Gisteren een koelwaterslang van -vermoedelijk- 28 jaar oud vervangen. Hij zag er aan de buitenkant eigenlijk nog best netjes uit, het enige zichtbare defect was een droogtescheurtje van 1,5 cm tot op de canvas wapening. Voor mij genoeg reden om 'm te vervangen.
Dit was wat er onderuit kwam:
Een scheur van 3 cm lang, verborgen door de slangklem. Het materiaal was hier volkomen doorgescheurd.
Aan de 'warme' kant (tegen het motorblok) was de slang helemaal vergaan, het materiaal had de consistentie van cake bij een condoleance. Het was al begonnen met inscheuren en zag eruit of het elk moment de geest kon geven.
Als zo'n slang knapt, ben je in ± 30 seconden al je koelvloeistof kwijt. Knappe jongen die in die tijd zijn motor heeft uitgezet en naar een veilige plek is uitgerold.
In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat je koppakking er meteen ook uitklapt.
Deze slang kostte 16 euro. Ik wil niet weten wat een koppakking vervangen + kop vlakken kost. Moraal van het verhaal: check je slangen en bij twijfel- vervang ze door nieuwe!
Dit was wat er onderuit kwam:
Een scheur van 3 cm lang, verborgen door de slangklem. Het materiaal was hier volkomen doorgescheurd.
Aan de 'warme' kant (tegen het motorblok) was de slang helemaal vergaan, het materiaal had de consistentie van cake bij een condoleance. Het was al begonnen met inscheuren en zag eruit of het elk moment de geest kon geven.
Als zo'n slang knapt, ben je in ± 30 seconden al je koelvloeistof kwijt. Knappe jongen die in die tijd zijn motor heeft uitgezet en naar een veilige plek is uitgerold.
In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat je koppakking er meteen ook uitklapt.
Deze slang kostte 16 euro. Ik wil niet weten wat een koppakking vervangen + kop vlakken kost. Moraal van het verhaal: check je slangen en bij twijfel- vervang ze door nieuwe!
Comment