Hallo allen,
Na de 924 een tijd in de schuur gestald te hebben gehad wegens verschillende omstandigheden, de auto vandaag aangeboden voor APK.
Naast een vastzittende remklauw (ander topic over geopend), bleek er een lekje in de brandstoftank te zitten, een gaatje zo groot als een speldeprik in het onderste gedeelte van de tank, waar de aansluitingen zitten.
Het zit onder, midden in het vlak van de uitstulping waaraan de brandstofleiding zit.
Het druppelt niet eens, maar er zat een vochtige plek op de tank, toen de keurmeester er met een doek over wreef was het even weg, maar zag ik dat het weer begon te 'zweten'.
Volgens de keurmeester kan dat duiden op roest van binnen uit, maar dat is toch enigszins vreemd omdat er juist daar in het onderste gedeelte van de tank toch altijd wel benzine staat.
In ieder geval moet dat lek gedicht worden natuurlijk.
Mag je daar bijvoorbeeld een plaatje over popnagelen, of moet dat echt gelast of gesoldeerd worden? (ivm. de keurings eisen).
En hoe lastig is het uit- en inbouwen van de tank?
Zijn er nog ergens tanks te vinden, liefst dan ook geen gebruikte, omdat je dan ook niet weet in welke staat die is.
Weet iemand of er misschien aftermarket kunststof tanks voor op de markt zijn?
De latere kunststof tank van de 944 schijnt nite te passen heeft google inmiddels uitgewezen.
Alle tips welkom, ook how-to's of tips voor het uit- en inbouwen.
Groeten,
Frans
Na de 924 een tijd in de schuur gestald te hebben gehad wegens verschillende omstandigheden, de auto vandaag aangeboden voor APK.
Naast een vastzittende remklauw (ander topic over geopend), bleek er een lekje in de brandstoftank te zitten, een gaatje zo groot als een speldeprik in het onderste gedeelte van de tank, waar de aansluitingen zitten.
Het zit onder, midden in het vlak van de uitstulping waaraan de brandstofleiding zit.
Het druppelt niet eens, maar er zat een vochtige plek op de tank, toen de keurmeester er met een doek over wreef was het even weg, maar zag ik dat het weer begon te 'zweten'.
Volgens de keurmeester kan dat duiden op roest van binnen uit, maar dat is toch enigszins vreemd omdat er juist daar in het onderste gedeelte van de tank toch altijd wel benzine staat.
In ieder geval moet dat lek gedicht worden natuurlijk.
Mag je daar bijvoorbeeld een plaatje over popnagelen, of moet dat echt gelast of gesoldeerd worden? (ivm. de keurings eisen).
En hoe lastig is het uit- en inbouwen van de tank?
Zijn er nog ergens tanks te vinden, liefst dan ook geen gebruikte, omdat je dan ook niet weet in welke staat die is.
Weet iemand of er misschien aftermarket kunststof tanks voor op de markt zijn?
De latere kunststof tank van de 944 schijnt nite te passen heeft google inmiddels uitgewezen.
Alle tips welkom, ook how-to's of tips voor het uit- en inbouwen.
Groeten,
Frans
Comment