Extra luchtschuif (voor koude start)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sancho
    924 Wannabe
    • Dec 2009
    • 19

    Extra luchtschuif (voor koude start)

    Hoi,

    weet er iemand hoeveel de koudstart luchtschuif open gaat?
    Ik heb moeite met de koude start (op LPG) motor blijft niet op stationair toerental draaien,
    en ik heb die koudstartbypassschuif nagekeken.
    Deze staat bij volledig koud maar een heel klein beetje open (ongeveer de grote van een speldenkop)
    niemand een foto van hoever deze echt open moet staan?

    Mvg
    Tanguy
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #2
    Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

    die foto staat ergens op het forum zoek maar eens:whistle:

    en als je je voorsteld is dat wel zo leuk:eyebrows:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • Sancho
      924 Wannabe
      • Dec 2009
      • 19

      #3
      Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

      ok gevonden,

      voorstellen komt later wel,
      eerst moet dat porscheke eens rijden...

      kan ik er mooie foto's van nemen...

      Comment

      • Pas
        924 Fan
        • Jan 2009
        • 561

        #4
        Re: Extra luchtschuif (voor koude start)



        Gevonden voor je. Die van mij is ook niet goed, kan me nog herinneren toen ik 'm eruit had met de koprevisie dat ie gewoon dicht was... Mijn koude start is ook altijd ruk :/
        Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

        Comment

        • Sancho
          924 Wannabe
          • Dec 2009
          • 19

          #5
          Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

          Originally posted by Pas
          http://www.924forum.nl/showthread.ph...ht=luchtschuif

          Gevonden voor je. Die van mij is ook niet goed, kan me nog herinneren toen ik 'm eruit had met de koprevisie dat ie gewoon dicht was... Mijn koude start is ook altijd ruk :/
          Thxs,

          ik had hem ook gevonden,
          probleem is dat hij momenteel zeer moeilijk start en niet stationair blijft draaien,
          heb hem net gekocht, en warm liep hij wel mooi,
          maar op deze manier heb ik er nog niet veel plezier aan beleefd :Cry:

          Volgende week eens gans de lpg afstellen met warme motor (aan lambda sonde), ook stationair toerental afstellen.
          En dan kan ik hopelijk met deze luchtschuif de het starten inorde krijgen.
          Luchtschuif werkt wel, dat heb ik al getest!

          Koud draait de motor ook op 3 poten heb ik de indruk, dus zal zowieso ook eens een groot onderhoud uitvoeren (nieuwe bougies, rotorkap, rotor, bougiekabel, tijdstip afstellen...)

          (BTW is er een specifieke webwinkel voor die onderdelen aan te kopen?)

          Pas, op welk tijdstip staat jou ontsteking afgesteld (ivm LPG)
          En heb je jou bougies ook anders afgesteld (iets dichter voor een betere vonk?))

          Mvg
          Tanguy

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            #6
            Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

            knap dat jij een Lambdasonde aan je 924 hebt..... USA uitvoering misschien!
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              #7
              Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

              waarschijnlijk bedoelt hij een 4 gas meter bij een garage bedrijf.
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • Sancho
                924 Wannabe
                • Dec 2009
                • 19

                #8
                Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                idd aan een lambda meter in een garage...

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  #9
                  Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                  dat heet dus een 4 gas meter.

                  of hoeveel CO ga je hem zetten op gas??

                  en is dat stationair of bij 3.000 rpm??
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • Sancho
                    924 Wannabe
                    • Dec 2009
                    • 19

                    #10
                    Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                    volgens de informatie die bij de verdamper zit,
                    eerst stationair afstellen op lambda 1
                    dan op 3000toeren, maar dan geven ze aan tussen lambda 0,5 en 1
                    dus daar zal wat testrijden aan te pas komen om te kijken wat er het leukste rijdt...

