brandstof

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    #76
    Re: brandstof

    @coppe, het gaat inderdaad om kleine bedragen en die 80euro die ik nu in 4 jaar bespaard heb door 95 te tanken is in meervoud uitgegeven aan modificaties die het brandstofverbruik zeker niet ten goede komen. Het gaat mij niet om die 20euro op jaarbasis. Ik geef gewoon niet graag geld uit aan een duurdere benzine als euro95 (wat overal verkrijgbaar is) in mijn wagen ook voldoet.

    Besparen op de kosten van je oldtimer door je keuzes af laat hangen van waarnemingen en kennis in plaats van ongefundeerde angst is geen crime. Marktplaats staat vol met 924's waar men enthousiast aan begonnen is en uiteindelijk de stekker uit hebben moeten trekken vanwege te hoog oplopende overbodige kosten.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • coppe218
      924 Fan
      • Jun 2011
      • 235

      #77
      Re: brandstof

      Wat ik al zeg. Iedereen is vrij in het maken van eigen keuzes, en als ik moet besparen op die brandstofkosten dan gaat de auto weg. Het blijft hobby en als ik die niet meer kan bekostigen moet ik ermee stoppen.
      @fcam ik hou mijn verbruik niet echt bij, ik heb het verbruik wat hoog aanhouden om discussies te voorkomen dat het voor anderen niet opgaat omdat ze meer verbruiken. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat de meerprijs van 98 relatief is in verhouding tot alle andere kosten van de Porsche en daarover ontstaat altijd discussie.
      Porsche 924S 1986

      Comment

      • MarcS911
        924 Fan
        • Oct 2010
        • 173

        #78
        Re: brandstof

        Ik kan mij aansluiten bij het opgegeven verbruik van fcam. 1:11 zit er net in.
        924S, model 1987
        Rechnungsdatum 21-11-1986

        Comment

        Working...