931 aan het verbeteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rappendaf
    924 Fan
    • Oct 2012
    • 267

    #31
    Re: 931 aan het verbeteren

    undefinedporsche turbo 015.jpgporsche turbo 013.jpg porsche turbo 017.jpg

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      #32
      Re: 931 aan het verbeteren

      Voor een turbo is dit er uitzonderlijk aangezien die altijd volledig verzinkt zijn.
      937 racer

      Comment

      • jimfrey944
        Administrator
        • Jan 2008
        • 4533

        #33
        Re: 931 aan het verbeteren

        Nee hoor dat is niet uitzonderlijk bij de mooiste 924 kan daar nog roest zitten
        Ik heb het vaaker gezien zelfs bij auto,s van na 80 ook mijn 944 had daar roest
        sigpic

        porsche 924 martini 1977
        porsche 924 50 Jahre edition 1982
        BMW X3 3.0 high exclusieve

        Comment

        • rappendaf
          924 Fan
          • Oct 2012
          • 267

          #34
          Re: 931 aan het verbeteren

          hoi allemaal wie van julie heeft een oli temp klok in de auto ? gewoon uit nieuwschierigheid zeker bij track days .kan de olie temp angsaanjagende temperaturen bereiken .is bij andere autos zo dus zal bij de 924 niet anders zijn denk ik mvg raf

          Comment

          • dopre
            924 Gek
            • Jan 2009
            • 929

            #35
            Re: 931 aan het verbeteren

            Bij mijn turbo zit het er alvast niet in.

            Groeten Dopre

            Comment

            • powerflux
              924 Fan
              • Mar 2011
              • 651

              #36
              Re: 931 aan het verbeteren

              Heb er alles voor klaarliggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen.
              Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
              Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
              Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
              Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

              Comment

              • rappendaf
                924 Fan
                • Oct 2012
                • 267

                #37
                Re: 931 aan het verbeteren

                bij mijn vroegere xantia bereikte ik 150 graden na een rit van 30a 40 km autobahn met 180kmu was een 2.0 met een kadett citi met 2.2 en 15 rij oliekoeler na een 20a 30 minuten zolder 150 160 graden met de ascona met senator 3.0 24v koeler tijdens 400 meter sprints ook 130 plus graden ik ken veel mensen die na het plaatsen van een olie temp meter hun verot schrikken .nu ben ik eens benieuwd wat een 924 doet .en vooral als ze hem aan de tand voelen

                Comment

                • rappendaf
                  924 Fan
                  • Oct 2012
                  • 267

                  #38
                  Re: 931 aan het verbeteren

                  stopt hier net een wit busje en raad eens post 002.jpg mijn spruitstuk is er .wat een kleine gasklep .en nu aan de slag

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    #39
                    Ik heb in m'n 924 NA een olie temperatuur meter zitten.
                    Reed steeds 30 minuten op Zandvoort maar meer als 120 à 130 graden heb ik niet gezien.
                    En dan kwam ik niet onder de 4.000 rpm
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      #40
                      Re: 931 aan het verbeteren

                      Aangezien er ook olie door de turbo loopt wordt deze vele malen warmer dan bij een normale 924. Bij een turbo zou ik altijd een temperatuur en een afr meter plaatsen.
                      937 racer

                      Comment

                      • rappendaf
                        924 Fan
                        • Oct 2012
                        • 267

                        #41
                        Re: 931 aan het verbeteren

                        dat is goed nieuws bassie was dit zonder olie cooler of met ik ga eerst een kijke wat ie zo doet maar bereid me er op voor dat mijn grote oliecooler er op gaat wat is de limiet van olie temp 130 140 graden toch ?
                        Last edited by rappendaf; 18-11-12, 17:04.

                        Comment

                        • 924turbo2
                          924 Freak
                          • Dec 2007
                          • 2956

                          #42
                          Re: 931 aan het verbeteren

                          Raf, zoals ik net als schreef Bassie heeft geen turbo en een normale 924 kan je wat betreft de olietemperatuur niet vergelijken met een turbo!

                          Met korte trackday sessies (max 20 minuten) red je het wel met een standaard oliekoeler.

                          De max temperatuur is erg afhankelijk van het type olie dat je gebruikt.

                          Zoals eerder gezegd bezuinig bij een turbo niet op de olie, dat is het behoud van je motor/ turbo!
                          937 racer

                          Comment

                          • rappendaf
                            924 Fan
                            • Oct 2012
                            • 267

                            #43
                            Re: 931 aan het verbeteren

                            924 turbo 2 ik ga zeker niet bezuinigen op olie .mijn vader zij altijd op tijd nieuwe en goeie olie is het lang leven van de motor .nu iets anders ik heb vandaag een 20 km gereden met de turbo. eerst laten warmdraaien tot de oliekoeler warm was .toen rustig greden 3000 toeren maar hij loopt niet fijn op lage toeren hij schokt een beetje .dan na een 10 km geschokt te hebben ben ik tot 5000 gegaan turbo werkt goed en boven de 3500 schokt hij niet wel na het uitkomen van de bocht protelde hij en wou niet echt ik denk dat hij te wijnig naft krijgt. en ga eerst alles door en na meten ik heb de compresie gemeten met warme motor de meter is heel oud en geeft te veel aan ik had op alle cilinders 11 kilo exakt ook heb ik een foto van een boegi genomen direkt na het rijden.924 turbo 008.jpg924 turbo 012.jpg ik vind dat ze te bleek is de laatste 2km ben ik niet meer boven de 3000 toeren geweest voor de turbo te koelen
                            Last edited by rappendaf; 20-11-12, 22:09.

                            Comment

                            • rappendaf
                              924 Fan
                              • Oct 2012
                              • 267

                              #44
                              Re: 931 aan het verbeteren

                              injectors gisteren binnen gebracht bij een bedrijf in de buurt allen gereinigt en getest . ik had er 12 binnen gebracht .daarvan zijn er 9 goed .ik ken de man en hij deed het in ruil voor een klusje dat ik voor hem moest doen .de benzine filter zit er 4400 km op maar wel 15 jaar heb nu nieuwe benzine filter besteld .ik ga nu even bij mijn pa kijken voor een benzine druk meter ik had dit al moeten doen de druk meten bedoel ik .dus dit ga ik nu doen en wur reviseren .alvorens ik hier julie met mijn (domme) vragen bestook . ik heb ook ondekt dat de voorst schokdempers kapot zijn jammer het waren konis .mijn grijze donor 931 heeft ook konis .maar ik denk dat verloren moeite gaat zijn .van wegen het lange stil staan .en als ik dan nieuwe koop ga ik voor bilstein gaan denk ik .als je de zuiger van die bilsteins ziet wat een joekel

                              Comment

                              • rappendaf
                                924 Fan
                                • Oct 2012
                                • 267

                                #45
                                Re: 931 aan het verbeteren

                                1 heeft het nut als ik een gat boor in de kop en daar de rubberen slang van de turbo laat binnen gaan zoals bij een turbo 2 . 2ik heb mijn spruitstuk gedemonteert en er zat een olie laagje in de inlaten 924 motor 005.jpg ook heb ik gemerkt dat er olie aan de vacum leidingen zit .is dit normaal mvg raf

                                Comment

                                Working...
                                X