924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincenzo
    924 Fan
    • Jun 2015
    • 127

    #16
    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Had met regelmaat last van een motor die alleen levend bleef met gas: Valse lucht bij het inlaat spruitstuk.

    De hex collar (rood oranje) waar de injector invalt is soms gevoelig voor valse lucht, schroefdraad zit met een non adhevise sealant. Is beide te halen bij iedere vw dealer. Inbus 12mm

    Gelijk even de oringen meepakken, na tig jaar benzine worden ze er niet beter op en injectors ultrasoon reinigen.
    (Ik had gelijk de inlaat en kop pakking vervangen)

    De aftakking van de luchtcollector, dat zwarte ding op je gaskleppenhuis, wat volgens mij naar de AAV gaat was bij mij ook gescheurd. Nieuwe gehaald voor 36 euro.

    Als een ding niet snel over het hoofd wordt gezien zijn het de simpele dingen wel, brandstof filtertje mee pakken!!

    Als je een P/N nummertje zoekt roept u maar

    (Die hex collars trouwens als laatste proberen, voor dat je t weet zit je 5000 stukjes plastic tussen je kleppen te peuteren)
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic

    Comment

    • gerben1986
      924 Gek
      • Feb 2008
      • 950

      #17
      Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

      Originally posted by Vincenzo
      Had met regelmaat last van een motor die alleen levend bleef met gas: Valse lucht bij het inlaat spruitstuk.

      De hex collar (rood oranje) waar de injector invalt is soms gevoelig voor valse lucht, schroefdraad zit met een non adhevise sealant. Is beide te halen bij iedere vw dealer. Inbus 12mm

      Gelijk even de oringen meepakken, na tig jaar benzine worden ze er niet beter op en injectors ultrasoon reinigen.
      (Ik had gelijk de inlaat en kop pakking vervangen)

      De aftakking van de luchtcollector, dat zwarte ding op je gaskleppenhuis, wat volgens mij naar de AAV gaat was bij mij ook gescheurd. Nieuwe gehaald voor 36 euro.

      Als een ding niet snel over het hoofd wordt gezien zijn het de simpele dingen wel, brandstof filtertje mee pakken!!

      Als je een P/N nummertje zoekt roept u maar

      (Die hex collars trouwens als laatste proberen, voor dat je t weet zit je 5000 stukjes plastic tussen je kleppen te peuteren)
      Bedankt voor je tips!
      De "hex collar" zit volgens mij alleen in een 924 Turbo toch?
      2 jaar geleden heb ik de koppakking vervangen en dus ook de O-ringen, dus daar verwacht ik geen probleem
      De inlaatbuis kan ik nog checken.

      Maar als ik jou zo hoor waren de problemen vooral gerelateerd aan valse lucht.

      Comment

      • Vincenzo
        924 Fan
        • Jun 2015
        • 127

        #18
        Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

        Nee noem het verkeerd, bedoelde de insulating socket, in de kop gedraaid waar de injector in valt. Gewoon met draaiende motor remreiniger op die punten spuiten en kan je het uitsluiten
        Mvg,
        Vincenzo

        Porsche 924 2.0 1983
        Boeing 737-800 Mechanic

        Comment

        • Huub924
          924 Wannabe
          • Jul 2016
          • 12

          #19
          Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

          Originally posted by Vincenzo
          Nee noem het verkeerd, bedoelde de insulating socket, in de kop gedraaid waar de injector in valt. Gewoon met draaiende motor remreiniger op die punten spuiten en kan je het uitsluiten


          Het warme start probleem wordt, denk ik veroorzaakt door gas vorming in de benzine leidingen.(warmte, icm druk vermindering)
          Dit wordt met de vol gas start methode na een seconde of 10 opgelost.

          Ik heb ook een schakelaar(massa) naar de koude start injector gemaakt, deze helpt ook even, de motor start dan direct maar gaat weer uit als die even loopt vanwege wegvallen +12Volt. die gestuurd wordt door contact schakelaar.

          Comment

          Working...