Heren en dames,
Ik zag afgelopen zaterdag dat de carterontluchting bij mijn sloop 924 (waarschijnlijk uit 1981) uitkomt achter het luchtfilter, net voor de luchtweger. De carterontluchting van mijn goede 924 uit 1982 komt uit na de luchtweger, in het stukje rechte buis wat naar de "gasklep" gaat.
Beide mogelijkheden zien er eigenlijk wel erg orgineel uit, maar wat is nu het orgineelst?
Want de eerste oplossing heeft als nadeel dat het luchtfilter met zijn pootjes in de olie gaat staan, het andere zorgt er juist voor dat de lucht die via het carter ontsnapt dus niet "gewogen" wordt door het luchtfilter.
Wie weet wat orgineel is en wat het beste is? Uiteraard hou ik mijn 924 uit 1982 zo orgineel mogelijk, dus eigenlijk ben ik het niet van plan aan te passen. Maar ik vind het vreemd dat er verschil tussen zit...
Ik zag afgelopen zaterdag dat de carterontluchting bij mijn sloop 924 (waarschijnlijk uit 1981) uitkomt achter het luchtfilter, net voor de luchtweger. De carterontluchting van mijn goede 924 uit 1982 komt uit na de luchtweger, in het stukje rechte buis wat naar de "gasklep" gaat.
Beide mogelijkheden zien er eigenlijk wel erg orgineel uit, maar wat is nu het orgineelst?
Want de eerste oplossing heeft als nadeel dat het luchtfilter met zijn pootjes in de olie gaat staan, het andere zorgt er juist voor dat de lucht die via het carter ontsnapt dus niet "gewogen" wordt door het luchtfilter.
Wie weet wat orgineel is en wat het beste is? Uiteraard hou ik mijn 924 uit 1982 zo orgineel mogelijk, dus eigenlijk ben ik het niet van plan aan te passen. Maar ik vind het vreemd dat er verschil tussen zit...
Comment