Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Dat ziet er heel goed uit, je moet inderdaad twee keer kijken,
Is het blok afkomstig van een Audi Quatro ?
Dat lijkt me echt veel werk, kabelboom, transmissie etc, alles passend en werkend maken.
Vraag me af of zo'n K jet van een turbo of 928 zomaar te plaatsen is, ben er nog geen documentatie van tegengekomen,
ga het zekere uitzoeken.
Ik wil met een lage overdruk draaien, volgens de leverancier van de compressors levert dat tot makkelijk 170 PK.
Voordeel hiervan is een goed koppel, weinig aanpassingen en alles blijft heel.
ArvidW (of andere forumleden) heb jij ooit een tekening gemaakt voor de poulieoverbrenging en de te maken onderdelen hiervoor?
En welke riem moet je hiervoor gaan gebruiken? een op maat gemaakte riem ?
De 928 Kjet is helaas geen plug en play. Je zult veel zelf moeten fabriceren aangezien voor 924 op tunings gebied bar weinig beschikbaar is.
Lage druk draaien zonder intercooler maakt het allemaal wel wat betaalbaarder maar vergeet niet dat een 924turbo 1:8.5 of 1.5 compressie zuigers heeft om detonatie tegen te gaan. Tevens heeft een 924 turbo een beter flowende kop en inlaat, mooiere (meer detonatie voorkomende) verbrandingskamer, oliekoeler en een meer geavanceerde ontsteking.
Je kunt een standaard 6 ribs multiriem van een modernere auto nemen. Heel veel maten zijn beschikbaar dus dat hoeft geen problemen op te leveren. Een pully verhouding van 2:1 met een Eaton M62 resulteert in 0.9-1.0bar druk en 220+pk.
Met een pipercam nokkenas en wat kleine aanpassingen kan je op de 140pk uitkomen. Dit is het eenvoudigste wat je kan bereiken met een budget tot 1000 euro. Ze rijden in UK ook in de 924 cup.
Die golf 1 zal inderdaad geen jetronic systeem meer hebben,
Gaat bruut hard in ieder geval als die ooit naast me staat bij het stoplicht kijk ik even de ander kant op.
Een volvo 240 turbo jetronic systeem ?? Lijkt me wel een aardige optie,
er staat een systeem op marktplaats voor 150 euri te koop. (helaas zonder injectoren)
De pipercam nokkenas die komt er zeker..al is dat wel een flinke hap uit het budget .
goedkoopste doet volgens mij iets rond de 350 euro.
Vraag me af wanneer een metaalbewerker de standaard nokkenas oplast wat daarvan de kosten zijn.
Zo'n Volvo luchtweger (80mm) heb ik nog wel liggen voor 25 euro voor je, dan kan je kijken of je het pas kan maken. Deze is inderdaad vrijwel indentiek aan die van de 924 turbo.
Maup durf jij dat aan? Plaatsen kost ook nog zo'n 300 euro plus de bijvullingen, andere bandjes nodig, waarschijnlijk na een keer gebruik rijd je verder op flarden rubber met staaldraad en touwtjes.
Vind het wel mooi staan zo'n gekleurde fles onder het achterraam. Maar omdat het tijdelijk te gebruiken is zal ik het niet snel aanschaffen.
924Turbo2: Dat is een koopje. Ik zal helaas nog niets kopen, eerst alles uitzoeken (tot zover mogelijk) totdat ik zeker weet welke onderdelen ik nodig heb om tot een goed resultaat te komen.
De luchtweger alleen zal niet voldoende zijn neem ik aan?
Moet volgens mij zo'n compleet volvo turbo jetronic systeem overbouwen, anders is de mengselbereiding denk ik een hele toer en is er nog te weinig benzine door de injectoren te vergeven.
Ik lees ook dat dubbele webers (mits aangepast) samen kunnen gaan met een compressor.
Denk dat het luisteren naar de motor wel erg aangenaam wordt. maar ben bang dat ook op die manier de regeling ook een uitdaging wordt.
Comment