Rode '78 Porsche 924 Geert64

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptol
    924 Gek
    • Jun 2011
    • 1261

    #46
    Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

    Is een beste lijst ja. Dat er APK op zit is wel vreemd dan...

    Comment

    • powerflux
      924 Fan
      • Mar 2011
      • 651

      #47
      Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

      vooral een lijst die qua lengte eng is. er staan ook veel adviespunten bij, en lang niet alles is cruciaal of gevaarlijk

      - bougiekabels en verdelerkappen horen net zoals bij oliefilters bij normaal onderhoud
      - remmen is een handeling waar je met wat 2e handse klauwen en nieuwe slangen voor een paar tientjes mee klaar bent.
      - draagarmen kosten geen ruk 2e hands want niemand heeft ze nodig, en zijn nieuw voor een golfje nog geen 40/stuk met nieuwe rubbers bij mr. auto
      - je hebt geen laswerk!
      - de motor is en loopt blijkbaar goed!
      - lekkage bij kachelkraan kan zo simpel zijn als 2 cm van de slang afsnijden en vastzetten met een verse slangklem, en anders een vers stukje slang plaatsen
      - vacuumslangen kosten minder dan een euro per meter
      - kleppen stellen kun je zelf en is niet gevaarlijk
      - gewapende brandstofslangen kosten misschien een euro per meter

      het enige wat tegenvalt is
      - krukaskeerring, dit is gewoon veel werk en duur als je het zelf niet kunt vanwege de tijd die het kost
      - remleidingen & brandstofleiding onder de auto door - moet je laten maken of zelf leidingen en een tang aanschaffen want origineel erg duur of niet te krijgen. hier is ook een post over te vinden op dit forum

      Elke auto heeft onderhoud nodig, elke 2e hands auto voor een leuk prijsje heeft achterstallig onderhoud. Nu doe je deze weg en koop je iets anders - daar zullen ook kosten aan zitten. je moet het zo zien: wat er niet op deze lijst staat is blijkbaar goed genoeg, en dat kun je lang niet over elke 924 zeggen.
      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
      Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
      Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
      Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

      Comment

      • M.B.H.
        924 Freak
        • Feb 2008
        • 6043

        #48
        Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

        Ik ga hier helemaal in mee pouwerflux,
        Geert ik heb alle onderdelen wel gebruikt liggen .
        Bij mij betaal je echt de hoofdprijs niet ,
        En advies doe ik er ook zo bij.
        Als het echt verder een harde auto is dan is het de moeite waard om je droom vast te houden.
        Ik droom al heel veel jaren. Ha. Maar dat zie je wel als je op de koffie komt in steenwijk..... na rentech1e links aan het einde van de weg daar zit ik.
        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

        Comment

        • Thijsch
          924 Gek
          • Apr 2013
          • 914

          #49
          Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

          Koppeling is ook een flinke klus (je hebt een vroege, daar staan voor 150eu ong setjes voor op eBay), schokbrekers voor kan i.c.m. draagarmen en remmen. Brandstofslang vanaf tank naar pomp is een kleine klus/tientjes werk. Als je 924 wilt rijden en je pakt eerst de cruciale dingen aan, kun je adviezen geleidelijk uitvoeren. Natuurlijk is het nog steeds een berg geld maar kun je jaren vooruit. Er zal altijd wel wat zijn, maar dit is m i gewoon veel achterstallig onderhoud.

          Comment

          • powerflux
            924 Fan
            • Mar 2011
            • 651

            #50
            Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

            ik zie de koppeling niet op de lijst staan, alleen dat ze vettig zijn van de olie. dat kun je prima schoonmaken.
            Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
            Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
            Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
            Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

            Comment

            • Geert64
              924 Wannabe
              • Apr 2014
              • 27

              #51
              Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

              De meeste reacties die ik krijg komen erop neer dat het allemaal wel meevalt. Echter heb ik de auto overgenomen met de gedachte dat er een bepaalde gezonde basis was, waar ik in ieder geval mee kan rijden. Over de tijd kun je dan zo nu en dan wat verspijkeren om 'em weer wat beter te krijgen.
              Ik heb aan de hand van de lijst die jullie hebben gezien, alles voorbij zien komen in de garage, en het leiding/kabelwerk, de wielophanging en schokbrekers zijn echt slecht, allemaal aan het oog onttrokken door een flinke lading body shoot. Als dit er na een uurtje inspectie al achter vandaan komt wil ik denk ik niet weten wat er nog meer aan schort. Ik zou er zelf aan kunnen sleutelen, maar dat moet dan met hulp van mijn vader, en dat is het komende half jaar tot jaar geen optie. Bovendien staat dat haaks op waar ik de auto voor heb gekocht: ik wil kunnen rijden. Anyway, ik heb de auto te koop gezet en zie wel wat er op los komt. En dan rustig aan uitkijken naar iets anders.
              ----
              Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Sport '11
              Triumph Dolomite Sprint 2.0 16V '73
              Porsche 924 2.0 '78

              Comment

              • jimfrey944
                Administrator
                • Jan 2008
                • 4533

                #52
                Ik vind het toch Zonde de meeste dingen zijn redelijk makkelijk zelf te doen en ook zonder je vader.
                Blijft alleen de lekkage over
                Denk ook niet dat je geld gaat verdien en an verkopen en nieuw /een ander kopen waar waarschijnlijk ook van alles aan mankeerde
                sigpic

                porsche 924 martini 1977
                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                BMW X3 3.0 high exclusieve

                Comment

                • gerben1986
                  924 Gek
                  • Feb 2008
                  • 952

                  #53
                  Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                  Ik zie dat hij bij de veiling staat: http://www2.bva-automotive.com/porta.../veiling/11956

                  RB80ZL, als ik naar de omschrijving kijk zijn je eerder genoemde punten opgelost?

                  Comment

                  • ptol
                    924 Gek
                    • Jun 2011
                    • 1261

                    #54
                    Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                    Hoop het voor de mogelijke koper, maar ik denk het niet... beetje raar dit dan.

                    Comment

                    • gerben1986
                      924 Gek
                      • Feb 2008
                      • 952

                      #55
                      Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                      Beter linkje voor de liefhebber: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/11956/4431441
                      Kan geboden worden vanaf € 900,-, vergeet de € 101,- handling fee niet!!

                      Comment

                      • Boulder
                        924 Wannabe
                        • Nov 2010
                        • 33

                        #56
                        Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                        Toch wel mooi dat hij tussen de kavelcategorie Exclusieve auto's staat
                        Iets van waardering voor onze 4 wielers

                        Comment

                        • jel
                          924 Fan
                          • May 2012
                          • 407

                          #57
                          Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                          Wagen ziet er wel gaaf uit..

                          Comment

                          • gerben1986
                            924 Gek
                            • Feb 2008
                            • 952

                            #58
                            Re: Rode '78 Porsche 924 Geert64

                            Wel lucratief, er is al € 2.020,- geboden zie ik, morgenavond sluit de veiling voor eventuele belangstellenden!

                            Comment

                            Working...
                            X