Gaatjes dichten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ReMo
    924 Fan
    • Jan 2008
    • 640

    Gaatjes dichten

    Toen ik mijn 924 kocht zat er een Zender voorspoiler op. Maar helaas is die gesneuveld en heb ik hem verwijderd.

    Nu zitten er drie kleine schroef gaatjes in de voorschermen. Deze wil ik iets verzinken door er een schroef in te draaien waardoor er in de gaatje schuine kanten ontstaan. Daarna wil ik ze dicht plamuren.

    Welke plamuur kan ik hiervoor het beste gebuiken? Zel dacht ik aan aluminium plamuur.

    Maar als iemand betere tips heeft hoorik dat graag.

    Lassen doe ik liever niet. Want er zit helemaal geen roest dus het lijkt me zonde om er zoveel warmte in te stoppen.
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #2
    Re: Gaatjes dichten

    beter ff dichtlassen, plamuur is poreus en houdt vocht vast. Dit bevriest in de winter (logisch, 'szomers vriest het niet :-) ) en barst. Meer vocht dringt erin en roest is een feit.

    groet

    Frenske
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      #3
      Re: Gaatjes dichten

      staal plamuur word echt knetter hard

      echt super spul

      daarna afwerken met het liefst zacht plamuur en dan spuiten.

      maar kan ook afwerken voor staal plamuur heel zijn te bewerken is alleen heel hard waardoor moeilijk te bewerken.
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • Ritske
        924 Fan
        • Dec 2008
        • 411

        #4
        Re: Gaatjes dichten

        Ik zou idd ook voor lassen gaan, heb je het weer goed en degenlijk en de oppervlakte word er niet groter van dan wanneer je alleen gaat plamuren/schuren
        Porsche 924 1977
        Passat coupe 1975

        Comment

        • klaas 924
          924 Addict
          • Jan 2009
          • 1852

          #5
          Re: Gaatjes dichten

          ik zou voor lassen gaan
          het is altijd een betere hechting dan plamuur
          dat scheurt op den duur toch en kun je nog een keer plamuren en spuiten
          (maar je kan altijd nog bij een carrosseriebedrijf eens informeren)
          think PORSCHitive

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            #6
            Re: Gaatjes dichten

            persoonlijk zou ik het ook gewoon dicht lassen, glad maken met slijptol, en eventueel beetje plamuur om het 100% strak te krijgen met een likje verf;-)
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            Working...