Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Nee hoor dat is niet uitzonderlijk bij de mooiste 924 kan daar nog roest zitten
Ik heb het vaaker gezien zelfs bij auto,s van na 80 ook mijn 944 had daar roest
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
hoi allemaal wie van julie heeft een oli temp klok in de auto ? gewoon uit nieuwschierigheid zeker bij track days .kan de olie temp angsaanjagende temperaturen bereiken .is bij andere autos zo dus zal bij de 924 niet anders zijn denk ik mvg raf
bij mijn vroegere xantia bereikte ik 150 graden na een rit van 30a 40 km autobahn met 180kmu was een 2.0 met een kadett citi met 2.2 en 15 rij oliekoeler na een 20a 30 minuten zolder 150 160 graden met de ascona met senator 3.0 24v koeler tijdens 400 meter sprints ook 130 plus graden ik ken veel mensen die na het plaatsen van een olie temp meter hun verot schrikken .nu ben ik eens benieuwd wat een 924 doet .en vooral als ze hem aan de tand voelen
Ik heb in m'n 924 NA een olie temperatuur meter zitten.
Reed steeds 30 minuten op Zandvoort maar meer als 120 Ã 130 graden heb ik niet gezien.
En dan kwam ik niet onder de 4.000 rpm
geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding
Aangezien er ook olie door de turbo loopt wordt deze vele malen warmer dan bij een normale 924. Bij een turbo zou ik altijd een temperatuur en een afr meter plaatsen.
dat is goed nieuws bassie was dit zonder olie cooler of met ik ga eerst een kijke wat ie zo doet maar bereid me er op voor dat mijn grote oliecooler er op gaat wat is de limiet van olie temp 130 140 graden toch ?
924 turbo 2 ik ga zeker niet bezuinigen op olie .mijn vader zij altijd op tijd nieuwe en goeie olie is het lang leven van de motor .nu iets anders ik heb vandaag een 20 km gereden met de turbo. eerst laten warmdraaien tot de oliekoeler warm was .toen rustig greden 3000 toeren maar hij loopt niet fijn op lage toeren hij schokt een beetje .dan na een 10 km geschokt te hebben ben ik tot 5000 gegaan turbo werkt goed en boven de 3500 schokt hij niet wel na het uitkomen van de bocht protelde hij en wou niet echt ik denk dat hij te wijnig naft krijgt. en ga eerst alles door en na meten ik heb de compresie gemeten met warme motor de meter is heel oud en geeft te veel aan ik had op alle cilinders 11 kilo exakt ook heb ik een foto van een boegi genomen direkt na het rijden.924 turbo 008.jpg924 turbo 012.jpg ik vind dat ze te bleek is de laatste 2km ben ik niet meer boven de 3000 toeren geweest voor de turbo te koelen
injectors gisteren binnen gebracht bij een bedrijf in de buurt allen gereinigt en getest . ik had er 12 binnen gebracht .daarvan zijn er 9 goed .ik ken de man en hij deed het in ruil voor een klusje dat ik voor hem moest doen .de benzine filter zit er 4400 km op maar wel 15 jaar heb nu nieuwe benzine filter besteld .ik ga nu even bij mijn pa kijken voor een benzine druk meter ik had dit al moeten doen de druk meten bedoel ik .dus dit ga ik nu doen en wur reviseren .alvorens ik hier julie met mijn (domme) vragen bestook . ik heb ook ondekt dat de voorst schokdempers kapot zijn jammer het waren konis .mijn grijze donor 931 heeft ook konis .maar ik denk dat verloren moeite gaat zijn .van wegen het lange stil staan .en als ik dan nieuwe koop ga ik voor bilstein gaan denk ik .als je de zuiger van die bilsteins ziet wat een joekel
1 heeft het nut als ik een gat boor in de kop en daar de rubberen slang van de turbo laat binnen gaan zoals bij een turbo 2 . 2ik heb mijn spruitstuk gedemonteert en er zat een olie laagje in de inlaten 924 motor 005.jpg ook heb ik gemerkt dat er olie aan de vacum leidingen zit .is dit normaal mvg raf
Comment