Discussie oplossingen warme startprobleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Bassie-
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 4367

    #46
    auto`s die gewoon lopen doen dat he bedoel ik.

    verder na dat die uit is natuurlijk niet meer
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

    Comment

    • LWB
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 3388

      #47
      is een upgrade naar de stand van zaken bij b.v. een 84er niet een oplossing en voldoende??
      Ik heb nergens last van en start de auto altijd zonder gas te geven. Geen probleem :euh Kan heel sporadisch voorkomen dat ie even op 3 pitten loopt maar iets gas bij en dan is het ook weer prima.Dit komt alleen maar voor bij weer zoals afgelopen zondag...
      Porsche heeft tot het laatste bouwjaar wijzigingen doorgevoerd om e.e.a. goed onder de knie te krijgen.
      Verder ben ik er van overtuigd dat de basis ook moet kloppen! Is dus de afstelling geheel zoals het moet.....niet alleen de onstekking,kleppen enz maar ook of alle nevenzaken van het injectiesysteem werken zoals het moet en dat de brandstofdruk in het systeem klopt. Een nieuwe pomp onder de auto wil nog niet zeggen dat je systeemdruk overeen komt met de waardes die het nodig heeft...Reken er maar op dat in al die jaren menigeen al e.e.a. heeft gesleuteld aan het systeem....
      groet,
      Laurens
      924 2.0 mj1984


      Lees hier de regels van 924forum.nl

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #48
        Mijn systeemdruk is keurig na het vervangen van de pomp, dat is het zeker niet.
        Vanavond de motorkap open gezet en dan heb je merkbaar minder startproblemen als je 'm 'in de gevarenzone' probeert te starten.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • -Bassie-
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 4367

          #49
          laatst weer een lekker stuk gereden naar zeist, maarssenbroek en terug naar amersfoort en ondertussen paar keer stil gestaan nergens last van.

          dus gelukkig valt het bij mij wel mee:eyebrows:
          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #50
            Waarde medeliefhebbers,

            het startprobleem is ontwerp eigen en niet op te lossen. Doordat de benzine in de leidingen warmer wordt stijgt de druk en daardoor gaan de injectors lekken. Gevolg is dat de motor eigenlijk verzuipt en dus slecht start. Terugslagkleppen enz. in het aanvoertraject hebben weinig effect, de pomp heeft een dermate hoog debiet dat het leeglopen dan de leidingen geen effect heeft op het starten.

            groet

            Frenske
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • joeyw91
              924 Fan
              • Jun 2009
              • 409

              #51
              Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

              nou, toevallig heb ik laast zo'n porsche 924/44/68 boek gekocht, en zie je zo'n evolutie plaatje staan, en daar staat dat er vanaf bouwjaar augustus 1980 dat het warmestart verholpen zijn...

              mijn 924 komt uit 1982 en heb nergens last van, laats van friesland naar arnhem gereden, is bijna 2uur, en et was best warm buiten, en toen we thuis waren nergens last van, starte gelijk, hij hoefde em maar 1x rond te gooie...

              maarja, boek is iig erg handig, voor 4 euro gekocht hier op de braderie

              Comment

              • ReMo
                924 Fan
                • Jan 2008
                • 640

                #52
                Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                Warme start probleem onstaat ook niet direct na een lange rit. Maar vooral als hij dan een tijdje gestaan heeft. Dus tijdens het afkoelen van de motor.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #53
                  Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                  Originally posted by joeyw91
                  nou, toevallig heb ik laast zo'n porsche 924/44/68 boek gekocht, en zie je zo'n evolutie plaatje staan, en daar staat dat er vanaf bouwjaar augustus 1980 dat het warmestart verholpen zijn..
                  Modeljaar '81 bouwdatum november '80, warme startprobleem ruimschoots aanwezig...

                  Volgens de boeken zijn ze tot ongeveer het einde van de productie bezig geweest met zoeken naar een oplossing.
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    #54
                    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                    daar voor jah meestal na een uur stil staan.
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • ReMo
                      924 Fan
                      • Jan 2008
                      • 640

                      #55
                      Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                      Code:
                      Modeljaar '81 bouwdatum november '80, warme startprobleem ruimschoots aanwezig...
                      De mijne is van bouwjaar '81 (juni) :ikweer

                      Comment

                      • Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

                        #56
                        Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                        mijn, '81 met '83 motor, heeft het tot nu toe altijd gedoen.
                        meschien heb ik wel een beetje geluk
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                        Comment

                        • Sjaak
                          924 Fan
                          • Apr 2008
                          • 398

                          #57
                          Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                          Moet zeggen dat ik hier ook nog nooit last van gehad heb..

                          Comment

                          • joeyw91
                            924 Fan
                            • Jun 2009
                            • 409

                            #58
                            Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                            ik rij er dan wel niet zoveel in, maar nog nooit iets van gemerkt, ook niet als ie al wat afgekoeld is ofzo, maarja, toch denk ik toch dat het na BJ '80 toch verholpen is hoor.

                            wat er in dat boek staat zal ook wel niet verzonnen zijn, dus, nog meer mensen die een 924 hebben van BJ na augustus 1980?

                            ik zal ook even kijken of ik in het boek of internet kan vinden wat er zojuist is veranderd waardoor het probleem is verholpen...

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              #59
                              Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                              Terugslagklep op de brandstofpomp, tweede pomp, grotere drukaccumulator. Volgens mij zijn er later in de productie ('83-'84) nog meer klepjes in het systeem toegevoegd om het op druk te houden. Voor modeljaar '81 was het ZEKER niet opgelost.
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • -cees-
                                924 Gek
                                • Jan 2009
                                • 1017

                                #60
                                Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

                                Originally posted by joeyw91
                                ik rij er dan wel niet zoveel in, maar nog nooit iets van gemerkt, ook niet als ie al wat afgekoeld is ofzo, maarja, toch denk ik toch dat het na BJ '80 toch verholpen is hoor.

                                wat er in dat boek staat zal ook wel niet verzonnen zijn, dus, nog meer mensen die een 924 hebben van BJ na augustus 1980?

                                ik zal ook even kijken of ik in het boek of internet kan vinden wat er zojuist is veranderd waardoor het probleem is verholpen...
                                De mijne is van 06-81 en die heeft er iedere keer weer last van als 'ie warm is, dus dat het opgelost zou zijn na BJ '80 : zeker niet.
                                Ride with Pride
                                sigpic
                                924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

                                Comment

                                Working...