Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Hmmm, mijn 924S loopt ook tot tegen en soms zelfs in het rode. Dan slaat de fan wel aan.
Ik wilde onlangs mijn thermostaat laten vervangen, maar bij de garagist (slang voor de radiator had een gaatje, zo bleek) is het veertje dat die op z'n plaats houdt, afgebroken. Doordat zo'n veertje niet meteen voor handen was, heb ik besloten weer maar een tijdje door te rijden met haperende thermostaat. Wat voor veertje moet ik halen trouwens, en waar?
Maar nu blijkt dat ik de afgelopen 800km of zo toch wel een liter koelwater verloren heb. Aan de uitlaat is hij zuiver en olie en koelvloeistof (met belletjes vóór het bijvullen :S ) zien er proper uit. Spuugt die bij te hoge temperaturen zijn water uit door het toegenomen volume (de dop is net)? Of is er opnieuw sprake van een lek ergens in het circuit - met duidelijke bron van ellende: de haperende thermostaat?
Ik vermoed dat hij toch lek is
Hij kan lekken bij de kachel dan heb je meestal een vet voor raam of het verdampt dan blijft er een olie achtige laag over op de plaats waar hij verdampt
Je kan ook een lekke kop hebben
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
langs de dop spuiten samen met hoge druk in het koelsysteem is lekke koppakking.
maandag was een mooie warme dag en ook voor de 924, temperatuur kwam net niet voorbij het 3e streepje. dit was nadat ik van de snelweg af kwam en voor het stoplicht moest wachten, olie temperatuur was 120 (ja max temperatuur). afgelopen 2 jaar zijn; termostaat, thermoswitch en koppakking vervangen. was dus echt wel de moeite waard
'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.
Ik heb zaterdag nog een ritje gemaakt. Een aantal keer liep de meter tot tegen het rood aan, zonder erg. Maar toen ik thuis kwam en ik de wagen wilde binnenrijden, is in 1 klap een hele hoop water uitgestroomd. En, toen draaide ook plots de radiator . Ik heb 3l koelvloeistof kunnen bijvullen en ben zondag rustig naar de garagist gereden, zonder iets van water te verliezen (over zo'n 15km).
De garagist maakte er weinig van en zei dat de koppakkingen van de 2.5's eerder zullen gaan lekken van ouderdom dan van warm te lopen, en dat het met het vervangen van een darm het weer opgelost zou zijn. Hij ging -uiteraard- ook de thermostaat en thermoswich vervangen. Nog 2 daagjes en hij is terug thuis...
Comment