Hallo,
Ik ben een aantal jaren geleden ook actief geweest op dit forum. Destijds had ik een 924 uit 82. Dit keer uit 1980.ik ga zaterdag mijn tweede 924 halen (ben gisteren wezen kijken). Zodra hij op de stoep staat zal ik wat foto's maken.
Tijdens de proefrit merkte ik een aantal dingen op:
- de motor start moeilijk, de startmotor hoor je draaien, dan stopt hij en gaat hij weer draaien. Na wat aanhouden sprint hij gewoon netjes aan. Volgens de verkoper start hij vaak in 1 x, maar andere keren is het wat doorstarten. Wat ik denk is dat dit de massakabel van de startmotor is. Hij draait namelijk wel rond, de accu is goed, het startrelais werkt. Heb ik hier gelijk in of kan het ook dat de startmotor gewoon kapot (aan het gaan) is?
- de versnellingsbak: er ligt een dogleg 5-bak in (met dus de 1 linksonder) Hij schakelt wat stroef (beetje tandenknarsen) en er zit nogal wat speling op de pook. Ik heb een aantal keer geschakeld dat ik redelijk wat kracht op de pook moest zetten om hem er in te krijgen. Is dit een kwestie van kapotte versnellingsbak, te weinig olie of een slechte afstelling? Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de schakelstangen kunnen worden versteld?
Wanneer de bak kapot is denk ik er aan om hem te vervangen, maar ik kom er niet echt wijs uit hoe ik dit moet aanpakken. Heb wel de beschikking over een brug en gereedschap, maar beperkte kennis van versnellingsbakken e.d. Is hier misschien een how to/ handleiding voor?
Het is absoluut niet zo dat er niet te rijden valt met deze bak, maar fijn is anders.
Heel verhaal, maar ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Alle tips worden gewaardeerd
Ik ben een aantal jaren geleden ook actief geweest op dit forum. Destijds had ik een 924 uit 82. Dit keer uit 1980.ik ga zaterdag mijn tweede 924 halen (ben gisteren wezen kijken). Zodra hij op de stoep staat zal ik wat foto's maken.
Tijdens de proefrit merkte ik een aantal dingen op:
- de motor start moeilijk, de startmotor hoor je draaien, dan stopt hij en gaat hij weer draaien. Na wat aanhouden sprint hij gewoon netjes aan. Volgens de verkoper start hij vaak in 1 x, maar andere keren is het wat doorstarten. Wat ik denk is dat dit de massakabel van de startmotor is. Hij draait namelijk wel rond, de accu is goed, het startrelais werkt. Heb ik hier gelijk in of kan het ook dat de startmotor gewoon kapot (aan het gaan) is?
- de versnellingsbak: er ligt een dogleg 5-bak in (met dus de 1 linksonder) Hij schakelt wat stroef (beetje tandenknarsen) en er zit nogal wat speling op de pook. Ik heb een aantal keer geschakeld dat ik redelijk wat kracht op de pook moest zetten om hem er in te krijgen. Is dit een kwestie van kapotte versnellingsbak, te weinig olie of een slechte afstelling? Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de schakelstangen kunnen worden versteld?
Wanneer de bak kapot is denk ik er aan om hem te vervangen, maar ik kom er niet echt wijs uit hoe ik dit moet aanpakken. Heb wel de beschikking over een brug en gereedschap, maar beperkte kennis van versnellingsbakken e.d. Is hier misschien een how to/ handleiding voor?
Het is absoluut niet zo dat er niet te rijden valt met deze bak, maar fijn is anders.
Heel verhaal, maar ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Alle tips worden gewaardeerd
Comment