porsch924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #46
    Re: porsch924

    Er is maar een ding wat ik kan zeggen. Koop een betere basis.
    Geloof me dat je aan een Porsche altijd zal blijven sleutelen. Er gaat altijd wel weer iets kapot of er is wel iets versleten.

    Het is zeker de moeite waard verder te zoeken. Ook voor 600 euro zijn er betere te kopen.
    Maar als je graag deze wilt zeker doen. Maar reken er wel op dat hij de komende paar jaar niet gaat rijden.

    Maar dat is dan je eigen keuze.

    Comment

    • Daan_924
      924 Fan
      • Apr 2011
      • 394

      #47
      Re: porsch924

      Zelf heb ik zonder al te veel kennis van auto's, ook een goedkoper, en niet rijdend exemplaar gekocht een 3tal jaar geleden.
      Toen had ik geen specifieke voorkeur voor het type auto, maar het was een Porsche, en er verschenen geregeld volledige exemplaren in onderdelen te koop.

      Ik heb al veel bijgeleerd, en heb al heel wat uren tijd kunnen besteden aan de hobby.
      Ik heb voornamelijk heel wat hersteld, vervolledigd, missende onderdelen gezocht... en de auto is ondertussen al eventjes volledig werkend en functionerend.
      De auto rijdt, maar om de weg op te kunnen (voor mijzelf), zal ik zeker nog zaken willen/moeten vernieuwen en reviseren.
      Moest ik nu naar de oldtimer-keuring gaan denk ik niet dat ik zeer veel opmerkingen zou krijgen, maar je moet toch beseffen dat je in een auto van 30j+ zit,
      en dan wil je natuurlijk wel wat zekerheid en betrouwbaarheid. Mijn project zal waarschijnlijk nog wel wat jaren duren duren voordat er nummerplaten op komen,
      maar het sleutelen zegt mij momenteel nog altijd meer dan het effectief rijden. (misschien het idee dat de hobby dan al deels voorbij is)

      Zou ik met de kennis die ik nu heb, dezelfde auto kopen? Ik denk het niet, ik zou minstens voor een rijdend exemplaar gaan.
      Beklaag ik mij wat ik toen heb gekocht? Totaal niet, omdat ik er met haalbare verwachtingen aan begonnen ben. Het zou een hobby zijn, en geen vervoer.

      Ik snap dat je meer denkt bij te leren aan dergelijk exemplaar dan een rijdende auto. Zelf ben ik eentje aan het slopen als aanloop naar revisie van mijn 924 om zo toch eens alle losse onderdelen in handen te hebben. Maar de advertentie die je zelf aanhaalt is natuurlijk behoorlijk ambitieus om mee te starten.

      Het is dus inderdaad een keuze, prijs-kwaliteit (enkel op de foto's beoordeeld dan) is er zeker beter te vinden, maar ook aan een goed werkende auto kun je dingen blijven vernieuwen, herstellen, en aanpassen.

      Weet dus waar je aan begint.
      Last edited by Daan_924; 05-07-13, 11:40.

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        #48
        Re: porsch924

        Ik vind het interessant dat iedereen op een foto van 480x360 pixels kan zien dat de auto een compleet wrak is. Je ziet een buitenkant waar al aan gewerkt is, en dat kan best een voordeel zijn als je toch al van plan was de auto te gaan spuiten. Dat er interieur delen missen is ook niet zo boeiend, dat is allemaal prima beschikbaar en gemakkelijk te monteren.

        De motor start niet gemakkelijk maar start na wat start-spray wel, is hij dan gelijk afgeschreven? Volgens mij kwestie van CIS nameten en wat onderdelen reinigen/vervangen. Wie zegt dat deze motor niet toevallig heel weinig km heeft gelopen en dat onder de laag stof een prima basis schuilt. Ik zou deze auto persoonlijk ook niet kopen, maar het als wrak bestempelen als je maar 4 foto's tot je beschikking hebt is ook wat kort door de bocht...

