Hey allen,
Is weer eens een onverwachts probleem, ik had ongeveer 1.5 week geleden voor het laatst met mijn 924tje gereden, gisteravond moest ik een vriend thuisbrengen dus besloot ik mijn 924 te pakken. Ik heb hierop geprobeerd te starten maar mijn auto besloot er geen zin in te hebben. Nu is het de laatste week natuurlijk ontzettend regenachtig geweest en misschien heeft dit er iets mee te maken, maar het vreemde is dat hij 1.5 week geleden zonder enig probleem startte.
Wat ik al heb gecontroleerd:
Verdeelkap - was ietsje aangeslagen met roet, heb hem schoongemaakt.
Brandstof - Pomp draait, en na enkele startpogingen kan je onverbrande benzine ruiken.
Bougiekabels - Zijn 2 jaar geleden vervangen, kabels zien er goed uit. Heb 1 kabel losgetrokken en ik heb een vonk (mijn accu was toen al behoorlijk leeg, ik ging van een blauwige vonk daarom naar een geel/witte vonk (te koud)).
Koudestartinjector - Heb een ground hiervan al in mijn auto liggen om hem zelf in te kunnen schakelen, dit bood geen verschil.
Accu is splinternieuw en heeft zeker genoeg pit.
Nog te testen:
- Extra ground leggen van accu naar het blok met een startkabel oid
- .......
Ik heb 2 winters geleden al een keer last gehad van hetzelfde probleem, auto was toen ook niet meer te starten, echter na enkele dagen deed die het weer zonder enige problemen. Deze winter heb ik bij de extreme kou nergens last van gehad, motor liep in 2-4 tikken van de startmotor en draaide dan altijd netjes. Het lijkt allemaal te wijzen naar vochtproblemen omdat de auto nu een tijd heeft stilgestaan en het extreem vochtig weer is geweest.
Wie o wie heeft er nog suggesties waar dit probleem opeens door ontstaan kan zijn?:confused:
Is weer eens een onverwachts probleem, ik had ongeveer 1.5 week geleden voor het laatst met mijn 924tje gereden, gisteravond moest ik een vriend thuisbrengen dus besloot ik mijn 924 te pakken. Ik heb hierop geprobeerd te starten maar mijn auto besloot er geen zin in te hebben. Nu is het de laatste week natuurlijk ontzettend regenachtig geweest en misschien heeft dit er iets mee te maken, maar het vreemde is dat hij 1.5 week geleden zonder enig probleem startte.
Wat ik al heb gecontroleerd:
Verdeelkap - was ietsje aangeslagen met roet, heb hem schoongemaakt.
Brandstof - Pomp draait, en na enkele startpogingen kan je onverbrande benzine ruiken.
Bougiekabels - Zijn 2 jaar geleden vervangen, kabels zien er goed uit. Heb 1 kabel losgetrokken en ik heb een vonk (mijn accu was toen al behoorlijk leeg, ik ging van een blauwige vonk daarom naar een geel/witte vonk (te koud)).
Koudestartinjector - Heb een ground hiervan al in mijn auto liggen om hem zelf in te kunnen schakelen, dit bood geen verschil.
Accu is splinternieuw en heeft zeker genoeg pit.
Nog te testen:
- Extra ground leggen van accu naar het blok met een startkabel oid
- .......
Ik heb 2 winters geleden al een keer last gehad van hetzelfde probleem, auto was toen ook niet meer te starten, echter na enkele dagen deed die het weer zonder enige problemen. Deze winter heb ik bij de extreme kou nergens last van gehad, motor liep in 2-4 tikken van de startmotor en draaide dan altijd netjes. Het lijkt allemaal te wijzen naar vochtproblemen omdat de auto nu een tijd heeft stilgestaan en het extreem vochtig weer is geweest.
Wie o wie heeft er nog suggesties waar dit probleem opeens door ontstaan kan zijn?:confused:
Comment