Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Bassie-
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 4367

    #16
    Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

    je krukas met cil 1 op BDP en dan je kleppen van cillinder 1 dicht zo moet die.

    ik heb alleen een foto van de nokkenas hoe die ligt als die op tijd staat.

    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

    Comment

    • Frenske
      In Memoriam | Erelid
      • Feb 2009
      • 3309

      #17
      Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

      resumerend:

      kijk of je cilinder 1 op BDP staat (ff voelen met een schroevendraaier door het bougiegat) Dan op het vliegwiel kijken of het merkteken goed staat. Nokkenas verdraaien zoals op de foto welke Bassie plaatste. kijk of je merkteken op het nokkenastandwiel in lijn staat. Zo staat je distributie goed!
      Dan je ontsteking checken zoals al eerder beschreven. Deze afstellen en klaar zou Kees moeten zijn!

      succes!!
      924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

      Comment

      • -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

        #18
        Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

        komt mijn brakke telefoon foto van m`n mooie asje toch nog een beetje van pas
        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

        Comment

        • ArvidW
          924 Gek
          • Aug 2008
          • 1035

          #19
          Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

          Originally posted by M.B.H.
          Ben ik nou gek !!!!!!!!!!!! 4e cil.op tuimelen zetten toch
          Rustig maar, komt gewoon op hetzelfde neer


          Staat je klepspeling goed? Met negatieve klepspeling wil een blok mooi lopen (spreek helaas uit ervaring )
          Last edited by ArvidW; 23-08-11, 12:31.
          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

          Comment

          • Ruben
            924 Wannabe
            • Dec 2010
            • 65

            #20
            Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

            Oke, allen bedankt, hij loopt iig nu. Met het vliegwiel op 0 en de nokkenas zoals op de foto staat.

            Ik zal de klepspeling nog controleren ja, ik hoor namelijk een tik van de achterste cilinder af komen... Zou een klep kunnen zijn denk ik?

            En dan nog zo'n stroboscooplamp regelen, kan ik de ontsteking ook gelijk goed afstellen.

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              #21
              Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

              staat die nu ook redelijk op tijd?

              en het merk teken staat aan de achterkant op het tandwiel he.
              dus is niet zichbaar als je voor de auto staat

              ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

              heb jij hem zo wel goed staan je nokkenas?

              en dan het linker plaatje.

              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • powerflux
                924 Fan
                • Mar 2011
                • 651

                #22
                Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                Originally posted by -Bassie-
                staat die nu ook redelijk op tijd?

                en het merk teken staat aan de achterkant op het tandwiel he.
                dus is niet zichbaar als je voor de auto staat

                ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

                heb jij hem zo wel goed staan je nokkenas?

                en dan het linker plaatje.
                had je niet liever deze gehad?
                TIMINGNU.jpg

                maar het puntje op de voorkant van het nokkenastandwiel moet je inderdaad negeren
                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                Comment

                • 924turbo2
                  924 Freak
                  • Dec 2007
                  • 2956

                  #23
                  Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                  Op je krukaspoelie staat ook nog een merkteken, kan zijn dat je vliegwiel er verkeerd op zit.
                  937 racer

                  Comment

                  • replica
                    924 Gek
                    • Jun 2009
                    • 717

                    #24
                    Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                    simpele tuc om het te weten te komen.

                    1.Demonteer distributieriem
                    2.Zet je eerste cilinder in bdp
                    3. Verdraai nu je krukaspolie, totat de 4 de cilinder op tuimelen staat.
                    Dus inlaat gaat dicht en uitlaat gaat opengaan. Knal in het midden, dus beide kleppen gesloten.
                    4. kijk nu na of je merkteken op je polie ook mooi op het pijltje staat.
                    Indien nokkenas en krukas nu op hun merktekens staan en natuurlijk Cilinder 1 in bdp staat en Cilinder 4 op tuimelen.

                    Kijk dan op je verdeler, dat je streepje mooi op in het midden staat van je rotor.
                    En hij ook op de eerste nok staat.
                    Dan moet hij starten enkel dan nog wel de voorontsteking bijstellen....

                    Succes

                    ---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:23 ----------

                    PS indien hij echt niet start, kan idd je vliegwiel verkeerd staat.
                    Probeer eens iemand te laten starten, terwijl jij met de voorontsteking lichtjes speelt....
                    Start hij dan nog niet, staart er echt iets verkeerd.....

                    Kijk ook eens de possitie van je polie van de krukas na, daar staat ook en merkteken.
                    Last edited by replica; 11-09-11, 23:33.

                    Comment

                    • Peter-Alexander
                      924 Wannabe
                      • Dec 2016
                      • 85

                      #25
                      Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                      Even een oud topic aanhalen. Kom er gewoon niet uit. Iemand die me kan zeggen of dit klopt zoals ik het heb? 1 op tdc nu
                      Attached Files
                      Last edited by Peter-Alexander; 23-01-17, 16:49.

                      Comment

                      • Peter-Alexander
                        924 Wannabe
                        • Dec 2016
                        • 85

                        #26
                        Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                        Cilinder 1 is tdc

                        Cilinder 1
                        Cilinder 4

                        Comment

                        • o.stijn.o
                          924 Gek
                          • Jul 2011
                          • 879

                          #27
                          Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                          Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom je u kleppen deksel opdoet...je nokkenas kan er maar op 1 manier op. het tandwiel op de nokkenas kan er ook maar op 1 manier op als je anderaan het motor blok je motor op punt hebt gezet en je doet dit bovenaan ook (binnenkant van je nokkenas tandwiel wel!!) dan staat deze al goed voor je distributie...als je niet hebt zitte kloten aan het blok zodat deze nu geen toer verkeerd staat! nu als je de delco open doet dan zie je 4 armpjes bij 1 staat er een inkeping bij hier moet je de rotor op gelijk zetten dan met u ontsteking en normaal als de bougies juist staan! Zou deze nu altijd moeten starten!

                          Comment

                          • Peter-Alexander
                            924 Wannabe
                            • Dec 2016
                            • 85

                            #28
                            Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                            Als het zo simpel was had ik dit niet gedaan.. alles staat goed maar start niet.

                            Comment

                            • o.stijn.o
                              924 Gek
                              • Jul 2011
                              • 879

                              #29
                              Re: Juiste nokkenas en nokkenastandwiel, en goed afgesteld?

                              Dees is wel echt raar!! Heb je de injectors al eens allemaal getest door ze in een flesje te steken en de zekering te overbruggen? Ben je zeker dat de ontsteken geen 180 graden verkeerd staat? Net zoals het onderblok met het boven blok?

                              Comment

                              Working...