924 | Verwijderen van deurraam

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pierro
    924 Fan
    • Feb 2015
    • 358

    924 | Verwijderen van deurraam

    Beiden deuren moeten naar de spuiter en dus alles eruit....

    Heb electrische raambediening en kan nergens vinden hoe ik het glas eruit moet halen. Vind alleen maar summiere beschrijving van een niet electrisch systeem, wat helemaal anders is.

    Moet je het raam op een bepaalde hoogte zetten en dan het mechanisme eruit halen, of eerst de ruit eruit voordat de mechanische bediening eruit kan ?
    Met andere woorden, wat is de juiste volgorden

    Wie kan mij hier behulpzaam zijn.

    Groeten,

    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver
  • Pierro
    924 Fan
    • Feb 2015
    • 358

    #2
    Re: 924 | Verwijderen van deurraam

    Niemand van de ForumLeden die hier iets meer over kan zeggen.

    Ik neem aan dat ik niet de enige ben die de deurramen eruit haal.....

    Groeten,

    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #3
      Re: 924 | Verwijderen van deurraam

      je moet eerst de bediening er uit halen en dan kun je de ruit er uithalen.
      raam +/_ 5cm openen voor je begind, zo doe ik het altijd.
      in feite hoef je allen de gelijder maar weg te nemen 2 sterschroeven midden op de deur ongeveer.
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • Pierro
        924 Fan
        • Feb 2015
        • 358

        #4
        Re: 924 | Verwijderen van deurraam

        M.B.H., bedankt voor de uitleg.
        Krijg je de bediening eruit via de langwerpige opening aan de onderkant van de deur (links van waar de motor zit), moet je dan niet het schaarmechanisme zo klein mogelijk maken ( de 2 armen parallel) middels de motorsturing (12 volt) ?

        Pierro
        Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
        Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #5
          Re: 924 | Verwijderen van deurraam

          Dat kan inderdaad langs de lange opening onder in
          Als de gelijder los is kan je met een lage schaar het raam niet ontkoppelen van de ruit
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • Pierro
            924 Fan
            • Feb 2015
            • 358

            #6
            Re: 924 | Verwijderen van deurraam

            Originally posted by M.B.H.
            Dat kan inderdaad langs de lange opening onder in
            Als de gelijder los is kan je met een lage schaar het raam niet ontkoppelen van de ruit
            M.B.H., allebei de ramen en het mechanisme eruit, was een "piece of cake" met jouw methode.

            Nogmaals mijn dank.

            Groeten,

            Pierro
            Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
            Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

            Comment

            Working...