Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Bij nat weer komt er veel vocht bij de accu. Een goede start is dan een vaak voorkomend probleem. Soms is de accu zelfs helemaal "leeggetrokken" door het vocht. Heeft iemand hier een oplossing voor? Porsche 924 1984.
Bij nat weer komt er veel vocht bij de accu. Een goede start is dan een vaak voorkomend probleem. Soms is de accu zelfs helemaal "leeggetrokken" door het vocht. Heeft iemand hier een oplossing voor? Porsche 924 1984.
GJ.
Staat je accu bak dan ook onderwater?
When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.
Ik heb nog niet meegemaakt dat het aanwijsbaar de oorzaak was van vochtig weer, maar voor de fabrieksaccu's zijn plastic beschermkappen te krijgen.
Ook het goed schoonmaken van de accupolen en insmeren met zuurvrije vaseline, waarna je de klemmen weer goed vastzet helpt vaak bij startproblemen, als de andere basisvoorwaarden (dynamo, accu) wel in orde zijn.
Het is in ieder geval verstandig om met een multimeter (het metertje in de auto is niet betrouwbaar) te checken of de dynamo de accu nog wel bijlaadt met de gebruikelijke verbruikers (licht, aanjager, wissers, achterruitverwarming, radio) aan. Als je veel korte ritjes maakt, is het wellicht een goed plan om te investeren in een acculadertje en de accu soms 's nachts bij te laden of bewust een langere rit zonder verbruikers aan te maken.
Comment