Porsche 924S

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Porsche 924S
    924 Wannabe
    • Jan 2011
    • 4

    [Voorstellen] Porsche 924S

    Voorstellen
    Stel je voor
    :eek: Hallo, mijn naam is Jerry en ik loop met plannen rond om een 924S of een 944 te kopen.
    Mijn woonplaats is Hoofddorp en tot voor kort hield ik mij hoofdzakelijk bezig met Amerikaanse auto's en motorrijden, qua hobbies. Mijn dochter echter heeft een meer dan gemiddelde voorkeur voor Porsche en als je er dan zo over begint te praten...gaan ook je ogen open als je op straat loopt en dan zie je af en toe een leuke Porsche voorbij rijden... tsja en zo is de interesse gewekt...olleyes: ik heb nog wel wat vragen , maar die zal ik elders stellen!
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #2
    Re: Porsche 924S

    welkom bij de 924 malloten! :thumb:

    neem de aankooptips ter harte en laat je zo vinden door de juiste 924!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • dopre
      924 Gek
      • Jan 2009
      • 928

      #3
      Re: Porsche 924S

      Welkom op dit leuke forum en veel succes bij de zoektocht.
      De 924 s is slanker, toont minder stoer, maar is even snel als de 944.(gewone versie)
      De 944 is door de verbredingen stoerder. Een type 2 is ook een stuk moderner dan de 924 S
      Het hangt eigenlijk af van uw eigen smaak.
      Het zijn beiden zeer betrouwbare, toffe wagens.

      Groeten Dopre

      Comment

      • Porsche 924S
        924 Wannabe
        • Jan 2011
        • 4

        #4
        Re: Porsche 924S

        dank u, heren enof dames van het 924 forum ! Ja ik kan wel zeggen dat die grote Amerikaanse Vliegdekschepen inderdaad wel heel wat anders zijn dan een (voor mij) erg kleine 924-944 body. En inderdaad sta ik volledig open voor al uw wijsheden een aankooptips.edface:

        Comment

        • BC911
          924 Fan
          • Sep 2008
          • 486

          #5
          Re: Porsche 924S

          Hé welkom hier. Succes en geniet van de zoektocht naar jouw P.

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4534

            #6
            Re: Porsche 924S

            welkom hier.

            verdiep je eerst maar eens goed in de verschillende modellen
            voor je een keuze maakt!!
            op het forum staan genoeg aankoop tips en problemen die zich voor doen bij de verschillende modellen
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              #7
              Re: Porsche 924S

              welkom op het forum.

              staat genoeg te koop dus zoek iets moois en goeds uit.
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • Jack
                924 Wannabe
                • Dec 2010
                • 29

                #8
                Re: Porsche 924S

                Waarom een s of groter, 924 in zijn pure vorm zonder fratsen als stuurbekrachtiging is een echt leuke auto om te rijden, geen vergelijk met de Amerikaanse bakken die je kent, je voelt precies wat de auto doet.
                Is goedkoop in onderhoud, wordt voor een s al strak minder.
                En dat voor een paar pk extra.

                Comment

                • ernst1971
                  924 Fan
                  • Jul 2010
                  • 325

                  #9
                  Re: Porsche 924S

                  welkom hier!
                  en succes met de eventuele aankoop.

                  Comment

                  • m.vanderweerd
                    924 Fan
                    • Apr 2010
                    • 402

                    #10
                    Re: Porsche 924S

                    welkom en succes met de zoektocht

                    de 924s is de wat meer geschikte voor dagelijks, ( naar mijn mening) maar een type 2 44 zal ook in de buurt moeten komen zo niet beter zijn voor het dagelijkse gebruik ( zijn gewoon wat rustiger.. en wat fijner te besturen)

                    Comment

                    • Cor 944
                      924 Fan
                      • Dec 2007
                      • 692

                      #11
                      Re: Porsche 924S

                      welkom ,

                      persoonlijk verkies ik een 944 toch boven een 924.

                      ik rij dagelijks in een 944 type I uit 1982.
                      is een heerlijke en probleemloze auto.

                      Comment

                      • ronaldevers
                        924 Wannabe
                        • Aug 2010
                        • 38

                        #12
                        Re: Porsche 924S

                        Originally posted by Jack
                        Waarom een s of groter, 924 in zijn pure vorm zonder fratsen als stuurbekrachtiging is een echt leuke auto om te rijden, geen vergelijk met de Amerikaanse bakken die je kent, je voelt precies wat de auto doet.
                        Is goedkoop in onderhoud, wordt voor een s al strak minder.
                        En dat voor een paar pk extra.
                        Een 924s heeft als voordeel dat hij zuiniger is in gebruik, euro95 kan erin (dat doen de meeste denk ik ook met gewone 924), en vooral de motor die veel soepeler loopt, stuk meer koppel heeft en sneller is. Maar het kan me wel voorstellen dat z'on 924 blok ook wel zijn charmes heeft en de koppeling vervangen kost bij een 924s een berg:S

                        Comment

                        • Guest

                          #13
                          Re: Porsche 924S

                          Originally posted by ronaldevers
                          Een 924s heeft als voordeel dat hij zuiniger is in gebruik, euro95 kan erin (dat doen de meeste denk ik ook met gewone 924), en vooral de motor die veel soepeler loopt, stuk meer koppel heeft en sneller is. Maar het kan me wel voorstellen dat z'on 924 blok ook wel zijn charmes heeft en de koppeling vervangen kost bij een 924s een berg:S
                          Als je voor een 924s zou gaan (welke mijn voorkeur boven een 944 N/A heeft) hou er dan rekening mee dat het laatste modeljaar (1988) een 163 pk motor heeft waar wel Super in moet. De wielophanging van een 924s is ook beter dan die van een gewone 924 of oud type 944. Een 944 N/A ziet er dik uit en naar mijn mening wordt je dan ook vaker uitgedaagd door japanse rijst racers (type RR, etc). Helaas is de 944 N/A op een recht stuk niet snel genoeg om het moderne spul bij te houden, tenzij je op topsnelheid gaat rijden. Op een bochtige weg of circuit wordt het een ander verhaal en zullen die RR's het afleggen. Er bestaat ook een 2.7L versie van de 944 N/A (ook 163 pk) waar ook gewoon euro in gaat. Deze heeft iets meer koppel waardoor hij iets minder sportief rijd en iets beter cruised, al zijn de verschillen echt klein.

                          Mocht je voor een 944 gaan let dan vooral op met de 16 kleppers, de 944 S (190 pk) of 944 S2 (210 pk). Dit zijn zeer betrouwbare auto's, maar alleen als ze regelmatig onderhoud krijgen. Een 944 Turbo (220 pk), Turbo S & Turbo vanaf '88 (250 pk) zijn echt liefhebbers auto's en zullen eigenlijk alleen maar in waarde gaan stijgen. Zeer aan te raden dus!

                          Een andere optie, is de laatste ontwikkeling in de 924/944 lijn n.l. de 944 S3 die door Porsche uiteindelijk 968 is genoemd. Deze heeft in de basis dezelfde 3.0L 4 cylinder uit de 944 S2, alleen zijn er verstelbare nokkenassen (VarioCam) op gezet en levert dan 240 pk. Je moet deze echter wel mooi vinden, de meningen zijn verdeeld...

                          Comment

                          • Guest

                            #14
                            Re: Porsche 924S

                            Misschien is dit wat voor jou: http://www.porscheforum.nl/viewtopic...24371&start=25

                            Comment

                            Working...