'ombouwplannen' motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    #16
    Re: 'ombouwplannen' motor

    Originally posted by Frenske
    MET spaghettispruitstukkie!!!!:thumb:

    is dat een audiblokkie?
    Als je niet zolang naar dat spruitstuk had gekeken, had je gezien dat op het kleppendeksel Audi staat ;-)

    Er zijn ook varianten met een turbo :thumb:
    937 racer

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      #17
      Re: 'ombouwplannen' motor

      Alle advertenties van jos op Marktplaats. Bekijk het aanbod van jos en vind producten en diensten tegen aantrekkelijke prijzen!


      Misschien is dit wat voor je, grotere turbo erop, wat hogere druk icm een intercooler en je zit zo dik boven de 200pk.
      937 racer

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        #18
        Re: 'ombouwplannen' motor

        Originally posted by 924turbo2
        Als je niet zolang naar dat spruitstuk had gekeken, had je gezien dat op het kleppendeksel Audi staat ;-)

        Er zijn ook varianten met een turbo :thumb:
        touche!! maar een turbo is eigenlijk niet wat ik zoek, kan ik ook een "gewone" 924 turbo kopen. Ondanks de discussie over uitlaten hou ik van een blokkie met een koppelkromme als een dromedaris :p
        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • Bcreative
          924 Gek
          • May 2008
          • 1232

          #19
          Re: 'ombouwplannen' motor

          Dat wordt dus ook een andere bak. Een uit 'n turbo misschien?
          Of toch maar een uit een 944S2. Dat wordt een hele ombouwoperatie...:euh

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #20
            Re: 'ombouwplannen' motor

            dacht meer in de richting van een tandwielenbak van dee V6 3.0 van Audi. Maar zoals al eens aangegeven, de prijzen zijn :yikes:yikes
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              #21
              Re: 'ombouwplannen' motor

              de prijzen zijn altijd een probleem, want tja geld groeit niet op je rug:doh:
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                #22
                Re: 'ombouwplannen' motor

                tja, en wat ik verdien krijg ik niet bij mijn baas. Is hij niet eens zeeuws meisje :whistle:

                met de keuze van de motorisering laat ik me leiden door een befaamde amerikaanse uitspraak:

                There is no replacement fot displacement, (wat volgens hun dan een dikke V8 zou moeten zijn)
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • Frenske
                  In Memoriam | Erelid
                  • Feb 2009
                  • 3309

                  #23
                  Re: 'ombouwplannen' motor

                  wie kan me een zgn klok bezorgen. Je weet wel, dat ding waarin de koppeling zit? kapot is geen bezwaar, is voor maten op te nemen.
                  924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    #24
                    Re: 'ombouwplannen' motor

                    Originally posted by Frenske
                    There is no replacement fot displacement, (wat volgens hun dan een dikke V8 zou moeten zijn)
                    eg wel, TURBO!!!!!!!!!
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      #25
                      Re: 'ombouwplannen' motor

                      ik denk dat je de belhouse bedoelt??
                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        #26
                        Re: 'ombouwplannen' motor

                        Originally posted by -Bassie-
                        ik denk dat je de belhouse bedoelt??
                        yep, da's uhm
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • Frenske
                          In Memoriam | Erelid
                          • Feb 2009
                          • 3309

                          #27
                          Re: 'ombouwplannen' motor

                          Originally posted by Fantaman
                          eg wel, TURBO!!!!!!!!!
                          klopt hedentendagen wel een beetje, echter enkel voor de twinscrollekes, niet voor de echt vermogende turbo's.
                          Zoon heeft een Civic die stanfaard 150 paardjes ter beschikking heeft opgepept met een ladertje (zie mijn avatar) waardoor onder de motorkap van dat Civicje nu 600 paardjes trappelend wachten om los gelaten te worden. Van enige drivability is geen sprake, enkel boven de 4500 revs is leven bespeurbaar :whistle: Zou dit ook nooit aanraden voor enkel welke auto van de leeftijd van de onze, die overleven enkel de startfase, naar mijn mening. Komt die blower tot leven is het einde oefening voor de motor.
                          (Het civic blokkie is door een bedrijf in GB stevig onderhanden genomen tegen kosten waarvoor je een in concourstaat verkerende 924 koopt)
                          924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            #28
                            Re: 'ombouwplannen' motor

                            Originally posted by Frenske
                            klopt hedentendagen wel een beetje, echter enkel voor de twinscrollekes, niet voor de echt vermogende turbo's.
                            Zoon heeft een Civic die stanfaard 150 paardjes ter beschikking heeft opgepept met een ladertje (zie mijn avatar) waardoor onder de motorkap van dat Civicje nu 600 paardjes trappelend wachten om los gelaten te worden. Van enige drivability is geen sprake, enkel boven de 4500 revs is leven bespeurbaar :whistle: Zou dit ook nooit aanraden voor enkel welke auto van de leeftijd van de onze, die overleven enkel de startfase, naar mijn mening. Komt die blower tot leven is het einde oefening voor de motor.
                            (Het civic blokkie is door een bedrijf in GB stevig onderhanden genomen tegen kosten waarvoor je een in concourstaat verkerende 924 koopt)
                            ja dat komt omdat hij een veels te grote turbo op een klein motortje monteerd, dan moet je eigenlijk nog een kleine turbo hebben voor de lagen toeren zodat ie dan ook vooruit komt:doh:
                            of een schakelbare compressor voor lagen toeren
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • Frenske
                              In Memoriam | Erelid
                              • Feb 2009
                              • 3309

                              #29
                              Re: 'ombouwplannen' motor

                              Originally posted by Fantaman
                              ja dat komt omdat hij een veels te grote turbo op een klein motortje monteerd, dan moet je eigenlijk nog een kleine turbo hebben voor de lagen toeren zodat ie dan ook vooruit komt:doh:
                              of een schakelbare compressor voor lagen toeren
                              en dan heb je een twinscroller :thumb:
                              924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                              Comment

                              • Fantaman
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 2962

                                #30
                                Re: 'ombouwplannen' motor

                                Originally posted by Frenske
                                en dan heb je een twinscroller :thumb:
                                oooh op z'n manier twinscroller:doh:

                                of op de skyline manier, twin turbo. 2 joekels van turbos en dan 1000pk kunnen halen, dan spin je nog alle wielen in de hoge versnellingen ookal heb je 4wd:loco:
                                '82 Porsche 924 50 Jahre
                                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                                Comment

                                Working...