We zijn donderdag met goede moed begonnen aan het grootste probleem aan mijn 924 2.0.
Er zit een ratel in de transaxle wanneer je de koppeling intrapt. Laat je die weer los dan is het weg.
Rijd je in de 1 weg dan gaat het echt mal wat een herrie.
Dit gaan we oplossen door de koppeling drukgroep en de druklager te vervangen.
Wel wilden we het hele zaakje van voor naar achter los hebben omdat we better save than sorry wilden zijn.
Er zitten immers een aantal lagers in de transaxle die ook geluid kunnen maken.
Gewoon alles eraf dus ook de versnellingsbak.
We hebben echt alles losgehaald ook de drukgroep en het vliegwiel en ook de versnellingspook, puur omdat we dachten dat de as daar in vast bleef hangen.
Nou hebben we echt alles uit de kast gehaald, zaterdag verder gegaan omdat we donderdag niet verder kwamen.
We zijn toen maar uit ellende een slagijzer gaan bevestigen aan de v-bak kant van de as zodat we deze met een paar goed klappen los zouden krijgen.
Nou echt totaal geen beweging in te krijgen.
Je zou bijna denken dat er nog iets in zit, een spie oid wat dat laatste stukje in de krukas en toplager houd.
Is er iemand hier die mij verder kan helpen met raad, want ik zie het samen met mijn monteur(30 jaar ervaring) niet meer zitten....
Er zit een ratel in de transaxle wanneer je de koppeling intrapt. Laat je die weer los dan is het weg.
Rijd je in de 1 weg dan gaat het echt mal wat een herrie.
Dit gaan we oplossen door de koppeling drukgroep en de druklager te vervangen.
Wel wilden we het hele zaakje van voor naar achter los hebben omdat we better save than sorry wilden zijn.
Er zitten immers een aantal lagers in de transaxle die ook geluid kunnen maken.
Gewoon alles eraf dus ook de versnellingsbak.
We hebben echt alles losgehaald ook de drukgroep en het vliegwiel en ook de versnellingspook, puur omdat we dachten dat de as daar in vast bleef hangen.
Nou hebben we echt alles uit de kast gehaald, zaterdag verder gegaan omdat we donderdag niet verder kwamen.
We zijn toen maar uit ellende een slagijzer gaan bevestigen aan de v-bak kant van de as zodat we deze met een paar goed klappen los zouden krijgen.
Nou echt totaal geen beweging in te krijgen.
Je zou bijna denken dat er nog iets in zit, een spie oid wat dat laatste stukje in de krukas en toplager houd.
Is er iemand hier die mij verder kan helpen met raad, want ik zie het samen met mijn monteur(30 jaar ervaring) niet meer zitten....
Comment