Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Tot die tijd zullen berichten geblokkeerd worden die links bevatten!
Sommige dingen gaan wat sneller dan verwacht... Wezen kijken en op het eerste oog viel ie al erg mee!
Uiteraard wel wat plekjes (hemeltje is aan de zijkanten een beetje kapot, klein deukje rechtsachter, roest rond de achterklep bevestiging), maar wat wil je voor deze prijs. De algemene staat viel mij héél erg mee en op onderhoud is ook niet bezuinigd.
Ik ben redelijk voorzichtig ingesteld, maar ik had mijn zinnen al gezet op een 924, deze is niet duur en wel goed, dus: gekocht
Gewoon leuk voor de zomerse avonden en zondagen. Dit weekend meer foto's!
Ik las al over die meeting! Is redelijk in de buurt dus ik was sowieso wel van plan om een kijkje te komen nemen (als m'n vriendin het eens is met die plannen, haha).
Zeker! Het lukt mij alleen niet echt foto's te plaatsen hier...
Alvast wat tekst:
zaterdagochtend de 924 opgehaald. Rijdt leuk zeg! Wel een tellerafwijking van 10%, maar dan heb je het gevoel dat je extra hard gaat
Ik zag dat de voorbanden wat droog zijn, en wellicht zijn de banden ook een beetje gecupt want boven de 140 op de teller maken ze wel een beetje lawaai. Ook opvallend veel windgeruis linksvoor, meer dan rechts.
Eenmaal thuisgekomen eerst aan de slag gegaan met de Kever (schuren, schuren en nog eens schuren...) en 's middags de 924 uitgezogen en gewassen. Ook wat lucht in de bandjes gedaan (was hard nodig!) en olie bijgevuld (de peilstok was bijna droog...).
Wat minpuntjes:
technisch:
- koppelingspedaal kraakt en gaat niet mooi vloeiend
- rempedaal lijkt een beetje te 'plakken'
optisch:
- strip achterbumper ontbreekt (maar er zitten wel scherpe dingetjes in de gaatjes. Hoe verwijder ik die? Lijkt alsof de strip is afgebroken)
- stripje linksvoor ligt los in de auto
- restanten van een carkit zitten er nog in
- fijne radio, maar er zit geen constante plus op aangesloten
- kentekenhouder vooraan is gaar (en de ijzeren bevestiging is ook aardig roestig)
- overal wel wat roestplekjes, maar de plekken onder de achterklep bevestiging zijn wel vervelend
- reservewiel is van het 'standaard' type, dus geen 'telefoonschijf'-type
- stoelbekleding bestuurdersstoel raakt los in het midden van de zitting
- dash scheurt (sja, dat hebben ze allemaal)
Al met al kleine dingetjes, wat ook wel mag voor deze prijs.
Er is het afgelopen jaar veel aan gesleuteld, dus ik hoop dat ie nog even mee kan. Sowieso gebruik ik 'm niet vaak; voor de dagelijkse ritten van ons staan de Golf en de DS3 klaar.
Ik ga nu nog even proberen wat foto's te plaatsen!
Hier ook wat foto's van de mindere plekken. Ook heb ik een Haynes manual erbij gekregen; altijd handig!
Nog een vraagje: is het normaal dat de klemmen achteraan het targa-dak zo zwaar gaan? Bij het monteren van het dak was ik bang dat die kunststof hendels braken. Heb het dak er vandaag dan ook maar op gelaten.
Geen verkeerde basis toch om weer wat moois van te maken? Succes met de werkzaamheden! Er hoort een stootrubber achterop de bumper. Kan je die scherpe dingetjes niet met een tangetje verwijderen? Dan een nieuw rubber erop. Of de gaatjes dichtmaken en strak maken en spuiten, dan heb je een gladde achterbumper, zie ik ook wel vaker. Die plekken bij de achterklepsluiting zijn inderdaad minder. Dat is ook een veelvoorkomend probleem. De beste oplossing weet ik niet, misschien stukjes nieuw inlassen? Die klemmen van het targadak gaan redelijk zwaar ja.
Is de passagiersstoel wel helemaal netjes? Dan ben ik daar jaloers op, mijne heeft daar wat scheurtjes in
Voor op het oog wel een redelijke auto
Roest is natuurlijk nooit best en
zo te horen ben je wel aan een nieuwe koppeling /drukgroep/ lager toe
De velgen zijn niet orgineel vandaar dat je reserve wiel niet het zelfde is
En de stukjes die nog op je bumper zitten zitten met een boutje vast
Ik zou hem vervangen voor een nieuwe zonder is het een blotekonte gezicht
Een Mooi ledere driespaakje als stuúr
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Ik heb eens zitten kijken naar de achterbumper, maar om die afgebroken stukjes van de strip er af te krijgen moet de bumper er af denk ik. Die 2 bouten waar je van onderen bij kan? Gooi ik er eerst wat WD-40 tegen aan, want dat ziet er allemaal érg roestig uit, die bouten.
Ook zat ik eens te kijken naar de losse bedrading in het dashboard, onder het dashboardkastje. Dat blijkt niet van de carkit te zijn, maar is een kastje van een alarm... Met veel draden en wat steekzekeringen. Het is nu blijkbaar niet aangesloten, maar ik durf het ook niet helemaal aan om dat allemaal weg te halen.
Verder zag ik wat losse draadjes naast de achterruit. De achterruitwisser werkt in ieder geval niet, de achterruitverwarming heb ik nog niet getest.
De plekjes bij de achterklepsluiting: eerst ben ik met de Kever bezig, maar daarna wil ik dit wel eens repareren. Ik denk aan plamuren, dat moet wel lukken.
Ook viel me gisterochtend op dat ik een vijver had op de achterruit/spoiler. Bleken de afwateringgaatjes dicht te zitten. Die heb ik dus even schoongemaakt met een ijzerdraadje.
nog wat onderdeeltjes die ik nodig heb:
- ventilatierooster, middenin het dashboard
- clipje voor de zonneklep van de bijrijder
- palletje t.b.v. handremlampje (onder de handrem)
Comment