        De enige goeie beslissing is om iemand met verstand van 924's mee te nemen tijdens de bezichtiging en aan de hand van zijn advies de auto kopen of niet.
        Last edited by ArvidW; 05-07-13, 11:51.
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • gerben1986
          924 Gek
          • Feb 2008
          • 952

          #49
          Re: porsch924

          Originally posted by porsch924
          ja ok maar ik vind 600 niet veel voor die porsche
          en ik wil gewoon kunnen zeggen als die klaar is "hier heb ik dus lang aan kunne werken"
          600 euro is niet veel, maar wel te veel voor deze als ik het zo zie.
          Je moet eigenlijk een auto kopen die wel compleet is.
          Ga maar eens optellen wat je kwijt bent voor:
          2 voorstoelen in goede staat (€ 300,-)
          1 voorbumper
          1 onderspoiler
          1 achterbumper
          2 achterlichten
          Dat is alleen nog maar wat we zo 123 zien dat mist/vervangen moet worden.
          Daar zit al een mooi deel van die € 6.000,- in.

          Dan rijdt deze auto nog niet, dus daar kun je ook nog heel wat aan onderdelen (en de bijbehorende verzendkosten) voor rekenen.

          Beter is het om een complete auto te kopen, uit elkaar te halen en opnieuw in elkaar te zetten.
          Dan kun je je tijd erin stoppen, weet je hoe hij werkt en hoef je niet zo veel meer bij te kopen.

          Comment

          • Martell
            924 Fan
            • Jun 2013
            • 167

            #50
            Re: porsch924

            Zitten er misschien nog een hoop onderdelen bij?

            Comment

            • jimfrey944
              Administrator
              • Jan 2008
              • 4534

              #51
              Re: porsch924

              Laten we maar stoppen met de kritiek ik denk dat hij nu wel genoeg heeft gehad
              Al zeggen we dit met de beste bedoelingen het kan ook vervelend overkomen bij de topic starter
              Laten we zijn keuze respecteren en hem helpen als hij vragen heeft
              We zijn met teveel kritiek al eerder een forum lid kwijt geraakt
              Dus van af nu alleen maar positief of niets
              sigpic

              porsche 924 martini 1977
              porsche 924 50 Jahre edition 1982
              BMW X3 3.0 high exclusieve

              Comment

              • porsch924
                924 Wannabe
                • Jun 2013
                • 17

                #52
                Re: porsch924

                Originally posted by Martell
                Zitten er misschien nog een hoop onderdelen bij?
                alle onderdelen zitten er inderdaad bij

                Comment

                • coppe218
                  924 Fan
                  • Jun 2011
                  • 235

                  #53
                  Re: porsch924

                  Ik vind het knap dat je daaraan wilt beginnen. Als je beslist om de auto te kopen, succes met het opknappen.
                  Ik ben blij dat ik juist iets meer heb uitgegeven voor mijn auto, zodat ik geregeld van een rijdende auto kan genieten en als ik zin heb kan sleutelen om iets te verbeteren. (alhoewel op dit moment de tijd een uitdaging is).
                  Porsche 924S 1986

                  Comment

                  • Jayke
                    924 Gek
                    • Feb 2010
                    • 910

                    #54
                    Re: porsch924

                    In dat geval is het voor wat jij ermee wilt waarschijnlijk een goede deal. Zoals Jim ook al zegt, vanaf nu zeuren we niet meer over de keuze maar zijn we er om je te helpen Veel plezier ermee!

                    Comment

                    • porsch924
                      924 Wannabe
                      • Jun 2013
                      • 17

                      #55
                      Re: porsch924

                      Originally posted by Jayke
                      In dat geval is het voor wat jij ermee wilt waarschijnlijk een goede deal. Zoals Jim ook al zegt, vanaf nu zeuren we niet meer over de keuze maar zijn we er om je te helpen Veel plezier ermee!
                      bedankt

                      als er een probleem is of ik heb een onderdeel nodig zal ik het vragen
                      mvg

                      Comment

                      Working...