-
Stel je voor Zo, na ruim een maand stilletjes te hebben meegelezen wordt het tijd voor een kleine introductie.
Mijn naam is Marco en ben woonachtig in het Limburgse. Sinds een kleine 16 jaar verstokte 911-rijder (samen met de wat oudere Alfa's). Zo'n 6 weken geleden heb ik een 924S als winterpretmobiel gekocht. Bij de proefrit, waarbij ik nog semi-verdwaald ben geraakt in allerlei binnenwegen edface:, kwam ik er al achter: wat een superleuke auto. Dit gevoel is tot nu toe ook niet meer weggegaan. Ik rij dagelijks rond met een grijns die eigenlijk pijn zou moeten doen...
De auto is bij lange na niet perfect, maar daar heb ik de auto ook niet voor gekocht. Een leuke bijkomstigheid was dat ik achter het reservewiel de Porsche-map met instruktieboekje, onderhoudsboekje en enkele rekeningen heb gevonden. De S is nieuw gekocht bij Pon door iemand in Maastricht en vervolgens in Roermond terechtgekomen. Ik heb de auto van de eigenaar van P&P (P-specialist.nl) uit Roggel overgenomen. Deze heeft de auto weer van een klant van hem gekocht (zo'n 4 jaar geleden). Het lijkt erop dat het een Limburgse 924 is gebleven ;-).
Een kleine bloemlezing van mijn gehobby de laatste weken (het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan):
- nieuwe afdichting kofferbak. De kofferbakmat was NAT. De mat tegen de muur gezet. Het leek alsof er liters water uitliepen. Dat de afwateringsslangen los zaten c.q. in de wielkast lagen zal zeker niet meegeholpen hebben.
- veel (interieur)lampjes vervangen. Idem, alle lampjes van het dashboard.
- knipperlichtglaasje zijscherm vervangen. Dit zat met kit vast.
- achterlichten goed schoongemaakt en opnieuw afgekit.
- houders verlichting kentekenplaat ontroest en verzinkt.
- verschillende connectors draadboom vervangen.
- wielen gebalanceerd.
- claxon vervangen. Eentje was er nog ok, de andere viel alleen al door het ernaar kijken in twee stukken. Ik heb er zo lang eentje van een SAAB opgezet, maar die wordt t.z.t. vervangen door een originele.
- antenne vervangen (mast was stuk) door een automatische antenne en er een radio ingezet (duh).
- leer van de armsteun/cassetteopbergvak liet los. Het leer heb ik er opnieuw strak opgezet.
- auto gepoetst en gepolijst.
Peter (P&P) had de auto dit jaar al voorzien van een nieuwe distributieset, remmen achter, kachelkraantje, startmotor en voorruit.
Ik ben er stiekem over aan het denken om de motor er in de zomerperiode uit te halen, schoon te maken en nieuw af te dichten, maar dat komt t.z.t. wel.
Ik zal bij gezocht nog een aantal dingen plaatsen die ik op korte termijn wil vervangen.
Saluti,
Marco
Mijn naam is Marco en ben woonachtig in het Limburgse. Sinds een kleine 16 jaar verstokte 911-rijder (samen met de wat oudere Alfa's). Zo'n 6 weken geleden heb ik een 924S als winterpretmobiel gekocht. Bij de proefrit, waarbij ik nog semi-verdwaald ben geraakt in allerlei binnenwegen edface:, kwam ik er al achter: wat een superleuke auto. Dit gevoel is tot nu toe ook niet meer weggegaan. Ik rij dagelijks rond met een grijns die eigenlijk pijn zou moeten doen...
De auto is bij lange na niet perfect, maar daar heb ik de auto ook niet voor gekocht. Een leuke bijkomstigheid was dat ik achter het reservewiel de Porsche-map met instruktieboekje, onderhoudsboekje en enkele rekeningen heb gevonden. De S is nieuw gekocht bij Pon door iemand in Maastricht en vervolgens in Roermond terechtgekomen. Ik heb de auto van de eigenaar van P&P (P-specialist.nl) uit Roggel overgenomen. Deze heeft de auto weer van een klant van hem gekocht (zo'n 4 jaar geleden). Het lijkt erop dat het een Limburgse 924 is gebleven ;-).
Een kleine bloemlezing van mijn gehobby de laatste weken (het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan):
- nieuwe afdichting kofferbak. De kofferbakmat was NAT. De mat tegen de muur gezet. Het leek alsof er liters water uitliepen. Dat de afwateringsslangen los zaten c.q. in de wielkast lagen zal zeker niet meegeholpen hebben.
- veel (interieur)lampjes vervangen. Idem, alle lampjes van het dashboard.
- knipperlichtglaasje zijscherm vervangen. Dit zat met kit vast.
- achterlichten goed schoongemaakt en opnieuw afgekit.
- houders verlichting kentekenplaat ontroest en verzinkt.
- verschillende connectors draadboom vervangen.
- wielen gebalanceerd.
- claxon vervangen. Eentje was er nog ok, de andere viel alleen al door het ernaar kijken in twee stukken. Ik heb er zo lang eentje van een SAAB opgezet, maar die wordt t.z.t. vervangen door een originele.
- antenne vervangen (mast was stuk) door een automatische antenne en er een radio ingezet (duh).
- leer van de armsteun/cassetteopbergvak liet los. Het leer heb ik er opnieuw strak opgezet.
- auto gepoetst en gepolijst.
Peter (P&P) had de auto dit jaar al voorzien van een nieuwe distributieset, remmen achter, kachelkraantje, startmotor en voorruit.
Ik ben er stiekem over aan het denken om de motor er in de zomerperiode uit te halen, schoon te maken en nieuw af te dichten, maar dat komt t.z.t. wel.
Ik zal bij gezocht nog een aantal dingen plaatsen die ik op korte termijn wil vervangen.
Saluti,
Marco
Comment