924 2.0 motor tuning

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    #16
    Re: 924 2.0 motor tuning

    Originally posted by Porsche1984
    laat me eens weten wat een snelle nokkenas kostte?
    300 dollar:whistle:
    dan moet je met creditcard betalen en even vragen of ze het ook naar NL willen sturen reken maar op minimaaal 60 dollar verzend koste (maar ik ben vergeten waar ik dat toen had gevonden:doh: )

    of http://www.pipercams.co.uk/pipercams...&go.x=0&go.y=0

    moet je wel bij 1 van de nederlandse dealers informeren wat het gaat kosten
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • Porsche1984
      924 Fan
      • Sep 2009
      • 160

      #17
      Re: 924 2.0 motor tuning

      Originally posted by Fantaman
      300 dollar:whistle:
      dan moet je met creditcard betalen en even vragen of ze het ook naar NL willen sturen reken maar op minimaaal 60 dollar verzend koste (maar ik ben vergeten waar ik dat toen had gevonden:doh: )

      of http://www.pipercams.co.uk/pipercams...&go.x=0&go.y=0

      moet je wel bij 1 van de nederlandse dealers informeren wat het gaat kosten
      Oke bedankt ga ik zeker even doen!!

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        #18
        Re: 924 2.0 motor tuning

        Ik heb snelle nokkenas van Marc (en daarvoor dus van 924turbo) gekocht en ik ben zeer onder de indruk. Deze as wijkt behoorlijk af van de piper en intergral cams aangezien deze een vrij korte timing heeft maar een grote kleplift. Veel koppelwinst vanaf 2500tpm en vermogenswinst is er ook zeker.

        Echt een aanrader, al zou ik denk ik zelf niet voor de +12pk cam gaan als je zeker weet dat je het niet erg vind om altijd in een lagere versnelling te rijden. 4graden verstelling bij vertelbare nokkenaspully kan je toch van flink wat koppel beroven op lage toerentallen
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • Porsche1984
          924 Fan
          • Sep 2009
          • 160

          #19
          Re: 924 2.0 motor tuning

          Originally posted by ArvidW
          Ik heb snelle nokkenas van Marc (en daarvoor dus van 924turbo) gekocht en ik ben zeer onder de indruk. Deze as wijkt behoorlijk af van de piper en intergral cams aangezien deze een vrij korte timing heeft maar een grote kleplift. Veel koppelwinst vanaf 2500tpm en vermogenswinst is er ook zeker.

          Echt een aanrader, al zou ik denk ik zelf niet voor de +12pk cam gaan als je zeker weet dat je het niet erg vind om altijd in een lagere versnelling te rijden. 4graden verstelling bij vertelbare nokkenaspully kan je toch van flink wat koppel beroven op lage toerentallen
          Mag ik vragen wat je hebt betaald voor de nokkenas van de 924turbo?

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #20
            Re: 924 2.0 motor tuning

            dat is geen Nokken as van een 924 Turbo
            Maar hij is eerst van onze mede Forummer 924 turbo2 Geweest
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • Porsche1984
              924 Fan
              • Sep 2009
              • 160

              #21
              Re: 924 2.0 motor tuning

              oke dankje!

              Comment

              • ArvidW
                924 Gek
                • Aug 2008
                • 1035

                #22
                Re: 924 2.0 motor tuning

                De nokkenassen van een 924turbo en een 924NA zijn overigens ook identiek.

                Mijn nokkenas komt van http://www.webcamshafts.com/

                Porsche 924 SOHC 8v
                Part #: 05-101 ; 05-102
                Grind: 144
                Intake Exhaust
                Valve Lash (Inch): .008 .016
                Valve Lift (Inch): 0.517 0.517
                Valve Lift (mm): 13.13 13.13
                Advertised Duration: 257° 257°
                Duration @ 0.050": 233° 233°
                Lobe Center: 109.5° 110.5° = 110° Overall

                Very broad power range for hot street engines with carburetors or stock fuel injection.

                Intake Opens 7° Before TDC
                Exhaust Opens 47° Before BDC
                Intake Closes 46° After BDC
                Exhaust Closes 6° After TDC
                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                Comment

                • Porsche1984
                  924 Fan
                  • Sep 2009
                  • 160

                  #23
                  Re: 924 2.0 motor tuning

                  heeft er iemand evaring met een snelle nokkenas?

                  Comment

                  • ShroudedVeil
                    924 Addict
                    • Aug 2008
                    • 2365

                    #24
                    Re: 924 2.0 motor tuning

                    Arvid, q01z en 924turbo2 hebben er ervaring mee
                    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      #25
                      Re: 924 2.0 motor tuning

                      Originally posted by ArvidW
                      De nokkenassen van een 924turbo en een 924NA zijn overigens ook identiek.
                      Dit geldt alleen voor een standaard nokkenas, een snellere nokkenas voor een turbo is anders.

                      937 racer

                      Comment

                      • Porsche1984
                        924 Fan
                        • Sep 2009
                        • 160

                        #26
                        Re: 924 2.0 motor tuning

                        oke heeft iemand een snelle nokkenas in zijn porsche 924 2.0? en hoe bevalt het?

                        Comment

                        • 924turbo2
                          924 Freak
                          • Dec 2007
                          • 2956

                          #27
                          Re: 924 2.0 motor tuning

                          Zie pagina 2:

                          Originally posted by ArvidW
                          Ik heb snelle nokkenas van Marc (en daarvoor dus van 924turbo) gekocht en ik ben zeer onder de indruk. Deze as wijkt behoorlijk af van de piper en intergral cams aangezien deze een vrij korte timing heeft maar een grote kleplift. Veel koppelwinst vanaf 2500tpm en vermogenswinst is er ook zeker.

                          Echt een aanrader, al zou ik denk ik zelf niet voor de +12pk cam gaan als je zeker weet dat je het niet erg vind om altijd in een lagere versnelling te rijden. 4graden verstelling bij vertelbare nokkenaspully kan je toch van flink wat koppel beroven op lage toerentallen
                          937 racer

                          Comment

                          • js-vintage
                            924 Fan
                            • Mar 2010
                            • 405

                            #28
                            Re: 924 2.0 motor tuning

                            Voor erg voordelige snelle nokkenassen:

                            Comment

                            • 924turbo2
                              924 Freak
                              • Dec 2007
                              • 2956

                              #29
                              Re: 924 2.0 motor tuning

                              Originally posted by js-vintage
                              Voor erg voordelige snelle nokkenassen:

                              http://www.integralcams.com/924.htm
                              die link stond al 4 posts hierboven Webcam is overigens nog iets goedkoper.
                              937 racer

                              Comment

                              • Duncan
                                924 Fan
                                • Jun 2008
                                • 572

                                #30
                                Re: 924 2.0 motor tuning

                                Moeten de tappets (zo heten die bussen tussen de kleppen en de nokkenas toch?)
                                nu wel of niet vervangen worden als je een andere nokkenas neemt?

                                Comment

                                Working...