924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jel
    924 Fan
    • May 2012
    • 407

    #31
    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Vannochten een overtuigend verhaald gehoord van Martin dat de tank wel eens vacuum zou kunnen zuigen. Dit zou ik kunnen testen door een testrit te maken en wanneer het schokken begint te stoppen met draaiende motor en dan de tankdop langzaam los te draaien.

    Dit heb ik zojuist gedaan en er was geen sissend of zuigend te horen. Tankdop er helemaal af gehaald waardoor het vacuum dus zou moeten verwijden. Echter, direct na wegrijden wat het probleem weer aanwezig..

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #32
      Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

      dan kijken of je opvoerpompje in de tank draaid !!!
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • jimfrey944
        Administrator
        • Jan 2008
        • 4534

        #33
        Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

        Hoe oud is de benzine pomp
        sigpic

        porsche 924 martini 1977
        porsche 924 50 Jahre edition 1982
        BMW X3 3.0 high exclusieve

        Comment

        • jel
          924 Fan
          • May 2012
          • 407

          #34
          Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

          Ik zie in de onderhoudshistorie dat de benzinepomp en de opvoerpomp beide zijn vervangen in september 2009, die zijn dus tamelijk nieuw. Desalniettemin zal ik morgen checken of ze nog werken.

          Als die gewoon blijken te werken ben ik bang dat het probleem buiten mijn knowhow ligt om op te lossen..

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4534

            #35
            Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

            Pompen kunnen naar maten ze warm worden minder opbrengst geven
            Maar goed als die nieuw zijn zal dat het waarschijnlijk niet wezen
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            • jel
              924 Fan
              • May 2012
              • 407

              #36
              Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

              Zaterdag ochtend laat ik er een 924-guru naar kijken. (Martin).

              Wellicht dat hij kan kijken of de brandstofdruk overal juist is.

              Comment

              • ptol
                924 Gek
                • Jun 2011
                • 1261

                #37
                Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                Originally posted by jel
                Zaterdag ochtend laat ik er een 924-guru naar kijken. (Martin).

                Wellicht dat hij kan kijken of de brandstofdruk overal juist is.
                Dan gaat het zeker weten helemaal goedkomen!

                Comment

                • jel
                  924 Fan
                  • May 2012
                  • 407

                  #38
                  Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                  Nou, zaterdag er met Martin flink naar gekeken. Voor zover Martin kon zien en meten werkt het brandstofsysteem en ontstekingssysteem naar behoren. Dus toen zijn we nog maar eens alle onderdelen van het ontstekingssysteem gaan vervangen. Totdat op een gegeven moment de motor totaal niet meer startte. Maar ook toen de motor niet meer startte leek het ontstekingssysteem en brandstofsysteem helemaal goed te werken. Een groot raadsel dus. Ik heb zelfs Martin flink achter zijn horen zien krabben.

                  Voorlopig blijft hij daar even staan, dan kunnen we er later nog eens naar kijken..

                  Comment

                  • jimfrey944
                    Administrator
                    • Jan 2008
                    • 4534

                    #39
                    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                    Heel bijzonder geval al zeg ik het zelf
                    sigpic

                    porsche 924 martini 1977
                    porsche 924 50 Jahre edition 1982
                    BMW X3 3.0 high exclusieve

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #40
                      Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                      Originally posted by jel
                      Nou, zaterdag er met Martin flink naar gekeken. Voor zover Martin kon zien en meten werkt het brandstofsysteem en ontstekingssysteem naar behoren. Dus toen zijn we nog maar eens alle onderdelen van het ontstekingssysteem gaan vervangen. Totdat op een gegeven moment de motor totaal niet meer startte. Maar ook toen de motor niet meer startte leek het ontstekingssysteem en brandstofsysteem helemaal goed te werken. Een groot raadsel dus. Ik heb zelfs Martin flink achter zijn horen zien krabben.

                      Voorlopig blijft hij daar even staan, dan kunnen we er later nog eens naar kijken..
                      en nu komt het vanmorgen Starten en lopen !!!!!!!!!!!
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • jel
                        924 Fan
                        • May 2012
                        • 407

                        #41
                        Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                        Ik zei al dat dat zou gaan gebeuren

                        Als hij totaal niet meer loopt heb je het probleem dus in erge mate te pakken.

                        Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor totaal niet start terwijl de brandstoftoevoer, ontsteking en vonk prima lijken te werken? En dit in combinatie met dat feit dat de motor naar een nachtje rust wel prima start.

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          #42
                          Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                          eerste wat bij mij binnen komt is compressie. tsja brandstof goed, vonk goed, dan blijft comressie over. maar wat kan het zijn. ik heb wel ervaring met zwaar inhouden daar te kleine klep speling maar geen schokken tijdens opwarmen ging ie steeds langzamer rijden en als alles op temp was ging het weer goed. maar toch zou ik zeggen dat vonk of brandstof hapert.
                          steek um in de hens
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            #43
                            Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                            Ik denk nu een stroom storing
                            maar dat gaan we testen dmv lamp over de bobine
                            als het een stroom storing is dan zien wij het onder het rijden mogelijk aan de lamp
                            wel of niet branden of sterk of zwak branden
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              #44
                              Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                              ja stroom storing op de bobine kan het ook heel goed zijn
                              ben benieuwt
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • jel
                                924 Fan
                                • May 2012
                                • 407

                                #45
                                Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

                                Nou, afgelopen zaterdag weer flink met Martin aan het klussen geweest. Omdat we het brandstof en ontstekings systeem hadden uitgesloten zijn we maar de bekabeling gaan doormeten. De verbinding van de bobine naar de toerenteller en brandstofrelais bleek niet goed te zijn. Deze kan op twee manieren storen; 1. De verbinding is zelf is niet goed en verbreekt af en toe, hierdoor houdt het brandstofrelais er mee op. 2. De toerenteller stoort/sluit kort waardoor het signaal op de bonine verstoort wordt en daarmee dus ook de ontsteking.

                                We hebben de bedrading opnieuw aangesloten en de toerenteller los gekoppeld en het probleem is nu helemaal verholpen. Deze week zal ik nog eens een testrit doen met toerenteller aangesloten, als het probleem dan weer optreedt dan ligt het dus aan de toerenteller. Als het probleem zich dan niet voordoet, dan lag het dus aan de bedrading.

                                Ik ben in iedergeval blij dat ik weer zonder problemen van mn auto kan genieten. En natuurlijk vele malen dank aan Martin voor de positiviteit en de hulp!

                                Comment

                                Working...