Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
lexan is 100 x sterker als glas.
is ook niet goedkop,kost ongeveer 65 a 75 € per m2 - 3mm dik.
ik heb gekozen voor 3 mm dik.
je kan het zagen met de decupeerzaag.
jij wilt waarschijnlijk je achterklepraam er mee doen.
ik wens je er veel succes mee,valt niet mee om die bolling erin te krijgen.
je kan ze ook kant en klaar kopen,in lexan.
ik hoef alleen maar recht toe recht aan ramen te zagen,
dus een eitje,wat dat betreft.
mijn zij ramen zijn 1.1 m x 0,50 m en wegen in glas 7,5 kg per raam.
in lexan wordt dat 0ngeveer 300 gram per raam. :lol:
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
[quote=hammer_rites]
Originally posted by "Cor 944":17btvzvc
mijn zij ramen zijn 1.1 m x 0,50 m en wegen in glas 7,5 kg per raam.
Wow, ik had glazen zijramen een stuk lichter verwacht. En ik heb ze nog wel in mijn hand gehouden (van de 924 dan).
Als ik met lexaan (_niet_ de voorruit) op de openbare weg rondrijd, ben ik waarschijnlijk in overtreding? Hoewel er op de APK niet op gekeurd wordt?[/quote:17btvzvc]
ik heb het over de achterzijramen van de Mitsu GTi,niet van de 944. :wink:
die kleine raampjes wegen niks.
als je van binnenuit verstelbare buitenspiegels hebt.
mag je de zijramen in de deuren ook gewoon van lexan maken.
ramen hoeven dan niet open en dicht te kunnen.
als je geen van binnen uit verstelbare buitenspiegels hebt,mag het niet voor de APK
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
Originally posted by Cor 944
ik heb het over de achterzijramen van de Mitsu GTi,niet van de 944. :wink:
die kleine raampjes wegen niks.
Maar ik had het over de portierramen van de 924
Originally posted by Cor 944
als je van binnenuit verstelbare buitenspiegels hebt.
mag je de zijramen in de deuren ook gewoon van lexan maken.
ramen hoeven dan niet open en dicht te kunnen.
als je geen van binnen uit verstelbare buitenspiegels hebt,mag het niet voor de APK
Aha. Dus als je een lexaan schuifraampje hebt a la:
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
Originally posted by q01z
Originally posted by 924turbo2
beetje offtopic, maar heeft iemand van hier al zelf een setje Carrera GT koplampen gemaakt ?
Ik heb al jaren een setje liggen van pefa-design. Maar ik denk dat ik alleen de Bosch lichtunits daarvan ga gebruiken, en voor de rest 924board ga volgen.
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
Wil je die Pefa lampen verkopen ?
Nog even ontoppic. Inmiddels heeft zich via u-tube nog een 924 gemeld die ook a.s zaterdag komt.
Hier nog even een filmpje van afgelopen vrijrijden, hier doe ik vrij rustig aan aangezien ik m'n blok net had gereviseerd en niet boven de 4500 toeren wilde komen. Verder valt vooral in het eerste filmpje op dat druk was. Je zal denken waarom geeft hij geen gas op sommige stukken, maar hier werd dan met een gele vlag gezwaaid, helaas waren een aantal kneuzen die dat negeerden.
Verder heb ik nu mijn camera meer in het midden gemonteerd voor betere beelden en minder shots van het gras :grin:
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
Blijf die bijeenkomsten hier melden, als ik het wat minder idioot druk heb kom ik wel een keer kijken en als er dan niet zoveel deelnemers zijn rijd ik misschien zelfs een keer mee.
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
doe ik,
Ik zal wel verslag doen + een filmpjes. Ik verwacht overigens dat het nu minder druk wordt.
Ik zou zeggen als je in de buurt woont kom gewoon langs, altijd leuk om te kijken, mocht je het te druk vinden dan kan je ter plekke altijd nog besluiten om niet te gaan rijden.
Hier nog even de uitleg van de vlaggen voor degene die dat niet weten.
Re: Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort
ze beginnen het eindelijk een klein beetje te snappen. :arrow: :arrow:
=========================
Beste mensen,
Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van
ZATERDAG 12 JANUARI 2008
Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...
--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 1:
DE GRAND PRIX CHICANE
Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
In de bijlage is een kaartje toegevoegd.
KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:
TOER KLASSE
DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!
SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
Raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!
SUPER SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)
Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.
SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.
TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)
MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten
SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!
LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!
HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:
TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.
OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.
EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.
AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!
INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.
KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.
BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!
VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...
SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.
RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)
KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
De actuele kalender tref je op de website: http://www.vrijrijden.nl
EMAIL
De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.
Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: [email protected]
Comment