Hallo,
Ik heb een probleem met mijn remsysteem, deze bouwt pas tegen het einde van de slag rem druk op. Genoeg rem druk om de wielen, (rijdend) te laten blokkeren maar wel aan het einde van de slag en dus niet echt prettig rijden/remmen.
Eerst even een opsomming van gedane acties,
Remleidingen vervangen met koperen leidingen
Ontluchting nippels vervangen
Hoofdrem cilinder vervangen met het zelfde model als ervoor inzat. (23mm Ate)
Rem blokken vóór vervangen
Remschoenen achter opgesteld (wel nog maar 2mm voering over)
Schoonmaken remklauwen en trommels met remmenreiniger en borstel
Een week lang bezig geweest met ontluchten (dus echt ontlucht, lijkt me)
Algemene inspectie van remzuigers en stofrubbers op conditie, werking en eventuele lekkages
Dubbele controle op lekkages van alle koppelingen in de remleidingen
Remslangen zijn uit 2010 en 2011 en in visueel goede conditie
Dus, ik sta een beetje met mn handen in het haar, ik kan mij niks meer bedenken waarom het systeem niet fatsoenlijk op druk komt...
Het eerste dat ik zou roepen zou "ontluchten!" zijn, maar geloof me dat ik daar echt m´n best heb gedaan en het zelfs gewoon op de meest simpele, ouderwetse, en nimmer falende manier heb gedaan.
Ik krijg ook niet meer druk en hoger in de slag als ik een paar keer achter elkaar pomp, wat zou zeggen dat er nog lucht in kan zitten.
Mijn opties zijn uitgeput, zelfs een vriend van mij, monteur op oude Jaguars weet het ook niet meer! Is het op een of ander manier een rare slag van de 924 of zien we nog wat opties/oplossingen over het hoofd?
Dus geliefde forum leden hier is een uitdaging. :wink: Ik doe een beroep al uw wijsheid, vernuft en kunde. Plemp hieronder maar neer wat eventueel de reden kan zijn, misschien is het wel net dat ene wat ik niet zie... mijn dank is groot.
Ik heb een probleem met mijn remsysteem, deze bouwt pas tegen het einde van de slag rem druk op. Genoeg rem druk om de wielen, (rijdend) te laten blokkeren maar wel aan het einde van de slag en dus niet echt prettig rijden/remmen.
Eerst even een opsomming van gedane acties,
Remleidingen vervangen met koperen leidingen
Ontluchting nippels vervangen
Hoofdrem cilinder vervangen met het zelfde model als ervoor inzat. (23mm Ate)
Rem blokken vóór vervangen
Remschoenen achter opgesteld (wel nog maar 2mm voering over)
Schoonmaken remklauwen en trommels met remmenreiniger en borstel
Een week lang bezig geweest met ontluchten (dus echt ontlucht, lijkt me)
Algemene inspectie van remzuigers en stofrubbers op conditie, werking en eventuele lekkages
Dubbele controle op lekkages van alle koppelingen in de remleidingen
Remslangen zijn uit 2010 en 2011 en in visueel goede conditie
Dus, ik sta een beetje met mn handen in het haar, ik kan mij niks meer bedenken waarom het systeem niet fatsoenlijk op druk komt...
Het eerste dat ik zou roepen zou "ontluchten!" zijn, maar geloof me dat ik daar echt m´n best heb gedaan en het zelfs gewoon op de meest simpele, ouderwetse, en nimmer falende manier heb gedaan.
Ik krijg ook niet meer druk en hoger in de slag als ik een paar keer achter elkaar pomp, wat zou zeggen dat er nog lucht in kan zitten.
Mijn opties zijn uitgeput, zelfs een vriend van mij, monteur op oude Jaguars weet het ook niet meer! Is het op een of ander manier een rare slag van de 924 of zien we nog wat opties/oplossingen over het hoofd?
Dus geliefde forum leden hier is een uitdaging. :wink: Ik doe een beroep al uw wijsheid, vernuft en kunde. Plemp hieronder maar neer wat eventueel de reden kan zijn, misschien is het wel net dat ene wat ik niet zie... mijn dank is groot.
Comment