Hallo.
Op verzoek van Pocketmech na reactie in even voorstellen.
Na ongeveer 20 jaar van kontakthoek stellen en tijdstip flitsen had ik er de balen van.
Op E-Bay trof ik een doodsimpel ontstekingssysteem dat simpelweg onder de verdeelkap past (hotspark), puntjes er uit, condensator er af, op de plaats van de punten een adaptertje met een pickup coil en een versterkertje, magneetringetje op het nokkenasje, en afstellen die boel.
Enige moeilijkheid is in eerste instantie het ontstekingsmoment te bepalen, dit systeem geeft nogal een hengst van een vonk en een te vroege ontsteking heeft een behoorlijke terugslag tot gevolg en aangezien het moment niet overeenkomt met de originele setting is er een zekere voorzichtigheid geboden en het is een goed idee om er zeker van te zijn dat je in eerste instantie liever in na-ontsteking staat dan te vroeg, want een kromme poot (lees drijfstang) oplopen is het laatste wat je wilt.
Als de boel eenmaal spik en span staat afgesteld weet je niet wat je hoort, starten als een plaatje, strakke stationairloop, meer kracht onderin en een efficiënter brandstof verbruik.
Gewoon wonderlijk dat dat hele zooitje stomweg onder het verdelerkapje past.
Met dit systeem rijd ik nu ruim een jaar rond In mijn oude Saab 96, en sinds kort zit het ook in mijn 924 barrel, het bevalt me prima, een aanrader.
Groet.
Eric.
Ps, geen link van leverancier gepost, ik ben niet op de hoogte van het forum policy op dat vlak
Op verzoek van Pocketmech na reactie in even voorstellen.
Na ongeveer 20 jaar van kontakthoek stellen en tijdstip flitsen had ik er de balen van.
Op E-Bay trof ik een doodsimpel ontstekingssysteem dat simpelweg onder de verdeelkap past (hotspark), puntjes er uit, condensator er af, op de plaats van de punten een adaptertje met een pickup coil en een versterkertje, magneetringetje op het nokkenasje, en afstellen die boel.
Enige moeilijkheid is in eerste instantie het ontstekingsmoment te bepalen, dit systeem geeft nogal een hengst van een vonk en een te vroege ontsteking heeft een behoorlijke terugslag tot gevolg en aangezien het moment niet overeenkomt met de originele setting is er een zekere voorzichtigheid geboden en het is een goed idee om er zeker van te zijn dat je in eerste instantie liever in na-ontsteking staat dan te vroeg, want een kromme poot (lees drijfstang) oplopen is het laatste wat je wilt.
Als de boel eenmaal spik en span staat afgesteld weet je niet wat je hoort, starten als een plaatje, strakke stationairloop, meer kracht onderin en een efficiënter brandstof verbruik.
Gewoon wonderlijk dat dat hele zooitje stomweg onder het verdelerkapje past.
Met dit systeem rijd ik nu ruim een jaar rond In mijn oude Saab 96, en sinds kort zit het ook in mijn 924 barrel, het bevalt me prima, een aanrader.
Groet.
Eric.
Ps, geen link van leverancier gepost, ik ben niet op de hoogte van het forum policy op dat vlak
Comment