gts

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gts
    924 Wannabe
    • Jul 2010
    • 10

    [Voorstellen] gts

    -
    Stel je voor
    hoi allemaal!

    nou ik ben dus gts en ik kom uit Zeeland. heb nog geen 924 maar binnenkort komt er misschien een. Ik kan nl van een kennis van me een 924S overnemen. Is wel in bedenkelijke staat maar goed, ik ben best handig. Al zoekende kwam ik op dit forum terecht en ik hoop dat ik wat van jullie kennis kan opsteken.

    Ik ga in ieder geval voorlopig maar eens flink lezen! Er staat hier genoeg heb ik al gezien.
  • -Bassie-
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 4367

    #2
    Re: gts

    welkom op het forum.

    en inderdaad er staat hier heel veeeel te lezen

    veel succes met het lezen en het zoeken van een 924
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

    Comment

    • Fantaman
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 2962

      #3
      Re: gts

      :welcome:

      lees voer genoeg maar de meeting zijn ook reuze gezellig;-)
      '82 Porsche 924 50 Jahre
      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
      '98 Subaru Impreza GT Turbo
      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

      Comment

      • js-vintage
        924 Fan
        • Mar 2010
        • 405

        #4
        Re: gts

        Welkom op dit forum:thumb:

        Comment

        • pitjepeter
          924 Fan
          • Oct 2009
          • 402

          #5
          Re: gts

          Hallo gts

          Welkom hier
          & veel leesplezier...

          Grtz.

          Peter
          Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #6
            Re: gts

            Welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

            kennen we die S hierzo? :shocked:
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • gts
              924 Wannabe
              • Jul 2010
              • 10

              #7
              Re: gts

              Originally posted by Frenske
              Welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

              kennen we die S hierzo? :shocked:

              geen idee eigelijk. De huidige eigenaar heeft wel ook nog een 944 en een 924(gt?) De S moet weg vanwege het ons allemaal bekende (denk ik) probleem van ruimte. Hij heeft een tijdje in het buitenland gewoond, heeft ook daar een paar leuke auto's op de kop getikt en neemt deze nu mee naar Nederland. De 924S is nu even het slachtoffer.

              Deze staat al een paar jaar buiten en is dus eigelijk al een tijdje "on it's way out" denk ik. Ik mocht hem voor een symbolisch bedrag overnemen en hoewel ik eigelijk nooit Porsches heb gehad leek het me wel een leuke aanvulling.

              Comment

              • Fantaman
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 2962

                #8
                Re: gts

                symbolisch bedrag klinkt als een hele leuke auto voor weinig.
                ik zeg doen:thumb:
                '82 Porsche 924 50 Jahre
                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                Comment

                • Richard
                  924 Wannabe
                  • Apr 2010
                  • 66

                  #9
                  Re: gts

                  Hallo en welkom gts op dit forum

                  Comment

                  • gts
                    924 Wannabe
                    • Jul 2010
                    • 10

                    #10
                    Re: gts

                    allemaal heel hartelijk bedankt voor de ontvangst.

                    zo als ik al schreef is de 924 een aanvulling op mijn verzamelingetje auto's. Omdat ik dus nog geen porsche heb en dus ook geen porsche-history heb laat ik jullie wat zien van een ander stukje van het wagenpark. Gaat dus net over porsche en als dit niet gewenst is op dit forum dan mijn excuses en dan moeten de moderators maar ingrijpen.

                    Mijn autoliefde is begonnen op mijn op mijn 12de toen een familielid een audi 80 kocht voor racen op Zandvoort. Daarmee werd ik instant audi-fan. Na jarenlang deze auto te hebben gevolgd op de verschillende circuits hem uitendelijk in 1987 weer terug in de familie gebracht en geheel gerestaureerd. Deze auto heb ik nu nog steeds en hij verkeerd nog altijd in nieuwstaat. De auto is overigenms van 1976.

                    Omdat ik graag zelf na een paar jaar slalommen ook wat meer wilde doen met autosport kocht ik ergens rond 1990 ook zo'n oude audi 80 en hiermee heb ik ge-rallysprint. Toen kwamen de kinderen, de baan, het huis dus ging alles even op een laag pitje.

