'ombouwplannen' motor
Collapse
X
-
Re: 'ombouwplannen' motor
Twin Scroll Injection? Turbo Supercharged Injection? Twincharged Stratified Injection?
Wat is het nou, heel google staat vol met mogelijkheden voor die afkorting en het vreemdste is nog dat ze bij VW ook een TSI logo op de 122pk variant plakken die geen compressor heeft...
't zijn wel echt super fijne blokjes om mee te rijden, heb tijd terug in de 140pk TSI gereden en zoeen zou ik graag in mijn 924 hebben hangen Al mis je dan waarschijnlijk wel het rouwe motorgeluid dat ons blok maakt...Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
Twin Scroll Injection? Turbo Supercharged Injection? Twincharged Stratified Injection?
Wat is het nou, heel google staat vol met mogelijkheden voor die afkorting en het vreemdste is nog dat ze bij VW ook een TSI logo op de 122pk variant plakken die geen compressor heeft...
das auto, ama hoela!! Een gelijke arrogantie als MB ten toon spreid, alleen MB heeft een beetje recht van spreken ockon:924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
TFSI, TSI, TDI als die fabrikantie nou ook eens bekent maken al al die afkortingen voor staan dan hoeft je niet het geluk te hebben dat je iemand tegenkomt die het wel weet
laatst kwam ik erachter dat TDI voor Turbocharged Direct Injection staan:doh:'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
ja alsof ik al die introducties lees van alle autoos:doh:
ik lees wel de nieuwsbrief van AMT, maar daar komt vooral de techniek in voor'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
Mee eens, beetje autoblaadjes lezen helpt je bijhouden. Maar echt goede technische info vind je vrijwel niet in de mainstream automagazines. Daarom lees ik ook Klassiek & Techniek.
Maar even terug naar de topic: zou je niet een motor kiezen uit de tijd van de 924 of misschien ietsje nieuwer. Bijvoorbeeld een VW of Audimotor uit de jaren '80/'90?Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
Mee eens, beetje autoblaadjes lezen helpt je bijhouden. Maar echt goede technische info vind je vrijwel niet in de mainstream automagazines. Daarom lees ik ook Klassiek & Techniek.
Maar even terug naar de topic: zou je niet een motor kiezen uit de tijd van de 924 of misschien ietsje nieuwer. Bijvoorbeeld een VW of Audimotor uit de jaren '80/'90?924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
de 924 is ooit ontworpen met audi 5 cilinder in gedachte dus dat zou ik erin bouwen als ik jou was.
ik reed vandaag ik een 185 pk sterke 5 cilinder turbo, die auto weegt bijna 2 ton en was meschien wel sneller als de 924, dus als ik z'n blokie in een 924 leg gaat ie als een speer en rijd je 1 op 10 diesel:loco:'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
toendertijd was Porsche ook al gedeeltelijk van VW, die twee hebben zo vaak stuivertje gewisseld dat er minstens 10 jaarsalarissen van Balkellende aan bonussen zijn uitgekeerd :doh:924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!Comment
-
Re: 'ombouwplannen' motor
bij de weg, de 5 cylinder van Audi zou nooit passen, dat is geen crossflow en daardoor zit het inlaatspruitstuk in de weg, zie foto:924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!Comment
Comment