie matten motorkap beter aanbrengen met spuit lijm.
      -steun maken van alu voor pda houder

      Tevens heb ik een actieve sub overgekocht van een maat van me, omdat ik soms wel wat bass te kort kom maar niet zon overdreven sub wil hebben. Deze is ter grootte van een a4tje (iets smaller en wat langer) en gaat netjes tegen de achterzijde van de hoofdleuning van het achterbankje aan.

      Heb nog een leuke electrisch motortje incl alle shit er aan van de 944 voor de achterklep daar ga ik ook eens van kijken of ik een alu bevestigings beugel kan maken omdat motortje aan te sturen. (moet alleen even in de schemas duiken om de werking goed te krijgen).

      Ik probeer van sommige dingen een how-to te maken, meestal vergeet ik foto's te maken maar als ik er aan denk doe ik het. Is ook wel leuker. Dan denk ik eens de wagen goed wassen en in de was zetten.

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #33
        Re: Project 924 meneer aard

        Klinkt goed!

        Achterlichten niet gewoon afkitten met siliconenkit of zo, garages hebben speciale kit die zacht blijft.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • Meneer aard
          924 Gek
          • Sep 2007
          • 1129

          #34
          Re: Project 924 meneer aard

          Zeker niet!

          Gebruik gewoon kit wat daar speciaal voor bedoeld is, om af te dichten en toch flexibel te blijven

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            #35
            Re: Project 924 meneer aard

            lekker bezig

            tsja, bij zo'n oude auto is er bij alles wat je doet, iets nieuws wat je ziet dat ook moet gebeuren oll:
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Ik-rij-belastingvrij
              924 Gek
              • Dec 2007
              • 1216

              #36
              Re: Project 924 meneer aard

              Van een kant is dat het leuke van de hobby :wink:
              Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
              Porsche 924S, 1989.

              Comment

              • hammer_rites
                924 Gek
                • Jul 2007
                • 999

                #37
                Re: Project 924 meneer aard

                Originally posted by Meneer aard
                -Achterlicht units los nemen en 1 unit vervangen + dicht kitten
                Een van de dingen die is blijven hangen van het _lezen_ van absolute klote-klussen aan de 924, is het loshalen van die achterlicht units. Dat spul mag lekken, maar het kleeft als de pest... Je bent gewaarschuwd, en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

                Comment

                • LWB
                  924 Freak
                  • Dec 2007
                  • 3388

                  #38
                  Re: Project 924 meneer aard

                  bij de weg.....lekker actief bezig met de auto....

                  Is de eventuele verkoop van de baan?
                  groet,
                  Laurens
                  924 2.0 mj1984


                  Lees hier de regels van 924forum.nl

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #39
                    Re: Project 924 meneer aard

                    Met een föhn krijg je de oude kit flexibel genoeg om de lampen zonder probleem los te halen.

                    Was bij mij niet nodig, kit was zo ingedroogd dat ze eruit vielen. Woensdag krijg ik nieuwe kit, trouwens.
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Meneer aard
                      924 Gek
                      • Sep 2007
                      • 1129

                      #40
                      Re: Project 924 meneer aard

                      Originally posted by LWB
                      bij de weg.....lekker actief bezig met de auto....

                      Is de eventuele verkoop van de baan?
                      Hij staat nog min of meer te koop. Enkel op wat forums. Deze wagen gaat never niet nooit op MP verschijnen. Wil dat ie een goeie toekomst krijgt en al het gene wat ik heb gedaan aan de auto om hem in deze conditie te krijgen hoop ik dat het verder gaat bij de volgende eigenaar.

                      Mjah de auto krijg ik toch de eerst komende maanden helemaal niet verkocht dus dan er nog in rijden. En wie weet gebruik ik hem als 2e auto als ik een daily driver erbij heb gekocht en later inruil op een andere porsche.

