Hallo!
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe accu in de auto, die volgens de garage waar ik mijn Porsche laat nakijken beter bij de auto past. Hij zei namelijk dat de oude accu te klein was. Hierna gebeurde er een aantal rare dingen (ik wil niet zeggen dat dit verband heeft, maar gewoon ter indicatie).
Dezelfde dag nog, ik meen maandag, startte de auto wat moeilijker, opzich was dit geen probleem, want na twee of drie keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto gewoon en kon ik verder rijden. Echter, sinds vandaag gebeuren er allemaal gevaarlijke en enge dingen en durf ik de auto eigenlijk niet meer te gebruiken. Ik zal het een beetje in een verhaalvorm vertellen, zodat jullie misschien een oorzaak kunnen vinden:
Vanmorgen, zoals sommige van jullie misschien weten, was het ongelooflijk mistig toen ik naar school moest. Ik ging naar de auto, zoals gewoonlijk, en na 1 keer starten kon ik gelijk wegrijden. Echter, toen ik klaar was met school, en met een stel vrienden naar de KFC wilde startte de auto heel erg moeilijk, pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto. Ik dacht hier verder niks bij, en dacht dat dit door de mist of kou moest komen. Echter toen ik voor het stoplicht stond om de snelweg op de kunnen viel de auto opeens uit! Hij startte alweer pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid! Ik en mijn vrienden vonden dit heel raar, maar ik dacht er alweer niks bij, omdat ik dacht dat dit door de mist kwam. Vervolgens gebeurde er niks meer het hele ritje heen en het hele ritje terug naar school, waar mijn vrienden vrolijk hun weg naar huis moesten vervolgen met hun fietsen.
Echter, toen ik een paar uur later met mijn vriendin van het winkelcentrum wegreed viel de auto opeens wéér uit voor een stoplicht, maar dit keer ging het starten veel moeilijker. Pas toen ik mijn koppeling ingedrukt hield en gelijk met gierende banden wegreed bleef de auto aan. Toen ik een paar minuten later voor mijn huis reed viel opeens de kracht weg, en werden de toeren heel snel veel minder, alsof ik de auto in z'n neutraal zette. Toen ik plankgas op het pedaal drukte stotterde de auto héél erg en viel de auto gelukkig nog net niet uit. Echter, toen ik in een rustig wijkje de auto in z'n neutraal liet rollen viel de auto helemaal niet uit, het was net alsof er niks aan de hand was. Maar toen ik in wou parkeren bij de parkeerplaats bij mij thuis viel de auto alweer uit, dit keer startte de auto wel gelijk en kon ik de auto gewoon inparkeren.
En net moest ik mijn vriendin naar huis brengen, en de auto startte meteen, ik kon gewoon wegrijden, maar na ongeveer anderhalve kilometer, toen ik langzaam een drempel over wou rijden, viel de auto alweer bijna uit. Doordat ik alweer plankgas gaf viel de auto nog nét niet uit. Vervolgens kon ik gewoon rustig doorrijden, en kon ik de auto voor haar huis parkeren en de auto zélf uitzetten. Maar toen ik weg wilde rijden kon dat helemaal niet. De auto wou niet starten. Ik hoorde de auto wel aanslaan, maar de auto wilde gewoon niet aan. Na dit heel vaak te hebben gedaan (zo'n 7 keer) wilde de auto nog steeds niet starten. Na heel lang wachten (ongeveer een kwartier) startte de auto eindelijk, maar zodra ik weg wilde rijden en mijn koppeling juist aanraakte viel de auto alweer uit. Hierna kon ik auto alweer niet starten. Pas na tien minuten kon ik de auto starten, maar alleen mét de koppeling ingedrukt, zodra ik deze losliet viel de auto alweer uit.
En zo ging het maar door, ik kon de auto alleen starten met de koppeling ingedrukt. Vervolgens lukte dit ook niet meer, en wilde de auto alweer niet starten. Soms maakte de auto een knarsend, schurend geluid als ik het contact aandraaide. Pas na drie kwartier te hebben geprobeerd deed de auto het, en kon ik voorzichtig wegrijden. En na heel voorzichtig te hebben gereden kon ik bij de parkeerplaats komen bij mij thuis, en precies daar viel de auto alweer uit, en wilde de auto alweer niet starten, dus heb ik de auto op z'n plek moeten duwen.
Wat ik er misschien wel bij moet vertellen is dat ik een liter half-synthetische 15W-40 olie erin heb gevuld. Volgens de garage was dit niet de correcte type olie, en hoort er eigenlijk 10W-40 olie in, maar dit kan toch niet zóveel kwaad? Ook heb ik toen dit allemaal begon een nieuwe accu erin laten zetten, omdat de oude 'te zwak' zou zijn.
Wie weet wat dit kan zijn, en hoe dit opgelost kan worden? Ik hoop niet dat het allemaal een dure grap wordt, sinds ik heel mijn vermogen heb gestoken in de aanschaf van dit beestje.
Alvast bedankt!
