924 1984 | start niet, teveel benzine ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markske
    924 Fan
    • Mar 2014
    • 134

    924 1984 | start niet, teveel benzine ?

    bij deze het probleem kort proberen samen te vatten,
    wagen starte niet bij aankoop, nader onderzoek gaf aan dat er geen benzine uit de spinnekop naar de injectors liep, kop open gehaald voorzien van nieuwe o-ringen ultrasoon gereinigd en opnieuw geplaatst (plunjer zat vast), nu geeft hij teveel benzine (bougies nat, grote hoeveelheid benzine op de zuigers,...) luchtweger is gecentreerd met voelermaatjes dus die zit zeker goed.
    nu had ik ergens gelezen dat als je de regelschroef aan de luchtweger linksom draait en je overbrugd de pomp dat je dan rechtsom moet draaien tot er net benzine uit de leiding (afgekoppeld) naar de injector moet komen en dan een kwart toer terug linksom als basis afstelling, als ik dat doe heb ik een fontein van dik 5 meter hoog ook al staat de regeling dicht
    ik weet niet meer hoe ik verder moet of waar het probleem nog kan zitten...
    alle hulp of tips meer dan welkom !!
    mvg mark
  • powerflux
    924 Fan
    • Mar 2011
    • 651

    #2
    Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

    Helemaal linksom dichtdraaien tot de stop, en dan rechtsom opendraaien tot er net een beetje uit een van de leidingen naar een van de injectoren komt, en dan weer iets dicht ja. Dan moet hij iig een beetje lopen.
    Let op: Het kan vanaf 'dicht' flink wat slagen kosten voordat er wat komt.

    Als je direct een hele stroom hebt, zeg ik dat de spinnenkop niet in orde is. Sowieso is er erg weinig succes geweest met het goed lekvrij opnieuw dichtmaken van het ding.

    Let op dat als je veel tests hebt gedraait met de injectoren in het blok dat er waarschijnlijk benzine in het carter gekomen is. Vervang dus de olie voor je echt gaat rijden. Deze tip kreeg ik ook toen ik lid werd en daar was ik erg blij mee - de olie was niet veel meer waard.
    Last edited by powerflux; 06-03-14, 20:12.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

    Comment

    • markske
      924 Fan
      • Mar 2014
      • 134

      #3
      Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

      daar was ik al bang voor dat het in de spinnekop zou zitten ik vermoed dat er dan nog iets mis zit met die plunjer ?

      Comment

      • harry
        924 Gek
        • May 2008
        • 1287

        #4
        Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

        Voel eens of de plunjer vrij beweegt. Lucht filter verwijderen. en dan voelen op beweging.

        Mvg, Harry 924 1983


        You know the Germans always make good stuff
        7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

        Comment

        • markske
          924 Fan
          • Mar 2014
          • 134

          #5
          Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

          die beweegt vrij ondertussen, vandaag spinnekop nog is open gehad en nagezien, nu is het al beter maar blijft doorgeven met de leiding los en de schroef gans linksom...
          ik vrees dat de kop om zeep is en dat ik een andere kan gaan zoeken, helaas die prijzen

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4534

            #6
            Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

            De spinner is heel gevoelig voor lekkage
            Er staat ook een behoorlijke druk op
            Heb je hem ook op de juiste moment vast gedraaid
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            • markske
              924 Fan
              • Mar 2014
              • 134

              #7
              Re: 924 1984 | start niet, teveel benzine ?

              juiste moment niet direct kunnen vinden, wel heel dun ingesmeerd met loctide 542 (had ik op deze site gevonden) en dan kruiselings op 12nm gezet (naar mijn gevoel vrij juist), dicht is hij op zich wel enkel wil hij niet afsluiten/regelen met veel te veel inspuiting als gevolg.
              vandaag al maar gelijk de olie...of beter, de olie/benzine mengeling afgelaten dat er inwendig niets kan fout lopen en al voorzien van nieuwe olie. deze gaat er ook af als hij even heeft warmgelopen !
              is er trouwens een manier om dat kreng te testen zonder in te bouwen ? bvb lucht op de inlaat te zetten (onder druk) en dan controleren op juiste werking/dichtheid.

              Comment

              Working...