Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
velgen blijven hoe dan ook de originele turbo look velgjes
Die heb je ook in 5-gaats :lol:
ja maar die heb ik niet
ik hou het nog altijd bij 924
als ik alles nog moet overzetten had ik wel beter een 944 gekocht
trouwens eerst volgende week een nieuwe koppeling en gereviseerde bak plaatsen ligt hiet klaar om er onder te gaan
het valt te zien waarvoor je je auto gaat gebruiken natuurlijk, als je hem standard wil houden koop dan voor achteraan 2 nieuwe rempompjes, laat ook eerst testen of je remmen van achter wel gelijk sluiten, komt veel voor bij trommelremmen. Ga ook eens na of je trommels achteraan niet versleten zijn.... ook zeer belangrijk is de rembekrachtiger, gemakkelijk te testen, zonder de wagen te starten je rem hard pompen en eens hard ingedrukt houden. Start terwijl de wagen en kijk of je pedaal stilaan naar beneden gaat. Een setje rubberen pakkingen voor de replklauwen van voor kosten echt geen geld....
nog even over de trommels van achter, vn audi;kever of van eender welke andere volkswagen passen deze remmen niet.... het zijn trommelremmen van VW LT bestellwagen :wink:
wil je dan toch schijven van achter koop dan op de afbraak een volledige achteras van een porsche 944, maar dan zit je met een aantal aanpassingen
het valt te zien waarvoor je je auto gaat gebruiken natuurlijk, als je hem standard wil houden koop dan voor achteraan 2 nieuwe rempompjes, laat ook eerst testen of je remmen van achter wel gelijk sluiten, komt veel voor bij trommelremmen. Ga ook eens na of je trommels achteraan niet versleten zijn.... ook zeer belangrijk is de rembekrachtiger, gemakkelijk te testen, zonder de wagen te starten je rem hard pompen en eens hard ingedrukt houden. Start terwijl de wagen en kijk of je pedaal stilaan naar beneden gaat. Een setje rubberen pakkingen voor de replklauwen van voor kosten echt geen geld....
nog even over de trommels van achter, vn audi;kever of van eender welke andere volkswagen passen deze remmen niet.... het zijn trommelremmen van VW LT bestellwagen :wink:
wil je dan toch schijven van achter koop dan op de afbraak een volledige achteras van een porsche 944, maar dan zit je met een aantal aanpassingen
veel succes
mmm, weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar een LT heeft 5 gaats trommels. De 924 trommels met gelijke steek (108) zitten alleen op een 924 :grin:
En de schijven van de 944 achter is geen oplossing want hij wil zijn bestaande 4 gaats velgen behouden zaols je hierboven een aantal keer hebt kunnen lezen :eek:
Als je aan 4x108 wilt vasthouden, is er inderdaad geen enkele optie behalve standaard 2.0 achterremmen. Audi heeft geen auto met 4x108 en trommels als de 924, en ik ken geen soortgelijke achteras waar je 4x108-naven op kunt zetten. Misschien is een 944-as met Audi-naven mogelijk, maar er zijn weinig modellen met 4x108 en schijven achter- veel snellere Audi's hadden meteen 5x112.
Ford, Mazda, Peugeot en nog wat andere merken hebben ook 4x108 gehad op een paar modellen. Geen idee welke en wat er uit te wisselen is, maar dan wordt het wel serieus hobbywerk.
Het zijn werkelijk remtrommels van een VW LT bestelwagen, audi volkswagen heeft deze tot 4 gaats uitgeboord in de fabriek. Ik ben er 1000% zeker van , vergelijk de trommel maar zonder rekening te houden met de gaten :idee
Nu wat ik nog even wilde vertellen, hou de orginele remmen van achter, want de voorste zijn het meeste belangrijk voor de remkracht te vergroten.De trommels zijn echt wel groot genoeg .....
Concentreer je op de voorste remmen, want bij ELKE wagen of voertuig, komt de grootste remkracht van de voorwielen.... deze hebben namelijk de druk te verwerken, want als je remt wordt je snuit naar beneden gedrukt en je achterste naar omhoog gehoffen. Heb je te sterke remkracht van achter en doe je niets aan die van voor, dan ga jij van achetr beginnen slippen.... beetje handrem effect.
Plaats van voren zelfkoelende remschijven met andere klauwen. Je kan deze bestellen op internet voor porsche 924. Dan is het gewoon oude er af en nieuwe er op. Dan zit je niet te klungelen om van alles aan te passen.... en wat uiteindelijk minder goed zal werken als de speciaal ontworpen remsystemen :wink:
Een korte historie van de wijzigingen in het onderstel van 924’s en 944’s.
·het originele onderstel van de 924 een mix tussen de VW Kever (achteras) en de Golf (voorpoten). De grote remmen (schijven en trommels) waren van de VW LT bus. Overigens heb ik ook verhalen van Kever bezitters gehoord die hun auto hadden uitgerust met een 924 of 944 onderstel.
· Vanaf modeljaar 1978 is de achteras ophanging verbeterd voor een betere wegligging. Hierdoor is het onmogelijk een achteras van een nieuwer type op een oude 924 te zetten. Dat betekent echter niet dat grotere remmen onmogelijk zijn! De achteras zelf is, op één uitzondering na, tot de laatste 944 onveranderd gebleven.
trommels zijn ook kever maar de steek is net zoals de LT anders, dus je kan er niks mee.
schijven zijn gelijk aan een Kever 1302/1303 maar ook hier zit je met de steek
Je zou wel kunnen kijken of de kaluwen van een lt 2.0 (1975-1983) passen, die zijn 57mm, heb je mega remkracht :duim
Wat ik ook wel eens heb gelezen dat ze achter de 19mm remcylinders vervangen door grotere die bij een Kever aan de voorkant zitten (22mm).
Maargoed dit heeft alleen nut als je voor grotere klauwen hebt, zoals Marc.
trommels zijn ook kever maar de steek is net zoals de LT anders, dus je kan er niks mee.
schijven zijn gelijk aan een Kever 1302/1303 maar ook hier zit je met de steek
Je zou wel kunnen kijken of de kaluwen van een lt 2.0 (1975-1983) passen, die zijn 57mm, heb je mega remkracht :duim
Wat ik ook wel eens heb gelezen dat ze achter de 19mm remcylinders vervangen door grotere die bij een Kever aan de voorkant zitten (22mm).
Maargoed dit heeft alleen nut als je voor grotere klauwen hebt, zoals Marc.
ik heb eens goed nagedacht en ga de originele remmen achter dan maar houden ook heb ik even nagekeken of die remcilinders 22mm van kever zouden passen maar volgens een vriend die kevers heeft gehad en nu ook een 924 heeft zou dit niet passen
dus ga ik de ankerplaten zo is dit ook ineens degelijk en de remmen achter compleet vervangen volgende vrijdag begin ik er mee dan heb ik heel de dag en ook zaterdag dus ga ik de koppeling de versnellingsbak achterste wiellagers en remmen achter compleet vervangen
dan kan ik erna nog zien voor de voorste remmen deze zouden passen van audi 80 met bevestiging van een passat dit zou zo passen zonder aanpassingen ook ga ik vooraan dan de wiellagers nog vervangen nog wel wat werk dus
alvast bedankt nu heb ik voor vooraan in ieder geval al een oplossing je kan er maar wijzer uit worden
Comment