Het LPG topic.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    924 Wannabe
    • Jun 2010
    • 34

    Het LPG topic.

    Heren,

    Ik vraag me af of er ervaring is met het op LPG rijden van de 924. En zijn er mensen die mogelijk zelf LPG in hun 924 gebouwd hebben? Ik ben rezend benieuwd naar eventuele ervaringen. Als dit "vloeken in de kerk" is, hoor ik het ook graag.
  • Pas
    924 Fan
    • Jan 2009
    • 561

    #2
    Re: Het LPG topic.

    Ik denk dat ik één van de weinige 924 bezitters ben met lpg in de wagen. Echter was het al in de wagen ingebouwd en een sterke reden dat ik de auto heb gekocht.

    Tsja, het rijd lekker goedkoop. Maar het heeft toch wel zijn nare trekjes.

    Ondanks dat ik niet weet of het door de lpg gekomen is heb ik al een keer een verbrande uitlaatklep gehad, echter reed ik toen volgas op benzine.

    Daarnaast nog wel eens problemen met backfires tijdens starten als je te enthousiast op het gaspedaal drukt.

    Het heeft een relatief kleine actieradius en de tank neemt een hoop ruimte in.

    Elke keer weer afstellen want de afstelling lijkt snel te verlopen. Plus dat je nooit lekker tegelijk op benzine en lpg kan afstellen. Door het hulpstuk van de vergasser in de inlaatbuis is de luchtdoorstroming een stuk minder voor als je op benzine rijd.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

    Comment

    • jimfrey944
      Administrator
      • Jan 2008
      • 4534

      #3
      Re: Het LPG topic.

      Rene van de 924vriendenkring rijd ook op gas
      die is erg tevreden maar die rijd nog niet zo lang op gas
      en idd die tank neemt erg veel plaats in
      sigpic

      porsche 924 martini 1977
      porsche 924 50 Jahre edition 1982
      BMW X3 3.0 high exclusieve

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        #4
        Re: Het LPG topic.

        verbranden klep komt doordat de klep niet lang genoeg dicht staat en dus te warm wordt, dit komt doordat de klepspeling te klein wordt/is. lpg verbrand op een hogere temperatuur en daarom wordt er bij iedere beurt de kleppen gestelt.
        dus lpg heeft het alleen versnelt en dat je op benzine reed toen het noog lot toe sloeg kwam ook door volgas en waarchijnlijk hoger toerental dus klep wordt warmer en kan ze warmte niet kwijt aan de kop omdat ie niet lang genoeg dicht staat.

        tevens de reden dat ik niet op lpg ga rijden, tenzij het een oude amerikaanse V8 is:heh:
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        Working...