Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Tot die tijd zullen berichten geblokkeerd worden die links bevatten!
k-jetronic, kort samen gevat.
luchtweger, is een klep die wordt omhoog geduwt door de lucht die erlangs stroomt. door deze beweging wordt een plunjer bedient, deze bepaalt de hoeveelheid brandstof druk naar de injectoren.
injectoren, er zit er 1 per cillender en deze werken dus op druk en spuiten constant in. ook zit er een koude start injector in de inlaat die elektroniesch word bedient.
WUR, geeft extra brandstof druk als verrijking bij koude motor
KLR, klep in de inlaat voor verhoogt stationair toerental bij koude motor
dan heb je nog een klein pompje in de tank en een hoge druk pomp buiten de tank, een terugslag klep en een accumolator;-)
automaten bak daar zijn er niet veel van dus, ik weet dat het een 3-bak is maar meer ook niet.
targadak is heerlijk in de zomer, in handmatige en elektrische smaak verkijgbaar. nadelen hiervan is dat het kan lekken of stuk kan gaan
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
het is net zo efficient als een carburateur, ''uuh ongeveer zoveel brandstof''
het is nog ver weg van, de lucht meten en branstof hoeveeluit berekenen
het werk goed maar uiteindelijk zijn er een hoop variaties, zoals luchtdruk en temperatuur hoeveel lucht er nou eigenlijk langs stroomt
maar hij spuit genoeg brandstof in want er komen ook knallen uit de uitlaaat:loco:
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
Welkom hier en veel succes met uw speurtocht .
Aangaande roest wil ik toch even meedelen dat ik een 84'er heb en nog een 82'er op afbraak en dat beide op dezelfde plaats geroest zijn , dat vind ik toch vreemd .
Stelling volgende van dit forum is dat ze beide dus schade gehad zouden hebben op dezelfde plaats nl. RV hoek A-stijl drempel .
Maar niet te erg om op te lassen en koud te verzinken wat ik gedaan heb .
Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan !!!
Ik heb even nagedacht over het group buy 924 idee, en ik zie het wel zitten mits enkele voorwaarden. Gewoon "een 924" spreekt me niet genoeg aan. (hou uw pek en veren nog even bij u!). Onder deze voorwaarden wil ik echter wel aan de 924 beginnen:
-te koop voor een zacht prijsje
-iets van body kit ofzo waardoor hij er wat bruter, wat meer "race" uitziet. Echter géén Sjonniebak!
-maar moet wel in België door de (oldtimer)keuring geraken, dus geen volledige rolkooi, andere motor ofzo. Ik ga er zelf niet mee racen, ik hou gewoon van die looks.
-geen LPG
-na 1981
De standaard 924 vind ik er namelijk net iets te saai qua uiterlijk om me ervoor in te zetten... (en daar komen alsnog de pek & veren...)
Ik weet dat ik veeleisend ben, maar ik begin niet aan een auto als ik er niet wild van ben, en financieel ben ik beperkt.
Ik heb even nagedacht over het group buy 924 idee, en ik zie het wel zitten mits enkele voorwaarden. Gewoon "een 924" spreekt me niet genoeg aan. (hou uw pek en veren nog even bij u!). Onder deze voorwaarden wil ik echter wel aan de 924 beginnen:
-te koop voor een zacht prijsje
-iets van body kit ofzo waardoor hij er wat bruter, wat meer "race" uitziet. Echter géén Sjonniebak!
-maar moet wel in België door de (oldtimer)keuring geraken, dus geen volledige rolkooi, andere motor ofzo. Ik ga er zelf niet mee racen, ik hou gewoon van die looks.
-geen LPG
-na 1981
De standaard 924 vind ik er namelijk net iets te saai qua uiterlijk om me ervoor in te zetten... (en daar komen alsnog de pek & veren...)
Ik weet dat ik veeleisend ben, maar ik begin niet aan een auto als ik er niet wild van ben, en financieel ben ik beperkt.
dus een 944, al is ie "algemener" als een 924....:p
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
LOL ja, een 944 dus. Maar dat lijkt me financieel dan weer minder interessant. Maar misschien wel NOG meer rijplezier. Anyway, als ik deze discussie (met of zonder BunnY) verder wil zetten, dan openen we daar wel een apart draadje voor. "gezocht: man die 924 én 944 beu is".
Haha... Ik hou in elk geval mijn ogen open. Maar idealiter komt er toch pas 1 in het najaar zodat er plaats is in de garage.
En gisteren begonnen aan mijn BX en daar is ook nog een lijk uit de kast gevallen dus wie weet is het geld deze zomer wel op (als er nog van die lijken naar boven komen edface: )
Hee Bunny, jij ook al een BX? Me too!
Ik vind wel raar hoor dat subframe, heb ik zelf nog nooit iets over gehoord qua defekt zijn.
Ik heb trouwens dezelfde overwegingen als jij, ik wil ook een verzinkte auto, en geen wegenbelasting betalen.
Als ik je kan helpen: zoek eens op Citroenforums naar Roel T. of IJsbrandt S., deze mensen kennen de BX van haver tot gort.
Awel zunne, ik zie nu pas dat ge Belg zijt. Wat ik zeg is waar, maar ge moet voor IJsbrandt en Roel op Nederlandse citroensites zoeken. U zult zeer content zijn over de kennis van deze 2 Ollandse techniekers.
Comment