Fant

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fant
    924 Wannabe
    • Aug 2010
    • 2

    [Voorstellen] Fant

    -
    Stel je voor
    Laat ik me dan ook maar even voorstellen! Ik ben Alfred, op het internet meestal Fant, uit het pittoreske Emmen. Sinds een weekje of drie heb ik mijn rijbewijs in de portemonnee, en dus is het tijd voor een eerste autootje. Dan is de reden van registratie waarschijnlijk al vrij duidelijk, maar ik zal het alsnog even bevestigen; één van de opties is een 924.

    Al ver voor ik het roze pasje in ontvangst had genomen was ik op zoek naar allerlei auto's. Ik ben echter vrij kieskeurig qua uiterlijk, en sloeg dan ook de vele adviezen die ik kreeg van allerhande hatchbacks af. Probleem is dat bijna alles wat wel binnen mijn hoge eisen valt weer niet in het budget ligt, té zwaar(wegenbelasting) of te onzuinig is. Uiteindelijk kwam ik uit op een Mazda MX5, of dus een Porsche 924.

    Ondanks dat mijn vader bleef proberen me in een oude Citroën te krijgen, heb ik hem dit weekend toch zover gekregen even te gaan kijken bij twee MX5'jes. En ja, het zijn erg leuke autootjes, maar toen ik vandaag op marktplaats een 924 tegenkwam hier in mijn eigen dorp kwam de twijfel toch weer terug. Ik vind de 924 sowieso een stukje mooier, en daarnaast is een Porsche natuurlijk ook een stukje unieker. Een ander voordeel is het feit dat je geen cent wegenbelasting betaalt.

    Nadeeltjes zijn dan weer de verzekering, die ik op z'n goedkoopst op 62 vond. Daarnaast is het volgens mij toch een stukje minder zuinig dan de MX5, waardoor de kosten per maand toch wel een stukje hoger uit zullen komen waarschijnlijk. Jammer, maar op zich best logisch. Het gaat om deze 924, gewoon hier in Emmen. Het kan dus sowieso geen kwaad eventjes een kijkje te nemen. Ik rij nu in de Xantia van mijn ouders, wat me ook een klein beetje zorgen baat. De overstap van een Citroën met stuurbekrachtiging en dergelijke naar een Porsche van 31 jaar oud is misschien wel een beetje groot.

    De keuze is dus nog niet gemaakt, maar een accountje hier kan geen kwaad dacht ik zo. Ik ga morgen misschien even een kijkje nemen bij de 924, en hopelijk een proefritje maken. In de MX5 heb ik al gereden, dus een ritje in een 924 zal best eens doorslaggevend kunnen zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden, en als iemand het me extreem af wil raden(denk dat dat op dit forum nog wel mee zal vallen :-)), ga je gang.
  • Jayke
    924 Gek
    • Feb 2010
    • 910

    #2
    Re: Fant

    Welkom!

    Wat zuinigheid betreft, ik ben vandaag van Amsterdam naar Dalen (bij Coevorden) gereden, en terug, een tocht van 385 kilometer in totaal, en heb daarbij 26 liter benzine verbruikt, oftewel 1 op 14.5. Lijkt me niet slecht als ik veel korte stukjes rijdt loopt het ongeveer terug tot 1 op 10. Het niet hebben van stuurbekrachting heb ik niet als vervelend of iets dergelijks ervaren, alleen even wennen

    Comment

    • js-vintage
      924 Fan
      • Mar 2010
      • 405

      #3
      Re: Fant

      Welkom op het forum:thumb:

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        #4
        Re: Fant

        Welkom bij de 924 malloten!!:thumb:

        keuze tussen een 924 en MX5? Da's een lastige, een MX5 is ook een ras-achterwielaandrijver met bijbehorende voordelen en nukken. Succes met je keuze maken.
        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • -cees-
          924 Gek
          • Jan 2009
          • 1017

          #5
          Re: Fant

          Welkom hier.

          Succes met je keuze en je zoektocht.
          Ride with Pride
          sigpic
          924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            #6
            Re: Fant

            welkom op het forum.

            ik rijd per dag 25km heen en 25 km terug naar werk en 1 keer in de week 50 heen en 50 terug. dan rijd ik gemiddeld 1 op 9.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • gele924
              924 Fan
              • Jan 2009
              • 202

              #7
              Re: Fant

              wees welkom!!!

              ik rij gemiddeld 1:11. het ligt aan je eigen voet.

              Comment

              • pitjepeter
                924 Fan
                • Oct 2009
                • 402

                #8
                Re: Fant

                Welkom!

                Ik hoop dat je een goeie keuze maakt, met je hart én je verstand.
                Berperk je misschien ook niet tot die ene die nou net in je nabije omgeving staat.
                Kijk eens wat verder rond en vergelijk verschillende 924-ers. Elke auto is een beetje anders en heeft zijn eigen + en - puntjes.

                Succes!

                Grtz.

                Peter
                Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers

                Comment

                • Fant
                  924 Wannabe
                  • Aug 2010
                  • 2

                  #9
                  Re: Fant

                  Het is mooi om te horen dat het verbruik wat ik hier gemiddeld hoor lager ligt dan ik in eerste instantie had verwacht! :-) Ga morgen een aantal daagjes weg, maar bij terugkomst zal ik mijn zoektocht voortzetten.

                  Comment

                  • Feest-Beest
                    924 Wannabe
                    • Aug 2010
                    • 21

                    #10
                    Re: Fant

                    welkom op het forum :-)
                    proficiat met je rijbewijs en hopelijk ben je er snel uit met
                    de keuze tussen de 2 auto's.

                    groetjes
                    Nancy
                    924 1988 :thumb:

                    Comment

                    Working...