                    Na jaren van stalling bij verschillende boeren en tuinders deze auto afgelopen week eindelijk weer naar huis gehaald, laatste stallingwas Frieslad dus na een rit van bijna 800 km met autoambulance is hij eindelijk weer onder mijn eigen dak. De jaren van (buiten) stalling laten zich goed zien maar ik ga hem toch weer in oude (rally-)staat terugbrengen. Leuk winterprojectje toch! Voor zo'n oude audi 80 is alles nog prima te krijgen, en het kost bijna niets.
                    De auto heeft overgens wel een paar speciale delen aan boord. Een rolbar, een ( natuurlijk oude en nu zelfs illegale) halon brandblusinstallatie, een sper en (vind ik zelf het mooiste deel) een dry sump. Voor de rest natuurlijk het nu hogelijk oude en verlopen veligheidsspul als stoelen en gordels. En nog een intercom.
                    Alles dus verpakt in een redelijke hoop roestig metaal.

                    hierbij een paar foto's

                    Comment

                    • LWB
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 3388

                      #11
                      Re: gts

                      welkom hier,en succes met de symbolische aanwinst....
                      groet,
                      Laurens
                      924 2.0 mj1984


                      Lees hier de regels van 924forum.nl

                      Comment

                      • gts
                        924 Wannabe
                        • Jul 2010
                        • 10

                        #12
                        Re: gts

                        nou, mijn introductie is al even geleden zag ik

                        maar goed, bijna een jaar verder nu en ik heb de 924S inderdaad vorig jaar opgehaald. En hij was inderdaad in bedenkelijke staat...
                        3 jaar buiten gestaan zonder beweging (de eigenaar was drie jaar in de US)
                        Opgehaald op de ambulance, echter pas nadat we de remmen weer een beetje los hadden kunnen maken. Thuis aangekomen met vier(!) man de auto de garage in geduwd en eerst maar even alle remblokken verwijderd.

                        Nu had ik nog een ander project lopen en dit moest eerst af maar eind juni dit jaar dit ben ik dan toch eindelijk met de auto begonnen.
                        Ik wist eigelijk niets van de historie vd auto behalve dat de master koppelingscilinder lekte.
                        Hiermee dus maar begonnen en na wat zoeken een revisiesetje kunnen scoren. Gemonteerd maar bij het ontluchten ging het niet goed. Uiteindelijk bleek het systeempje dermate vervuild dat de olie helemaal niet naar de slave kon stromen.
                        Aan het eind echter alles gelukt (wat kan je er slecht bij trouwens bij zo'n auto)

                        De remmen bleken nog wel gewoon allemaal te werken, alleen door veel roestvorming alles niet meer zo gangbaar. Ook dat was eigelijk weer best gauw voor elkaar. Handrem was nog wel even vervelend ( iemand een adresje voor de remschoenen?)

                        electra: het buiten staan had dit geen goed gedaan. Alleen al een paar avonden aan het stoeien geweest met de koplampen. De rest was uiteindelijk een kwestie van alles goed schoonmaken.

                        Gisteren nog een paar verse banden en bij de proefrit voor de apk (gepland voor vandaag) trapte ik spontaan door de rem. Nadere inspectie van het remleidingwerk gaf eigelijk veel roest aan. Gisteravond dus nog alle leidingen vervangen voor koper.


                        Vandaag dus de apk en... geslaagd!

                        De auto is van 86 en daarmee belastingvrij. Oldtimerverzekering voor 60 tientje dus voorlopig hou ik hem erbij als "familiewagen" Handig een extra auto als je altijd met oude zooi bezig bent. Daarnaast is de oudste vd kids sinds enige tijd in het bezit van een rijbewijs dus hij was ook "heel blij'' met het keuringsresultaat.. Mag hij zijn, hij heeft de auto de afgelopen weken gepoetst als een bezetene en de lak (eerste lak nog in een soort antraciet zwart) is weer heel behoorlijk opgeknapt.
                        Last edited by gts; 26-07-11, 17:29.

                        Comment

                        Working...