Ik vondt al een hele tijd dat de motor niet (zo) goed starte als hij warm was, koud geen probleem.
Ik had deze week nog wel een beetje vrije tijd, en dacht ik ga het hele brandstof en elektrische systeem is grondig doorzoeken.
A fijn, extra luchtschuif en luchtweger had ik al gereviseerd bougies en kabels vervangen, nu was het de beurt aan de warmloopregelaar, bobine, verdeelkap en rotor.
Bobine door laten meten bij de boschdienst 100%, toch nog maar een nieuwe rotor en verdeelkap meegenomen(kost niet wat) Begonnen met de wur te demonteren en te checken. Bi-metaal in de wur gechekt prima (het mexicaanse hoedje kwam mooi om hoog. De doorloop van de aan en afvoer gereinigd door een zelf ontworpen slang met indraainippel en perslucht(zie foto(s) er kwam een beetje prut uit. alles weer keurig in gebouwd.
Rotor en verdeelkap vervangen alles mooi aangesloten, en nu komt het.
Bij het starten ploffen knallen in de uitlaat. Motor wil niet lopen, het lijkt wel of hij op 2 of 3 cilinders loopt. Het knallen kan komen dat er benzine explodeerd in de uitlaat?
Wat heb ik verkeerd gedaan? De kabels van de verdeel kap niet gemerkt.
Alles nagekeken op ons forum maar ik wordt er niet wijzer van.
De rotor moet op een bepaald punt staan en dan de bougiekabels aan sluiten! in de verdeelkap staat een nummer, kan ik niet vinden, rotor met de klok of tegen de klok in? de langste bougiekabel naar cilinder 1? en als alle kabels even lang zijn hoe moet je ze dan aan sluiten. Ik heb in de verdeelkap gekeken stond niet op de positie van een contactpunt, maar er tussen in.
De nummering van de bougie kabels heb ik later gedaan, toen het te laat was. dom... dom...
Ik weet het niet meer! misschien weten jullie raad
Oja de metalen bus die om de verdeelkap ziet met een aansluiting op de massa, heb ik er nu even afgelaten, waar voor dient deze bus eigenlijk
mvg
Harry
Ik had deze week nog wel een beetje vrije tijd, en dacht ik ga het hele brandstof en elektrische systeem is grondig doorzoeken.
A fijn, extra luchtschuif en luchtweger had ik al gereviseerd bougies en kabels vervangen, nu was het de beurt aan de warmloopregelaar, bobine, verdeelkap en rotor.
Bobine door laten meten bij de boschdienst 100%, toch nog maar een nieuwe rotor en verdeelkap meegenomen(kost niet wat) Begonnen met de wur te demonteren en te checken. Bi-metaal in de wur gechekt prima (het mexicaanse hoedje kwam mooi om hoog. De doorloop van de aan en afvoer gereinigd door een zelf ontworpen slang met indraainippel en perslucht(zie foto(s) er kwam een beetje prut uit. alles weer keurig in gebouwd.
Rotor en verdeelkap vervangen alles mooi aangesloten, en nu komt het.
Bij het starten ploffen knallen in de uitlaat. Motor wil niet lopen, het lijkt wel of hij op 2 of 3 cilinders loopt. Het knallen kan komen dat er benzine explodeerd in de uitlaat?
Wat heb ik verkeerd gedaan? De kabels van de verdeel kap niet gemerkt.
Alles nagekeken op ons forum maar ik wordt er niet wijzer van.
De rotor moet op een bepaald punt staan en dan de bougiekabels aan sluiten! in de verdeelkap staat een nummer, kan ik niet vinden, rotor met de klok of tegen de klok in? de langste bougiekabel naar cilinder 1? en als alle kabels even lang zijn hoe moet je ze dan aan sluiten. Ik heb in de verdeelkap gekeken stond niet op de positie van een contactpunt, maar er tussen in.
De nummering van de bougie kabels heb ik later gedaan, toen het te laat was. dom... dom...
Ik weet het niet meer! misschien weten jullie raad
Oja de metalen bus die om de verdeelkap ziet met een aansluiting op de massa, heb ik er nu even afgelaten, waar voor dient deze bus eigenlijk
mvg
Harry
Comment