                    Comment

                    • Fantaman
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 2962

                      #11
                      Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                      lambda rond 0.9 is rijk mengsel voor benzine ik weet niet hoe het met gas zit, maar heb gehoort hoe meer hoe beter:thumb:
                      '82 Porsche 924 50 Jahre
                      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                      '98 Subaru Impreza GT Turbo
                      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                      Comment

                      • Pas
                        924 Fan
                        • Jan 2009
                        • 561

                        #12
                        Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                        Originally posted by Sancho
                        Thxs,

                        ik had hem ook gevonden,
                        probleem is dat hij momenteel zeer moeilijk start en niet stationair blijft draaien,
                        heb hem net gekocht, en warm liep hij wel mooi,
                        maar op deze manier heb ik er nog niet veel plezier aan beleefd :Cry:

                        Volgende week eens gans de lpg afstellen met warme motor (aan lambda sonde), ook stationair toerental afstellen.
                        En dan kan ik hopelijk met deze luchtschuif de het starten inorde krijgen.
                        Luchtschuif werkt wel, dat heb ik al getest!

                        Koud draait de motor ook op 3 poten heb ik de indruk, dus zal zowieso ook eens een groot onderhoud uitvoeren (nieuwe bougies, rotorkap, rotor, bougiekabel, tijdstip afstellen...)

                        (BTW is er een specifieke webwinkel voor die onderdelen aan te kopen?)

                        Pas, op welk tijdstip staat jou ontsteking afgesteld (ivm LPG)
                        En heb je jou bougies ook anders afgesteld (iets dichter voor een betere vonk?))

                        Mvg
                        Tanguy
                        Ik gebruik standaard bougies en standaard afstelling voor de ontsteking. Ik neem aan dat je geen gas injectie hebt maar een vergasser zoals ik. Dan zou ik het op 3 poten lopen ergens anders gaan zoeken.

                        De afstelling bij mij is volgens de instructies van de gemonteerde vergasser gedaan voor zover ik weet. Het moet vervelend vaak weer bijgesteld worden moet ik zeggen.
                        Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          #13
                          Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                          meestal stel je hem anders af op Co
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          • Sancho
                            924 Wannabe
                            • Dec 2009
                            • 19

                            #14
                            Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                            Originally posted by Pas
                            Ik gebruik standaard bougies en standaard afstelling voor de ontsteking. Ik neem aan dat je geen gas injectie hebt maar een vergasser zoals ik. Dan zou ik het op 3 poten lopen ergens anders gaan zoeken.

                            De afstelling bij mij is volgens de instructies van de gemonteerde vergasser gedaan voor zover ik weet. Het moet vervelend vaak weer bijgesteld worden moet ik zeggen.
                            inderdaad met een vergasser,
                            ik hoop eens afgesteld dat het wat betrouwbaarder is, en beter start.
                            Anders vliegt alles eraf en komt er KdFi op

                            Comment

                            • Sancho
                              924 Wannabe
                              • Dec 2009
                              • 19

                              #15
                              Re: Extra luchtschuif (voor koude start)

                              Gisteren,
                              uit de pols en op het gehoor nog wat verder afgesteld.
                              (heb wel nog totaal geen LPG ervaring)
                              Warm blijft de motor nu redelijk mooi draaien,
                              +-1000toeren, echt mooi rondlopen doet hij wel niet vind ik,
                              gans de motor schokt een beetje.
                              Eens op toeren trekt hij mooi in 1ste en 2 de versnelling.
                              Maar in 4 zit er rond de 120 niet heel veel leven meer in.
                              (is wel een 4bak)
                              Koud start hij na 5seconden, maar blijft niet stationair lopen tot hij warm is.
                              Mogelijk werkt de verdamper ook niet 100% op deze temperaturen.
                              Kan me goed inbeelden dat het verdampingsproces een stuk anders is dan wanneer hij warm is.

                              Nuja eindelijk mijn eerste km's gemaakt met een glimlach op mijn gezicht.
                              En das het belangrijkste hé.

                              Verder op de week eens nieuwe bougies, delcokap, bougiekabel, rotor, olie en filters...

                              Sancho

                              Comment

                              Working...