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe accu in de auto, die volgens de garage waar ik mijn Porsche laat nakijken beter bij de auto past. Hij zei namelijk dat de oude accu te klein was. Hierna gebeurde er een aantal rare dingen (ik wil niet zeggen dat dit verband heeft, maar gewoon ter indicatie).
Dezelfde dag nog, ik meen maandag, startte de auto wat moeilijker, opzich was dit geen probleem, want na twee of drie keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto gewoon en kon ik verder rijden. Echter, sinds vandaag gebeuren er allemaal gevaarlijke en enge dingen en durf ik de auto eigenlijk niet meer te gebruiken. Ik zal het een beetje in een verhaalvorm vertellen, zodat jullie misschien een oorzaak kunnen vinden:
Vanmorgen, zoals sommige van jullie misschien weten, was het ongelooflijk mistig toen ik naar school moest. Ik ging naar de auto, zoals gewoonlijk, en na 1 keer starten kon ik gelijk wegrijden. Echter, toen ik klaar was met school, en met een stel vrienden naar de KFC wilde startte de auto heel erg moeilijk, pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto. Ik dacht hier verder niks bij, en dacht dat dit door de mist of kou moest komen. Echter toen ik voor het stoplicht stond om de snelweg op de kunnen viel de auto opeens uit! Hij startte alweer pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid! Ik en mijn vrienden vonden dit heel raar, maar ik dacht er alweer niks bij, omdat ik dacht dat dit door de mist kwam. Vervolgens gebeurde er niks meer het hele ritje heen en het hele ritje terug naar school, waar mijn vrienden vrolijk hun weg naar huis moesten vervolgen met hun fietsen.
Echter, toen ik een paar uur later met mijn vriendin van het winkelcentrum wegreed viel de auto opeens wéér uit voor een stoplicht, maar dit keer ging het starten veel moeilijker. Pas toen ik mijn koppeling ingedrukt hield en gelijk met gierende banden wegreed bleef de auto aan. Toen ik een paar minuten later voor mijn huis reed viel opeens de kracht weg, en werden de toeren heel snel veel minder, alsof ik de auto in z'n neutraal zette. Toen ik plankgas op het pedaal drukte stotterde de auto héél erg en viel de auto gelukkig nog net niet uit. Echter, toen ik in een rustig wijkje de auto in z'n neutraal liet rollen viel de auto helemaal niet uit, het was net alsof er niks aan de hand was. Maar toen ik in wou parkeren bij de parkeerplaats bij mij thuis viel de auto alweer uit, dit keer startte de auto wel gelijk en kon ik de auto gewoon inparkeren.
En net moest ik mijn vriendin naar huis brengen, en de auto startte meteen, ik kon gewoon wegrijden, maar na ongeveer anderhalve kilometer, toen ik langzaam een drempel over wou rijden, viel de auto alweer bijna uit. Doordat ik alweer plankgas gaf viel de auto nog nét niet uit. Vervolgens kon ik gewoon rustig doorrijden, en kon ik de auto voor haar huis parkeren en de auto zélf uitzetten. Maar toen ik weg wilde rijden kon dat helemaal niet. De auto wou niet starten. Ik hoorde de auto wel aanslaan, maar de auto wilde gewoon niet aan. Na dit heel vaak te hebben gedaan (zo'n 7 keer) wilde de auto nog steeds niet starten. Na heel lang wachten (ongeveer een kwartier) startte de auto eindelijk, maar zodra ik weg wilde rijden en mijn koppeling juist aanraakte viel de auto alweer uit. Hierna kon ik auto alweer niet starten. Pas na tien minuten kon ik de auto starten, maar alleen mét de koppeling ingedrukt, zodra ik deze losliet viel de auto alweer uit.
En zo ging het maar door, ik kon de auto alleen starten met de koppeling ingedrukt. Vervolgens lukte dit ook niet meer, en wilde de auto alweer niet starten. Soms maakte de auto een knarsend, schurend geluid als ik het contact aandraaide. Pas na drie kwartier te hebben geprobeerd deed de auto het, en kon ik voorzichtig wegrijden. En na heel voorzichtig te hebben gereden kon ik bij de parkeerplaats komen bij mij thuis, en precies daar viel de auto alweer uit, en wilde de auto alweer niet starten, dus heb ik de auto op z'n plek moeten duwen.
Wat ik er misschien wel bij moet vertellen is dat ik een liter half-synthetische 15W-40 olie erin heb gevuld. Volgens de garage was dit niet de correcte type olie, en hoort er eigenlijk 10W-40 olie in, maar dit kan toch niet zóveel kwaad? Ook heb ik toen dit allemaal begon een nieuwe accu erin laten zetten, omdat de oude 'te zwak' zou zijn.
Wie weet wat dit kan zijn, en hoe dit opgelost kan worden? Ik hoop niet dat het allemaal een dure grap wordt, sinds ik heel mijn vermogen heb gestoken in de aanschaf van dit beestje.
Alvast bedankt!
Comment