924 1977 | Te veel stroom op circuit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • replica
    924 Gek
    • Jun 2009
    • 717

    #16
    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    Nu het is opgelost kerels.
    Ben Een nieuwe relais gaan halen met 5 pinnetjes serienummer 3.300.300 een 30 Ampère
    Onderbrekingskontakt van de zwevende klep afgesloten want daar diende de 31B voor. Deze staat niet op het nieuwe relais.
    Dus zit nu de onderbreking op De ontsteking zals de Nieuwere modellen.
    Pomp draait dus heel even en stopt indien men niet start.
    Boel draaiede goed maar toen moest ik heel even snel zijn. Oppeens had ik 16,80 volt op de batterij.
    Ook dus de overstroom regulator vv. Ik had er nog eentje liggen en nu heb ik mooi 13,30 a 13,40 volt en draait perfect !
    Hij heeft nog nooit zo stabiel gedraait. !
    Dus topic mag afgesloten worden !

    Comment

    • Jayke
      924 Gek
      • Feb 2010
      • 910

      #17
      Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

      Mooi!

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        #18
        Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

        Zo ik dacht dat het opgelost was tot daarnet !
        Ik begin er stillaan mijn buik van vol te krijgen, het geraakt maar niet opgelost
        Nog even en ik sla hem op een dag nog helemaal in elkaar, zo razend wordt ik ervan.
        Zo ver op het einde zitten en niet meewillen.

        Ik heb wagen laten draaien en draait idd zachter veel zachter als ervoor, maar schijn bedriegt.
        Het relais houdt het iets langer uit maar wordt uiteindelijk ook warm.
        Ben niet verder gegaan want wil mijn niew relais niet naar de vaantjes helpen.

        Maar heb iets ontdekt en snap er geen snars meer van.
        Op de C 10 meet ik aarding !!!! net zoals op de 50 van de starter !
        Hier komt stroom op te staan, maar beiden gaan natuurlijk niet samen....
        En toch springt er geen enkele zekering.... Ik heb dus ergens kortsluiting.
        Trek ik de T3 stekker uit van de startmotor in het compartiment is de aarding op A 10 verdwenen.
        Logisch want deze staat doorverbonden met terminal 50 van de startmotor.
        Dit is de 4.0 rood/zwart van het contact naar de starter.

        Als ik rechstreeks op terminal 50 meet, dus op het schroefje voor de kabel meet ik daar aarding.
        Dus de aarding komt door van mijn startmotor.

        Hoe is dit in godsnaam mogelijk want hier stroomt steeds stroom door, ook voor de ontsteking de accumulator de benzinepomp enz....

        Nu om zeker te zijn.

        Wat is terminal 50 op de startmotor?

        Wat is terminal 16 op de startmotor?

        er is een dik en een klein schroefje, maar als ik ze bv zou omswitchen dan zou ik aarding hebben op mijn ontsteking ....
        Er klopt iets helemaal niet, zou de startmotor naar de vaantjes kunnen zijn?
        Kortsluiting in de startmotor?

        Alvast bedankt voor de tips
        Attached Files
        Last edited by replica; 12-06-12, 01:38.

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #19
          Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

          de een is om het relay te bekrachtigen de ander om tijdens het starten waneer hij bekrachtigd B.V je verlichting uit te schakelen zo dat je maximale startstroom krijgt

          Als je in rust meet zonder bedrading dan zul je met de ene meet pen op de M8 moer en de andere op de kleine boutjes de weerstand van de spoel meten en bij de andere de doorverbinding want zo krijgt een gedeelte van je zekering/relaykast 12V +
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • replica
            924 Gek
            • Jun 2009
            • 717

            #20
            Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

            MBH dat is idd zo, dikke merci voor de info, dus dit werkt helemaal correct.
            Ik heb de startmotor er terug ondergezet.

            Maar ik ben nu voorzichtig met wat ik ga zeggen.
            Maar ik zou het wel eens gevonden kunnen hebben.

            Heb de oude relais terug gebruikt, dit om de nieuwe niet naar de vaantjes te helpen.

            Ik heb het volgende gedaan.

            Andere pomp genomen want was al te laat om te starten voor de buren.

            Dus losse pomp en deze met 2.5 bekabeling

            1tje op de 87 van het relais en zo naar de plus van de pomp.
            Dan een draad van dezelfde waarde aangesloten rechtstreeks op de massa.

            Relais loopt hier NIET warm, zelfs na 10 min niet.

            Heb dan het probleem proberen simuleren.

            Ik heb 2 dunnere draden genomen van 1.0, relais wordt binnen de 30 seconden warm als ik verder ga snikheet.

            Logisch zou het dan de doorstroming van de kablage zijn.

            Zo genereer je hetzelfde probleem dat de benzinepomp te veel stroom vraagt dan hij kan krijgen via de bedrading.
            Volgens deze testen en naar mijn bescheiden mening zit ik met verlies op de voedingsdraad 87 naar de pomp toe.
            Een niet dadelijk zichtbaar verlies. Kabel ergen gekrakt of beschadigt, het gedeelte boven de tank had ik laten zitten en dan in de kofferruimte gesoldeerd.

