924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    #31
    Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

    Lijkt op langdurig te arm mengsel op cilinder 3, de andere verbrandingskamers zien er wel normaal uit. Zoals je zelf al aangaf even injectoren testen.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • powerflux
      924 Fan
      • Mar 2011
      • 651

      #32
      Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

      Originally posted by Dobby
      Bij deze nog de foto's van de bougies (van rechts naar links cillinder 1 naar 4) en de cilinderkop
      De bougie waar het gat in de zuiger zit heb ik wel wat schoongemaakt daar ter plekke dus kan een iets vertekend beeld geven.

      [ATTACH=CONFIG]11679[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11680[/ATTACH]
      Bedankt voor de duidelijke foto's. Ik denk dat ArvidW het goede antwoord heeft gegeven.
      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
      Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
      Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
      Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

      Comment

      • Dobby
        924 Fan
        • Oct 2012
        • 181

        #33
        Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

        Bedankt heren, ik ga inderdaad de injectoren nog even testen.

        Ondertussen heb ik de motor eruit gekregen:
        DSC03957.jpgDSC03960.jpgDSC03962.jpgDSC03963.jpgDSC03964.jpg
        Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

        Comment

        • sjoerd924
          924 Fan
          • Dec 2013
          • 430

          #34
          Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

          waar een skateboard al niet goed voor is

          suc6 met het vervolg!

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #35
            Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

            Moet je de wielen er onder vandaan halen om de motor takel ?lift. Erlangs te kunnen krijgen als het blok er in hangt.?
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • Dobby
              924 Fan
              • Oct 2012
              • 181

              #36
              Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

              Originally posted by sjoerd924
              waar een skateboard al niet goed voor is

              suc6 met het vervolg!
              Haha, wie kan er nou zeggen dat hij een skateboard met Porsche motor heeft

              @ M.B.H, de motor takel had nogal brede steunpoten waardoor inderdaad de voorwielen eraf moesten. geen probleem opzich aangezien hij al op bokjes stond.
              Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                #37
                Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                Okee maar opzich niet echt stabiel lijkt mij zo
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Scotch
                  924 Fan
                  • Oct 2011
                  • 350

                  #38
                  Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                  Lekker bezig! Dacht dat de motorkap er ook af moest om het blok te. Kunnen liften maar gaat dus ook zonder?

                  Comment

                  • Dobby
                    924 Fan
                    • Oct 2012
                    • 181

                    #39
                    Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                    Originally posted by M.B.H.
                    Okee maar opzich niet echt stabiel lijkt mij zo
                    Ik vond dat het prima stabiel stond. De steunen stonden onder het subframe en de auto voelde niet instabiel aan.

                    @ Scotch, als je de spanbanden die aan de takel hangen kort houd is het net te doen. De motorkap moest alleen wel wat verder dan normaal open en het ging met veel moeite. Als het andere blok erin gaat dan haal ik de motorkap er zeker af omdat het toch net wat te krap is eigenlijk.
                    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                    Comment

                    • jel
                      924 Fan
                      • May 2012
                      • 407

                      #40
                      Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                      Dat je dat ff op je oprit doet...

                      Comment

                      • Dobby
                        924 Fan
                        • Oct 2012
                        • 181

                        #41
                        Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                        Haha, ik heb niet veel keuze

                        Sinds gisteravond heb ik met dank aan Martin een nieuw onderblok inclusief zuigers, drijfstangen en de krukas. Het was even een paar uurtjes sleutelen waarbij het toch wel richting nachtelijk werk leek te gaan, maar toen troffen in de 2e losgetrokken motor een wel een heel net blok aan! Martin, hartstikke bedankt voor de tijd, moeite, gezelligheid, koffie en natuurlijk het onderblok! Ik ben er hartstikke blij mee. Tevens was het ook nog eens een hele leerzame avond. Zodra hij weer loopt kom ik absoluut weer voor het 2e deel van de afspraak

                        DSC03981.jpgDSC03980.jpgDSC03978.jpgDSC03975.jpg
                        Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          #42
                          Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                          Mooi man dat je het leuk en leerzaam en gezelig hebt gehad en als toe gift het geluk van het 2e blok
                          Veel succes met het opbouwen en ja en kun je met de porsche voor gedeelte 2 komen. En de koffie staat klaar.
                          Bdw ik heb het ook leuk en gezellig gehad bedankt.
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • Dobby
                            924 Fan
                            • Oct 2012
                            • 181

                            #43
                            Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                            Zuigers uit mijn oude blok getrokken om te kijken hoe erg de schade nou was... Tevens ook een stoter tegen gekomen die gebroken/gescheurd is.

                            DSC03988.jpgDSC03989.jpgDSC03992.jpgDSC03990.jpgDSC03987.jpgDSC03995.jpg
                            Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                            Comment

                            • M.B.H.
                              924 Freak
                              • Feb 2008
                              • 6043

                              #44
                              Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                              De schade is meer dan je dacht,
                              Maar geen nood onderdelen genoeg in steenwijk
                              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                              Comment

                              • Dobby
                                924 Fan
                                • Oct 2012
                                • 181

                                #45
                                Re: 924 1981 | Motorschade gat in 3e zuiger

                                Even een kleine update,

                                Motorblok van Martin een nieuwe kleurtje gegeven en weer opnieuw verpakt. Mijn oude koppeling en drukgroep gemonteerd. Daarna het nieuwe hart in mijn 924 gehangen. Motorsteun aan de rechter zijde met de veer was gebroken, dus daarvoor heb ik een nieuwe uit Engeland laten komen die alleen me een rubber werkt ipv een veer. Tevens is afgelopen week mijn cilinderkop terug gekomen van revisie, ziet er weer strak uit.

                                Helaas aankomende week mijn laatste tentamens, dus de rest afbouwen moet wachten tot volgende week.

                                Wat foto's:
                                Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                                Comment

                                Working...