924 1983 | Insulating injector socket

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driven
    924 Wannabe
    • Dec 2015
    • 86

    #16
    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Hoi MrCarmaniac, Zeno en o.Stijn.o thanx voor reacties Ik heb zo'n endoscoop gekocht op eBay kun je in het binnenste van de motor kijken, zag toch ondanks het stofzuigen wat kleine stukjes op de overigens gesloten inlaatklep liggen, wil zaterdag een poging wagen weer met de stofzuiger en een klein verloopslangetje...als dit niets wordt probeer ik jouw tip! Oh ja met die staalborstel de draad opzuiveren klinkt ook wel OK. Ik denk dat ik dan een roterend borsteltje op mijn accuboor bevestig....
    Last edited by Driven; 25-11-16, 18:45.
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".sigpic

    Comment

    • Apox
      924 Wannabe
      • Dec 2016
      • 14

      #17
      Re: 924 1983 | Insulating injector socket

      Is het niet makkelijker de inlaatcollector te demonteren en dan een prop tot achter de injector te duwen?

      Comment

      • Driven
        924 Wannabe
        • Dec 2015
        • 86

        #18
        Re: 924 1983 | Insulating injector socket

        hoi Apox, misschien is het wel een goed idee maar de stukjes zijn zo klein ik draai de krukas totdat de inlaatklep is geopend blaas de stukjes in de cylinder en hoop dat er verder niets verontrustends gebeurd.....om de hele inlaatcollector hiervoor te demonteren gaat me echt één stap te ver...als nou de koppakking defect was ofzo dan werd het een heel ander verhaal. De klepsteelrubbers mogen ook wel eens vernieuwd worden, (olieverbruik) en een grondige reiniging van de zuigerbodem was ook niet verkeerd. (allemaal met mijn op AliBaba gekochte endoscoop geconstateerd). Maar dat is dus nu niet aan de orde, binnenkort met mij uit China verkregen M24 x 1 draadtap de draad voor de cups van de injectoren opschonen en het hele zootje weer monteren, dan starten en hopen dat het ding weer als een raketje gaat.....of niet..maar dat zien we dan wel weer...greetz Driven.
        Last edited by Driven; 06-12-16, 19:33.
        Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".sigpic

        Comment

        • Driven
          924 Wannabe
          • Dec 2015
          • 86

          #19
          Re: 924 1983 | Insulating injector socket

          Herstel schroefdraad insulating injector socket is niet zoals per abuis eerder vermeld M24 x 1 maar M24 x 1.5 Metrisch. Tenminste dit heb ik gemeten met een speciale tool, als er techneuten een andere mening zijn toegedaan hoor ik dat graag! http://www.werktuigbouw.nl/calculato...c-fine-iso.htm
          Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".sigpic

          Comment

          Working...