                      Comment

                      • Meneer aard
                        924 Gek
                        • Sep 2007
                        • 1129

                        #41
                        Re: Project 924 meneer aard

                        Godsamme, nog geen steek kunnen uitvoeren..

                        Net wel me pda houder in de auto gezet maar meer niet Bah..Liep iets uit in het ziekenhuis.

                        Hopelijk ff kijken voor morgen anders tjah van het weekend weer.

                        Comment

                        • Meneer aard
                          924 Gek
                          • Sep 2007
                          • 1129

                          #42
                          Re: Project 924 meneer aard

                          Zo vandaag redelijk ver gevorder :-D

                          Vandaag begonnen aan de achterlichten. Heb er maar eentje gedaan omdat al bij mijn oude unit spontaan 3 boutjes afbraken bij het losdraaien dus die maar even laten zitten (verder ook geen lekkages ofsow).

                          Boutjes zijn al niet veel meer


                          Eerst even opgezocht hoe het volgens de officiele manier gedaan wordt (volgens het WPHB):



                          Vind het zelf nogal een gare methode omdat de kans dat je lak beschadigd vrij groot is. Echter staat er ook dat je het van binnen uit kun proberen dus doen we dat, dreveltje gepakt + kleine hamer en op de schroefjes slaan. Binnen no time was dat ding los zonder heet stoken of wat dan ook! Dat ging voorspoedig (tot zover ).

                          Oude kit resten eraf peuteren, ouwe taaie meuk:


                          close up van die meuk:


                          Vooral op de laatste foto lijkt het net rubber maar dat is het niet, in de termen van tegenwoordig heet dat Techno bond. Ideaal spul, zit er nu mee dicht geseald.

                          Toen 1 tegenslag..Mijn technobond waar nog wat in zat is hard geworden oll: Denk dat gaat wel heel zwaar es ff los gooien de boel..Ja hoor hard geworden. Sjips en nu? Zonder achterlicht rijden? Neej..Koud (zonder kit dus) de unit erin gezet + met een paar schroefjes vast gezet en ff langs de lokale automaterialen zaak gereden om even wat technobond, krimpkous, draad en wat zakjes ty-wraps (enigst in de wijde omtrek die ze per 100 leveren ). Dus thuis weer verder:

                          De oude unit met de barst erin die gaat iedergeval niet weggegooid worden, je weet maar nooit:


                          De nieuwe unit erin gezet en voorzien van nieuwe kit (mooi royaal aanbrengen, zo komt het in ieder hoekje en oneffenheid):


                          Vergeet als laatste de stekker niet aan te sluiten + voorzien van een beetje contact spray / wd40. Helpt altijd.

                          Nog een paar interieur foto`s incl de alu teller ringen die op de cnc bank zijn gemaakt:






                          Van het weekend eens kijken om de actieve sub erin te bouwen (moet weer wat draad voor getrokken worden) maar verwacht daar niet al te veel problemen.

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            #43
                            Re: Project 924 meneer aard

                            Ziet er goed uit!

                            Bij mij brak er ook een boutje in het achterlicht af, in de andere zat al een scheur dus ik heb via marktplaats twee prima gebruikte units gescoord voor 25 euro. Nou die kit nog...
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              #44
                              Re: Project 924 meneer aard

                              ziet er nuttig uit
                              en ook als een rotwerkje oll:

                              die gecncde tellerringen zijn ook mooi! zie ik het goed dat de kleine metertjes nu onder een hoek staan?
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • Arie_Visker
                                924 Wannabe
                                • Feb 2008
                                • 30

                                #45
                                Re: Project 924 meneer aard

                                Ben benieuwd hoe je dat gaat doen met die sub. Wat voor eentje gaat het worden ??.
                                Ziet er goed uit trouwens. Had je een beetje last van vette vingers die nieuwe acherlicht lijkt wel bijna wit :lol:
                                Porsche drivers do it fast

                                Comment

                                Working...