Te koop: Porsche 924 / 933 project
Een 933 is een gemodificeerde 924, zie 924.org
De basis is een 924 uit 1981, en de meeste onderdelen op deze auto zijn splinternieuw of gereviseerd:
- gereviseerde 924 turbo kop
- op maat gemaakte zuigers (JE Pistons), 11:1
- krukas/vliegwiel/zuiger+drijfstang gebalanceerd
- snellere nokkenas (cat cams)
- verstelbaar nokkenastandwiel
- Uitlaat inclusief spruitstuk door EPS gemaakt
- blok gereviseerd (<1500km geleden)
- gereviseerde 5-bak (Getrag 16z met sport-schakelpatroon) (nog geen 20 kilometer mee gereden)
- k-jet en ontsteking is vervangen door Emerald programmeerbaar motormanagement in combinatie met een Innovate lc-1 wideband controller
Verder:
- nieuwe koppeling
- nieuwe 944 turbo cup ophanging
- alle rubber bussen van de achteras vervangen door aluminium/mono-ball lagers (racer's edge)
- veerpootbrug
- nieuwe schijfremmen rondom (afkomstig van 944)
- RVS omwikkelde teflon remslangen
- Cobra Suzuka kuipstoelen
- nieuwe benzinepomp
De auto is bedoeld als circuit-auto, maar nog wel legaal voor op de openbare weg. APK-gekeurd tot april 2009. Er zit geen interieur meer in.
Het vermogen aan de achterwielen is nu 92kW. Ik denk dat er meer in zit, maar heb geen zin meer om dit verder te onderzoeken. Je krijgt er wel gaskleppen bij van een Suzuki GSXR600 en GSXR1000, misschien dat dat de manier is voor meer vermogen. Verder nog de nodige reserve-onderdelen, waaronder een extra 931 kop.
De motor kan eventueel ook apart verkocht worden.
Voor de complete auto zal ik een bod boven de 4000 euro overwegen, voor de motor boven de 2500.
Een 933 is een gemodificeerde 924, zie 924.org
De basis is een 924 uit 1981, en de meeste onderdelen op deze auto zijn splinternieuw of gereviseerd:
- gereviseerde 924 turbo kop
- op maat gemaakte zuigers (JE Pistons), 11:1
- krukas/vliegwiel/zuiger+drijfstang gebalanceerd
- snellere nokkenas (cat cams)
- verstelbaar nokkenastandwiel
- Uitlaat inclusief spruitstuk door EPS gemaakt
- blok gereviseerd (<1500km geleden)
- gereviseerde 5-bak (Getrag 16z met sport-schakelpatroon) (nog geen 20 kilometer mee gereden)
- k-jet en ontsteking is vervangen door Emerald programmeerbaar motormanagement in combinatie met een Innovate lc-1 wideband controller
Verder:
- nieuwe koppeling
- nieuwe 944 turbo cup ophanging
- alle rubber bussen van de achteras vervangen door aluminium/mono-ball lagers (racer's edge)
- veerpootbrug
- nieuwe schijfremmen rondom (afkomstig van 944)
- RVS omwikkelde teflon remslangen
- Cobra Suzuka kuipstoelen
- nieuwe benzinepomp
De auto is bedoeld als circuit-auto, maar nog wel legaal voor op de openbare weg. APK-gekeurd tot april 2009. Er zit geen interieur meer in.
Het vermogen aan de achterwielen is nu 92kW. Ik denk dat er meer in zit, maar heb geen zin meer om dit verder te onderzoeken. Je krijgt er wel gaskleppen bij van een Suzuki GSXR600 en GSXR1000, misschien dat dat de manier is voor meer vermogen. Verder nog de nodige reserve-onderdelen, waaronder een extra 931 kop.
De motor kan eventueel ook apart verkocht worden.
Voor de complete auto zal ik een bod boven de 4000 euro overwegen, voor de motor boven de 2500.
Comment