            Dus het gedeelte boven de tank is nog de oude bekabeling.
            Morgen nieuwe kabel halen en op de grond leggen voorlopig en dan uittesten of het degelijk verholpen is.

            Fingers crossed

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              #21
              Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

              Er loopt van je pomp een aparte massa draad naar het massa punt op de koets net bij je achterlicht heb je die wel goed kwa overgangs weerstand.
              want je denkt aan de voeding van de pomp maar ook je massa doet mee in het verhaal.
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              • jimfrey944
                Administrator
                • Jan 2008
                • 4534

                #22
                Er zitten toch zoizo al dikkere draden naar de pomp ? Dacht 2.5 idd de aarding zit naar je linker achterlicht massa puntje schoonmaken
                sigpic

                porsche 924 martini 1977
                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                BMW X3 3.0 high exclusieve

                Comment

                • replica
                  924 Gek
                  • Jun 2009
                  • 717

                  #23
                  Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

                  Jongens het is geen electrisch probleem zoals ik dacht, maar een probleem met de kracht die de pomp moet zetten.
                  Alle massa's zijn perfect in orde maar toch gisteren getest met splinternieuwe kablage maar idem.
                  Nu heb ik terug eens een test gedaan met een pomp die NIET belast wordt en het relais blijft koud.
                  Ik heb nu gisteren avond het brandstoffilter er tussenuit gehaalt en overbrugt de pomp zonder laten draaien, het relais wordt na 5 min lauw maar niet meer heet.
                  En ik denk dat het mijn eigen stomme fout is, ik ben vergeten de brandstofpomp filter te vervangen.
                  het was nog een oude van een vorige 924 en had hier totaal niet meer aan gedacht.
                  Ik ga straks een nieuw halen en opnieuw testen.

                  het brandstoffilter was het enige dat nog niet vervangen was, ook het kleintje achteraan zal ik vervangen.

                  Thank's voor de tips tips

                  Comment

                  • replica
                    924 Gek
                    • Jun 2009
                    • 717

                    #24
                    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

                    Filter vv en stroming super, en draait veel mooier en komt nog sneller op toerental
                    maar relais blijft heet lopen, is iets minder maar nog te heet.

                    Ik heb de zekeringskast er uit gehaalt en stelde vast dat op E2 de stroom van kontakt (zwart 1,5 dikte) type 15 > stroom bij starten en op kontakt.
                    Deze kabel heeft warm gelopen of loopt warm.
                    de issolatie zat lichtjes geplakt op het pinnetje van de zekeringskast.
                    Dus zeker slecht kontakt nu.
                    De 15 loopt dus ook naar het pomprelais( wordt intern doorverbonden in zekeringskast).

                    het pinnetje in de fiche stond helemaal open dus defect en geeft slecht kontakt, pinnetje vervangen. Heb er nog veel liggen.
                    Dus door slecht kontakt kan er ook warmte gegenereed worden.
                    Dus kontakt nu terug in orde op zekeringskast.

                    2de vaststelling, Als ik de achteruitverwarming opzette sprongt de zekering.
                    Aansluitingen zijn juist en heeft ook gewerkt gehad.
                    Maar het relais, hier was een probleem mee, het relais van de achteruitverwarming.
                    Het veertje dat het kontakt tegen het spoeltje trek zat er los in, dus had steeds zeker bij het draaien van de motor.
                    trillingen en dus wel en niet kontakt tot zelfs kortsluiting met het veertje dat er zat in te rammelen.
                    Ook opgelost.

                    vanavond zet ik de zekeringskast er terug op en zal nu nagaan of die 15 warm wordt.
                    Is dat het geval, zal ik moeten alles 1 voor 1 moeten aflopen wat de terminal 15 zit....

                    Een hele klus allemaal maar ik zal het vinden !!!!

                    Wordt dus vervolgt

                    Tot snel

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #25
                      Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

                      als je alles gehad heb blijft er niets over Ha Dooooooooor Gaan.
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • replica
                        924 Gek
                        • Jun 2009
                        • 717

                        #26
                        Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

                        Zo kerels, ik ben super blij, de kogel is door de kerk !

                        Dus het warmlopen van het brandstofpomp relais is opgelost.

                        Na het vv van de brandstoffilter was het iets beter. het duurde iets langer voor het relais warm liep.
                        maar bleef warm lopen.
                        een 2 de oorzaak voor het warmplopen was de accumulator, 1 van de 2 was defect ! er kwam haast niets meer door.
                        Heb het vervangen en nieuwbrandstofpomp relais geplaatst van 30 ampère.

                        Alles amperage langs alle kanten was ok enkel de amperage op terminal 87.
                        deze schommelde van 2 amps naar 8 a 9 amps ! dus mijn pomp moest soms meer en soms te weinig moeite doen.
                        Vooral het te veel moeite doen deed het brandstofpomp relais warm lopen.
                        ben super blij !

                        Nu heb ik vanmiddag een manometer gekocht en leidingen en connectie's.
                        Hiermee zal ik de systeemdruk afstellen en controledruk van de accumulator.
                        Daarna CO afstellen en klaar

                        Ik zal een hele beschrijving maken in mijn topic restauratie hoe het moet gebeuren.

                        Comment

                        Working...