Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.
De kleine leidingen heb ik nog niet defect gehad. Echter de grote leidingen laat ik altijd reviseren bij MH Automotive in Nijmegen. Mogelijk dat ze ook voor de kleine leidingen iets kunnen betekenen. En als dit te ver is dan zal er vast in de buurt een soortgelijk bedrijf aanwezig zijn.
De werking van het brandstof systeem is zo gigantisch simpel dan de implementatie wel complex moet wezen. En dat laat het ook wel zien aan alle leidingen. Het brandstof systeem is kwa afstellingen super eenvoudig, er zijn twee stelschroeven en daar moet je het mee doen (CO stelschroef die gewoon de plaat wat dieper laat zakken en een stationair stelschroef die wat lucht langs het gashuis af laat gaan). Dus wat dat betreft is er met stellen niet veel te halen. Als je een werkend systeem goed installeert is het altijd starten lopen! In de praktijk gebeurt vaak het tegenovergestelde. Een vijand hierbij.... VUIL! Corrupte benzine (en ethanol benzine) wat oxidatie en schade achterlaat. Oude rubberen luchtslangen die na tig keer erop en eraf gehaald te wezen gaan lekken. En meerdere van dit soort problemen kunnen natuurlijk tegelijk aanwezig zijn.
alsnog, komt er wel daadwerkelijk brandstof in het systeem? Weet je zeker dat je brandstof pomp draait? over het algemeen is het met de pomp hij doet het of hij doet het niet. Ik heb krakende brandstof pompen waarbij een motor perfect op liep. Je kunt een brandstof pomp geforceerd laten lopen door het brandstof relay eruit te halen en pin 30 en 87 door te verbinden. (let op!!, die pin zit zowat direct vast aan de accu... zonder zekering, die zit namelijk na het brandstof relay, sluit pin 30 kort en je hebt kans op gigantische elektrische schade).
het volgende is een standaard verhaaltje voor als motoren slechter lopen
Een defecte accumulator (container met een membraam en een veer wat zorgt voor een continu druk op het systeem) kan een rede zijn van onregelmatig lopen. Een zeldzaam defect, maar mogelijk. ik haal soms de leidingen van het spinnenkop eraf en laat de brandstof stromen via de pomp. Stroomt de brandstof? dan loopt de auto meestal wel ok. Vaak kunnen er problemen hier ontstaan als een auto te lang heeft stil gestaan.
Verder is het belangrijk dat alle slangen goed afgedicht zijn. Een kleine luchtlek ergens kan er voor zorgen dat hij niet lekker wilt lopen. Loop alles na, weet zeker dat er maar op 1 plaats lucht binnenkomt (de inlaat van de motor)
En daarna als je zeker weet dat, dat alles goed is kun je kijken naar het reinigen van alle andere onderdelen. (spinnenkop) wees hier voorzichtig mee want die krengen zitten vol met veren (membramen) die nogal ongelukkig uit elkaar kunnen springen.
Desondanks, CIS systemen zijn best robuust en defecte of verkeerde afstellingen zorgen er vaak voor dat die slecht onregelmatig loopt (maar loopt).
Top en dank, hier gaan we zeker even naar kijken !!! hopelijk brengt ons dat naar een mooi lopend motortje !
In de tussen tijd een lektest gedaan, zowel de inlaat als de uitlaat zijn prima in orde ! Injectoren zijn nieuw, pomp, filter, ontsteking etc allemaal niet. Timing staat goed, ontsteking staat goed, maar hij slaat niet aan. We zijn het over eens dat het in het K-Jetronic systeem moet zitten. Echter kan ik helaas nergens een basis afstelling vinden hoe te starten, dus hopelijk brengt dit document soelaas ! Er zal veel aan de knoppen gedraaid zijn kan ik mij voostellen....
Maar het CIS is een equivalent van de K-Jetronic?
Kwestie van na lopen
Heb je een benzine druk meter ?
Eerst meten
Heb je druk en hoe veel ?
Druk van af de pomp moet 5 tot 6 bar zijn
De regeldruk na de wur bij koud starten rond de 1.2
En als hij warm is rond de 3,6
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Kwestie van na lopen
Heb je een benzine druk meter ?
Eerst meten
Heb je druk en hoe veel ?
Druk van af de pomp moet 5 tot 6 bar zijn
De regeldruk na de wur bij koud starten rond de 1.2
En als hij warm is rond de 3,6
Nee helaas heb ik geen brandstof drukmeter helaas. Dus de wur reguliere de druk verder?
Ik lonk nu ook naar een turbo blok, incl kabelboom. En dus met 2x ecu’s.... die dat allemaal regelen....
de benzine word in de k jet twee keer gebruikt een keer om de hoeveelheid brandstof te regelen
En een keer om te verbranden
de wur regelt de druk op de plunje in de spinner head die op zijn beurt de hoeveelheid brandstof bepaald
Weinig druk op de plunje betekend meer benzine naar de injectoren
Meer druk op de plunje is minder benzine
De systeem druk is ongeveer 5 bar
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
de benzine word in de k jet twee keer gebruikt een keer om de hoeveelheid brandstof te regelen
En een keer om te verbranden
de wur regelt de druk op de plunje in de spinner head die op zijn beurt de hoeveelheid brandstof bepaald
Weinig druk op de plunje betekend meer benzine naar de injectoren
Meer druk op de plunje is minder benzine
De systeem druk is ongeveer 5 bar
Ooohhh wow, deze info kende ik nog niet. Geforceerd de plunjer bedienen zorgt wel voor een mooie spray van de injectoren.
Dus de wur nameten of anders gezegd een brandstof drukmeter regelen en meten is het advies....
Comment