dakbekleding

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sntbart
    924 Wannabe
    • Sep 2020
    • 19

    dakbekleding

    Kan er mij iemand foto's bezorgen van de dakbekleding en zeker van de interieur trim van de middenste pilaar van een 924 van 1981, targa model. Is deze net zoals het dak overtrokken?
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 478

    #2
    Heb er zo snel geen foto's van, maar bij mijn auto ontbrak ook het hele hemeltje en de trim van de pilaren.
    Het dak is gewoon vinyl doek wat gespannen is. Je kunt in mijn topic wat foto's vinden van hoe ik het ongeveer aangepakt heb.
    De pilaar is eigenlijk niks meer dan wat slap foam geplakt aan het metaal van de stijl, overtrokken met vinyl bekleding.
    Ik heb een stuk zwart Vinyl online besteld en dat met spuitlijm erop geplakt. Het zit wel geklemd tussen het rubber profiel dat aan de binnenkant van de deursponning zit en de rubber van het zijraam achter.

    Comment

    • sntbart
      924 Wannabe
      • Sep 2020
      • 19

      #3
      Bedankt voor het snelle antwoord. Dit maakt het al een stuk duidelijker. Nog een vraagje, bij de kleine raampjes achteraan is er daar bekleding rond of is het metaal rondom?

      Comment

      • Riggard
        924 Fan
        • Jan 2021
        • 478

        #4
        De onder en achterkant van die raampjes is "bekleed" met de zijpanelen. De bovenkant en voorkant zijn bekleed met het vinyl van het dak en de b stijl.

        Metaal zou je niet moeten zien.

        Comment

        • Pierro
          924 Fan
          • Feb 2015
          • 358

          #5
          red.interieur 008.jpg zoals hier met het paneel gemonteerd, ....
          Attached Files
          Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
          Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

          Comment

          • Pierro
            924 Fan
            • Feb 2015
            • 358

            #6
            nog een paar images,
            Attached Files
            Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
            Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

            Comment

            • sntbart
              924 Wannabe
              • Sep 2020
              • 19

              #7
              Bedankt, dan heb ik nog wat werk .

              Comment

              • Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 478

                #8
                Mij kostte het ca. 3 avondjes, dus dan weet je waar je op kunt rekenen.

                Wel spannend, het targadak uitsnijden is best lastig. En 1 foutje en je kunt opnieuw beginnen. Gelukkig ging bij mij alles in 1x goed.

                Wel aan te raden om goede contactlijm te gebruiken, ik had een potje van bison gehaald bij toolstation en dan met een fijn kwastje aanbrengen.

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1699

                  #9
                  Goed bezig! Wordt er wel weer strak van
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • sntbart
                    924 Wannabe
                    • Sep 2020
                    • 19

                    #10
                    Laat ons hopen dat alles meevalt. Heb je soms een goede tip of handleiding om veilig de achterraampjes te verwijderen want ik zie dat deze eruit moeten?

                    Comment

                    • Riggard
                      924 Fan
                      • Jan 2021
                      • 478

                      #11
                      Achter raampjes zijn idd een dingetje. Zag daar flink tegenop, maar eigenlijk valt het reuze mee. Met wat beleid druk je ze zo van binnen naar buiten. Beginnen in een hoek (voor onder) en zorgen dat de rubber ook gaat. Je zou evt wat wd40 op de rubber kunnen spuiten, dan gaat het soepeler. Daarna moet je de auro/sponning daarna wel ontvetten ivm de lijm voor je dakje enzo.

                      Comment

                      Working...